magyar (hu) ▼ Szent István Egyetem E-learning Portál

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Elektronikusan támogatott folyamatok az ELTE-n Köblös István ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Az előadás célja: ALAPISMERETEK elsajátítása n Az informatika az információ elérésével, tárolásával, feldolgozásával és továbbításával foglalkozó tudomány.
Az ILIAS rendszer a következő címeken érhető el:
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
ALKALMAZOTT KÉMIA Értékes jegyek használata a műszaki számításokban
Halmazállapotok Részecskék közti kölcsönhatások
Bejelentkezés az ben kapott felhasználói névvel és jelszóval.
Mini felderítő repülőgép készítése SolidWorks-szel
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
Táblázat kezelő programok
4. VÉGES HALMAZOK 4.1 Alaptulajdonságok
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
kötelező program, SZÁMONKÉRÉSEK
ZAJVÉDELEM SZÁMÍTÁSI PÉLDA Koren Edit 3.. Feladat A gyárban folyamatos a termelés. Három műszakban dolgoznak. Nőket csak abban a műszakban lehet foglalkoztatni,
Feladatok mértékegységek átváltására
Statisztika Érettségi feladatok
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
E-learning alapú távoktatásos képzés
Lineáris programozás Modellalkotás Grafikus megoldás Feladattípusok
Adatgyűjtés, mérési alapok, a környezetgazdálkodás fontosabb műszerei
Az AlertPay számládhoz a bankkártyád hozzárendelése Menj fel a oldalra Írd be a bejelentkezéshez szükséges azonosítóidat.
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
A nemzetközi konkurencia árának feléért ajánljuk ugyanazt a minőséget! Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma! Monor, Ipar utca.
MINŐSÍTŐ VIZSGÁZTATÁS KATONAI VIZSGAKÖZPONT (ILIAS RENDSZER)
Kvantitatív módszerek
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
szakmérnök hallgatók számára
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
a Moodle autentikációjához a PTE FEEK-en
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
összefüggései, új kihívásai
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Eu-háló Partnerszervezeti Kommunikációs Center január 17.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Kétszintű érettségi.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
Csempe Programozás érettségi mintafeladat
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Készítette: Horváth Viktória
rendszer intézményértékelés és projektértékelés Felhasználói segédlet 2005.
Táblázatkezelés KÉPLETEK.
HŐTAN 4. KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
Mikroökonómia gyakorlat
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Zárthelyi előkészítés október 10.
1 Szervetlen és Analitikai Kémia Tanszék, Kémiai Informatika Csoport Számítástechnika Kari rendszergazda: Rippel Endre (Ch C2)
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Táblázatkezelés Képletek és függvények. Képletek A képletek olyan egyenletek, amelyek a munkalapon szereplő értékekkel számításokat hajtanak végre. A.
Környezetvédelmi számítások környezetvédőknek
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Analitikai számítások a műszeres analitikusoknak
Előadás másolata:

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Szent István Egyetem E-learning Portál A portál szolgáltatásait biztosítja a SZIE Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltár 2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1. E-mail: elearning@szie.hu Telefon: +36 28 522 000 / 1045 Helpdesk Jelszó módosítása Segítség a belépéshez Szép napot! Horváth Márk Szent István Egyetem E-learning Portál A portál szolgáltatásait biztosítja a SZIE Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltár 2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1. E-mail: elearning@szie.hu Telefon: +36 28 522 000 / 1045 Helpdesk Jelszó módosítása Segítség a belépéshez Szép napot! Horváth Márk Portálhírek 500 gépésszel is elbírok?! Profil frissítése Utolsó bejelentkezés 2010. máj. 28., 08:18 (13 óra 17 perc)

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Műszaki kémia tárgyfelelős: Dr. Mészárosné Dr. Bálint Ágnes Tárgyat felvette: 360 fő legyen 40 fő CV = 320 fő

Vizsgára bocsátás (félévaláírás) feltétele: Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Vizsgára bocsátás (félévaláírás) feltétele: 1 db Zh minimum 51%-os teljesítése Tapasztalat: Elméletileg Zh-t kell(ene) írnia 320 főnek Zh: 300 fő (sikeres: 50 fő) pót Zh: 250 fő (sikeres: 30 fő) pót-pót Zh: 220 fő (sikeres: 80 fő) pót-pót-pót Zh: 120 fő (sikeres: 80 fő) 890 db Zh 240 fő + 40 fő CV 280 vizsgázhat 1 db Zh kijavítása: 5 min 890 Zh kijavítása: 4450 min ≈ 74 óra (napi 8 órával számolva kb. 10 nap!!!) + össze is kell állítani a feladatsort

Vizsga típusa: szóbeli 3 tételcsoport: - általános kémia Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Vizsga típusa: szóbeli 3 tételcsoport: - általános kémia - szervetlen kémia - szerves kémia … vizsgázhat 280 fő 1 fő: 20 min (3 tételre ennyi azért kell) 3 fő: 60 min = 1 óra 24 fő = 8 óra (szünet nélkül számolva) Ha mindenki elsőre átmegy: 12 vizsganap Tapasztalat: 2,5X-es részvétel: 30 vizsganap = 6 hét (240 óra)

Korábban ezt hogy lehetett bírni? Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Korábban ezt hogy lehetett bírni? És egyszer csak megjelent:

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ E-l.U. 1 évvel A dolgozatok klasszikus módszerrel papíralapú. Vizsgáztatás E-learning rendszerben folyt. Vizsgázhat 280 fő. Gépterembe (szeparé) 45 gép, vagyis konzol található. (Első éven mind működtek is.) Ne legyünk mohók, bevonunk 40 gépet. 3 tétel: 3 * 15 min + váltás, vagyis óránként 40 fő. 9 – 10: 40 10 – 11: 40 11 – 12: 40 12 – 13: 40 13 – 14: 40 14 – 15: 40 15 – 16: 40 280 fő

Vagyis 280 fő vizsgáztatásának időigénye: 7 óra Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Vagyis 280 fő vizsgáztatásának időigénye: 7 óra Ha a korábbi „látogatottsági tényező”-vel számolunk: 7 * 2,5 = 17,5 óra (240 óra) Tehát, ha heti egy alkalom van megjelölve vizsgáztatásra, a korábbi kapacitások mellett kész felüdülés. Gép javítja, pontozza, stb…

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ E-l.U. 2 évvel A dolgozatok is átkerültek az E-learning rendszerbe. Vizsgáztatás E-learning rendszerben folyt tovább. Zh íratása: 4 * 1 = 4 óra Zh javítása: kvázi: 0 óra 1 db Zh kijavítása: 5 min 890 Zh kijavítása: 4450 min ≈ 74 óra (napi 8 órával számolva kb. 10 nap!!!) + össze is kell állítani a feladatsort

Probléma: - adatbázis létrehozása és folyamatos bővítése Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Probléma: - adatbázis létrehozása és folyamatos bővítése

Ábrák beillesztése kvázi jól működik. Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ A kérdés szövegében a felső valamint alsó indexek egyszerűen beállíthatóak. A „válasz” résznél azonban <sub> </sub> <sup> </sup> szip-szip………… Egyszerű tesztek esetén macerás ugyan, de mindig találni valakit, aki beviszi gépbe ezeket is. Ábrák beillesztése kvázi jól működik. Azonban, ha az adatbázist „visszük” magunkkal egy másik kurzusba (A-ból B-be), akkor a hivatkozás nem megy vele. DE! Az oktató rendszerében, ahol mind az A mind a B kurzus „tagja”, látja a kérdéshez tartozó képet. Csak a diák nem… Megoldás: minden kép hivatkozását egyesével át kell írni. Jó hír: elég „csak” a hivatkozásban lévő azonosító kódszámot javítani.

A jelenlegi rendszer bölcsészeti tudományokhoz tökéletesen alkalmas. Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ A jelenlegi rendszer bölcsészeti tudományokhoz tökéletesen alkalmas. Természettudományokhoz korlátozottan alkalmas (hajlítható). Kémiához…. ehhh….. megoldjuk? Feladat szövege: Egy 0,201 literes palackban 15 bar nyomású N2-gáz van, 35 °C hőmérsékleten. Mennyi lesz a gáz nyomása, ha a hőmérséklet 14 °C -ra változik? Normál esetben a feladat pontszáma az alábbiakból áll: SI mértékegységek átváltása (3 pont) helyes képet felírás (4 pont) behelyettesítés (1 pont) végeredmény (2 pont)

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ 3 pont 7 pont

Program környezetben: Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Program környezetben: Váltsa át a megadott értékeket SI egységekre! 55 liter = {1:SHORTANSWER:=0,055} m3 28 bar = {1:SHORTANSWER:=2800000} Pa 45°C = {1:SHORTANSWER:=318} K Probléma: kizárólag az egyenlőség jel utáni értéket fogadja el helyes válasznak. „HIBÁS” VÁLASZ: 45°C = 318,15 K 55 liter = 0.055 m3 szóköz, plusz dimenzió

Jó hír: tizedes pont, ill. tizedes vessző számára mindegy. Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ A változókat randomizálja, majd számol velük, az eredményt így előre beállítható hibakorláton keresztül fogadja el. Probléma: nincs részpontszám, mivel részfeladat sincs. (vagyis vagy 7 pont, vagy 0) Jó hír: tizedes pont, ill. tizedes vessző számára mindegy. Hátránya: egy feladaton belül csak egy számítás lehet, és bizonyos matematikai műveleteket nem értelmez (még).

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ 1 pont 2 pont 2 pont 1 pont 4 pont

Program tényleges szövege: Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Program tényleges szövege: Hány mol/dm3 töménységű az a NaOH oldat, amelynek 250 cm3-ben 2 g NaOH van oldva? ANa=23g/mol; AO=16g/mol; AH=1 g/mol MNaOH= {1:SHORTANSWER:=40}g/mol Ha 250 cm3 oldatban {2:SHORTANSWER:=2} gramm van, akkor {2:SHORTANSWER:=1000} cm3 oldatban {1:SHORTANSWER:=8} gramm van. Végeredmény: Ez a tömeg megfelel {4:SHORTANSWER:=0,2} mol NaOH-nak. (Az eredményt egy tizedes pontossággal kérjük, akkor is, ha az utolsó számjegy kerekítve 0!)

nincs lehetőség randomizálásra Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Probléma: nincs lehetőség randomizálásra csak a pontosan megadott értéket fogadja el emiatt kerek értékeknek kell kijönnie, vagy pontos kerekítési utasítás kell a részpontszám lehetősége miatt „súgni” kell csak a felírt logika szerint számítható tizedes vessző

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Kicsit jobban kémia: Megoldás: Fe2O3 + 3 CO = 2 Fe + 3 CO2

Írja fel a vas(III) redukcióját! Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Ideális kérdés: Írja fel a vas(III) redukcióját! Helyes válasz (1): Fe2O3 + 3 CO = 2 Fe + 3 CO2 Helyes válasz (2): Fe2O3 + 3 CO = 3 CO2 + 2 Fe Vagyis a 3 + 2 ≠ 2 + 3 (Több tagú egyenletnél még inkább probléma.)

Egyenlőre megoldhatatlan feladat: Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Egyenlőre megoldhatatlan feladat: Rajzolja fel a benzol szerkezetét! (…) Ingyenes, vagy akadémiai változatokkal való szinkronizálás. (pl: ISIS draw)

Probléma az adatbázis védelme: Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Probléma az adatbázis védelme: Ctrl C + Ctrl V spint screen mobiltelefon (…) Megoldás: - nagyobb adatbázis - tettenérés - bizonyos billentyűkombinációk letiltása És a külső segítség… böngésző korlátozása

Problémát jelent a minimum szint (is): Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Problémát jelent a minimum szint (is): Sikeres Zh feltétele: minimum 21 pont, vizsgán 11 pont tételenként (3 db). Szeretnénk a pontokat összesíteni, hozzáadva a vizsga eredményeit. Pl: Zh: 22 pont, TételA: 13 pont, TételB: 8 pont, TételC: 8 pont E-learning összesíti: 51 pont  elégséges

Problémát jelent a minimum szint (is): Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Problémát jelent a minimum szint (is): Sikeres Zh feltétele: minimum 21 pont, vizsgán 11 pont tételenként (3 db). Szeretnénk a pontokat összesíteni, hozzáadva a vizsga eredményeit. Pl: Zh: 22 pont, TételA: 13 pont, TételB: 8 pont, TételC: 8 pont E-learning összesíti: 51 pont  elégséges Tanár összesíti: elégtelen, mert 2 résztételből megbukott

Közben nem lehet menteni! Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Rendkívüli eset: plusz lehetőség, avagy a még egyszer megírható dolgozat esete Egy módszer: minden próbálkozás megemelése 2-re, DE: Ilyenkor az is próbálkozhat, aki nem jogosult erre. Megoldás: Ha személyenként lehetne hozzárendelni a plusz lehetőséget… Többször előforduló probléma: Közben nem lehet menteni!

Szent István Egyetem E-learning Portál Horváth Márk néven jelentkezett be (Kijelentkezés) magyar (hu) ▼ Összefoglalva: Ha egy kész rendszert használunk, időt takarítunk meg, nem is keveset. Azonban eddig eljutni… nem kis feladat, és folyamatosan „frissíteni” is kell. Informatika csodáit a hallgatók élvezik. Sok esetben nem tanulás, hanem tesz-magolás az eredmény. Korlátozott keretek közt jól alkalmazható, speciálisabb tudományterületeken azonban egyéb részmegoldások kellenek. Teljesen külön kellene választani a gyakorló és az éles feladatok kiértékelését. Felhasználó-barátiabb kérdésszerkesztés. Feladattípusok kombinálhatósága. (kívánság pizza esete) Átjárhatóság megoldása. (Képek hivatkozása.) Folyamatos fejlesztés, mert igenis látszik ennek az eredménye.

Szent István Egyetem E-learning Portál Nincs bejelentkezve (Bejelentkezés) magyar (hu) ▼ Köszönöm a figyelmet!