A közigazgatási képzés, továbbképzés, Vizsgarendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
AKTUALITÁSOK A RENDÉSZETI VEZETŐKÉPZÉSBEN ÉS KIVÁLASZTÁSBAN
KÖZSZOLGÁLATI TISZTVISELŐK TOVÁBBKÉPZÉSEI
Az OH TÁMOP fejlesztései
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Szervezetfejlesztési Program
A járási rendszer megújítása
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A közigazgatás vezetőinek képzése, értékelése és motiválása „Félidő 2010 – Az EKOP és az ÁROP eredményei” című nemzetközi konferencia Budapest,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Civil szervezetek megújuló működési környezete – továbbképzési program
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Közszolgálati tisztviselők továbbképzési rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
A járási rendszer megújítása
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Controlling a gyakorlatban
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
„Civil szervezetek működési környezetének javítása” kiemelt projekt
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A járási rendszer megújítása
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Toborzás elvi és módszertani kérdései
A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A közigazgatási képzés, továbbképzés, Vizsgarendszer Dr. Kis Norbert Arany Mónika Klotz Balázs

NKE Vezető – és Továbbképzési Intézet (VTKI) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 80. § A kormánytisztviselői továbbképzést a Nemzeti Közszolgálati Egyetem biztosítja. a) ellátja a továbbképzési programok fejlesztésével összefüggő feladatokat, b) ellátja a közszolgálati továbbképzési és vezetőképzési programok megvalósításával összefüggő feladatokat, c) ellátja a továbbképzési programok minőségügyi követelményeinek biztosításával összefüggő feladatokat, d) tervszerűen és rendszeresen gondoskodik a továbbképzések során közreműködő oktatók és vizsgáztatók szakmai, oktatás-módszertani és felnőttoktatói továbbképzéséről, e) működteti a továbbképzési programok minősítésének rendszerét. NKE Vezető – és Továbbképzési Intézet (VTKI) Dr. Kis Norbert igazgató, továbbképzésért felelős rektor-helyettes Arany Mónika, VTKI Továbbképzési Központ , központvezető Klotz Balázs, VTKI Vizsgaközpont, központvezető

Magyary Program 11.0. válaszok ÚJ KORSZAK Emberi erőforrással való hatékonyabb gazdálkodás – VÁLSÁG-HATÁSOK Közszolgálati (tovább)képzés felértékelődése Gyorsan változó jogi, szervezeti és pénzügyi környezet – változáskezelési képesség Reformkényszer, innovációk, tudásmenedzsment – stratégiai képesség Kisebb erőforrásokkal többet kell teljesíteni – hatékonysági képesség Versengő nemzeti közszolgálatok, növekvő társadalmi elvárások – minőségfejlesztési képesség Leadership Kommunikatív, nyitott, adaptív KÖZSZOLGÁLAT Magyary Program 11.0. válaszok 1. Közszolgálati életpálya-program: karrierelemek Képzés, továbbképzés, vizsga > tudásalapú kiválasztás és előmenetel: besorolás, bér, vezetővé válás, vezetői karrier <> klasszikus karriermodell (szenioritás) 2. Közszolgálati életpályák átjárhatósága, hivatásrendek közötti mobilitás 3. Egységes közszolgálati képzési tudásközpont: Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Tudásalapú karrier – 10 Etap: célzott utánpótlás képzés, karriertervezés – közigazgatásba belépés képesítési (BA, MA) követelmények Közigazgatási ösztöndíjprogram, gyakorlat Közszolgálati ösztöndíj Kiválasztási képzési- és vizsgarendszer: versenyvizsga, pályázati verseny Belépés után: pályán maradás feltétele: TOVÁBBKÉPZÉS és ALAPVIZSGA Előmenetel: TOVÁBBKÉPZÉS és SZAKVIZSGA Specializációt szolgáló TOVÁBBKÉPZÉSEK, szakirányú továbbképzések (LLM) Vezetői karrier: VEZETŐKÉPZÉS, executive MA ÁTKÉPZÉS: közszolgálaton belüli pályamódosítás Nemzetközi karrierképzés

TOVÁBBKÉPZÉS - közszolgálati tisztviselők RENDSZERELEMEK TISZTVISELŐI KÖTELEZETTSÉG Kreditpont – 4 éves ciklus 2. MUNKÁLTATÓI KÖTELEZETTSÉG Tanulási feltételek biztosítása 3. TERVEZÉS - Egyéniesített tervezés – egyéni fejlesztési igények: ismeret & kompetencia - Intézményi tervezés, országos tervezés

TOVÁBBKÉPZÉS - közszolgálati tisztviselők RENDSZERELEMEK Ki képez? 1. Piaci modell Közigazgatási személyügy központja tervez, minőségbiztosít és ellenőriz Felnőttképzési piac fejleszt és szolgáltat Munkáltató választ, megrendel és fizet 2. Államközpontú-modell: Állami képzési központ tervez, minőségbiztosít, fejleszt és szolgáltat Központi finanszírozás Munkáltató beiskoláz 3. Vegyes modell Állami képzési központ fejleszt és szolgáltat (képez) Felnőttképzési piac engedélyezett minősített , ellenőrzött képzést szolgáltat Munkáltató megrendel és fizet Kivételesen: speciális belső munkahelyi képzések

TOVÁBBKÉPZÉS - közszolgálati tisztviselők RENDSZERELEMEK Ki képez? És Miből? Intézmény: minősítés és minőség-ellenőrzés Oktató/tréner: minősítés/liszensz ( jelenleg a vizsgarendszerben működik) Speciális oktatói felkészítés Finanszírozás Központi költségvetés (centralizált) EU támogatás Tisztviselőnkénti munkáltatói normatív hozzájárulás (decentralizált) Munkáltatói fakultatív beszerzés a piacról

TOVÁBBKÉPZÉS - közszolgálati tisztviselők RENDSZERELEMEK Mit oktatunk? Vs. Hogyan oktatunk? Általános jogi, államigazgatási, szakigazgatási, gazdasági, ágazati, EU, szakpolitika…. Szervezési, ügyintézési kompetenciák, eljárási hatékonyság Személyes kompetenciák Képességfejlesztő tréning Differenciálás: karrierpályák, munkakörcsaládok, munkakörök Egyéniesítés Fejlesztés-központú képzés Tematika, curriculum, tartalom >>>> minősítési rendszer és minőség-ellenőrzés (NKE)

TOVÁBBKÉPZÉS - közszolgálati tisztviselők RENDSZERELEMEK Hogyan oktassunk? Off-the-job On-the-job e-learning; i-learning Blended-learning Action-learning Training, coaching Képzés vs. Tanulás-centrikus szemlélet

TOVÁBBKÉPZÉS - közszolgálati tisztviselők RENDSZERELEMEK MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS Programok nyilvántartása Programok minősítési folyamata Képzéstervezés folyamata Oktatás módszere Oktatók oktatás-módszertani és felnőtt-oktatói felkészültsége Infrastruktúra, oktatási környezet Számonkérési folyamatok,,ismeret-ellenőrzési formák alkalmazása Értékelési folyamatok: résztvevői, oktatói elégedettség mérése Minőségügyi helyszíni ellenőrzés eljárása Panaszkezelési eljárások Önértékelés, az éves működés értékelés + 1 TANULÁS-HATÉKONYSÁG ÉRTÉKELÉSE

Vezetőképzés (executive development) az európai közigazgatás-fejlesztések középpontjában áll Kitörési pont a vezetők fejlesztése!!! A változások és a válság hatásainak kezelése döntően a vezetőn múlik…. Ha meg akarsz változtatni egy szervezetet, cseréld le a vezetőt és nevezz ki újat… A VEZETŐvel szemben növekvő elvárások és követelmények Vezetői utánpótlásképzés Középvezetőképzés Felsővezetők fejlesztése Vezetői továbbképzés

VEZETŐKÉPZÉS I. A vezetői szerep és személyiség - vezetői személyiségjegyek: erősségek, gyengeségek - a vezető mint stratéga - a vezető szerepe az etikus szervezet/csapat kialakításában - rutin <> modernizáció és innováció - vezetői önértékelés, önkontroll II. Vezetői FELELŐSSÉG - tervezés, szervezés, igazgatás, döntés - koordinálás, ellenőrzés (szervezet/csapat vezetői értékelése, kontrollja) - teljesítményértékelés, teljesítményösztönzés (teljesítmény-ösztönzés, tehetség felismerése és fejlesztése) - tájékozódás és tájékoztatás - toborzás-kiválasztás (vezető mint a szervezet belső és külső erőforrásaival gazdálkodó)

VEZETŐKÉPZÉS III. A vezető időgazdálkodása IV. A hatékony vezetés (aranyszabályok) V. A vezető mentálhigiénéje - hatalom, a megterhelés, a stressz - a vezető életmódja VI. A vezető kommunikációja - a szervezeten belül - tudás és információmenedzsment, kommunikáció a szervezetben - a szervezeten kívül VII. A vezetők fejlesztése - önfejlesztés, coach, az „edző” segítsége - csoportos fejlesztés, kollektív tanulás

Tanulni egy életen át… Kell-e vagy szükséges- e tanulni? A munkában vagy munka mellett hogyan lehet tanulni? A felnőttek 3mas időszerkezete, motivációja.

A közszolgálati továbbképzési rendszerrel szembeni elvárás → megújult szervezeti struktúrában; → a tisztviselő és a munkáltató valós igényét tükröző tartalommal; → a tisztviselő és a munkáltató igényét figyelembe vevő munkaidő kímélő oktatás-módszerrel; → olyan minőségbiztosítási rendszer kiépítésével és támogatásával jöjjön létre, amely biztosítja a tisztviselő továbbképzési időszakban való felkészültségét. 273/2012 (IX.28) A közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló Kormányrendelet A továbbképzési rendszerrel szembeni elvárás, hogy a tisztviselő a megfelelő helyen, a megfelelő időben, a megfelelő felkészültséggel jelen legyen… Elvárás, hogy az oktatás módszer megújulásával, az egyes képzések tartalmát a célcsoporthoz el kell juttatni, hogy a lehető leghatékonyabb lehessen. Jogszabályi háttér 273.

A közszolgálati továbbképzés szervezetrendszere

A közszolgálati továbbképzési rendszer A továbbképzési rendszerrel szembeni elvárások, és a rendszer struktúrája alapján az NKE VTKI a közszolgálati továbbképzési rendszer öt nagy szakmai, a rendszer kialakítását és működését meghatározó kulcsterületet ölel fel. 1. Tervezés 2. Fejlesztés 5 nagy terület, ami keretet ad a rendszer működésének. A tervezés-munkáltatói igényfelmérés, tervsablon és annak összesítése Fejlesztés- igények alapján a képzési programok testre szabása Szervezés- operatív folyamatok, a képzés személyi és tárgyi feltételeinek a biztosítása Oktatás- tudás, a tartalom átadása Értékelés- számonkérés és/vagy ismeretellenőrzés 3. Szervezés 4. Oktatás 5. Értékelés

A közszolgálati továbbképzési programjai Minősített továbbképzési programok és belső továbbképzési igényeket kielégítő programok Minősített programok Belső továbbképzési programok tanulmányi pont

A közszolgálati továbbképzési programok tartalma és módszertana

A közszolgálati továbbképzési programok szervezése A programok képzésszervezési feladatainak ellátását rendszerszerűen a Nemzeti Közszolgálati Egyetem vezető- és továbbképzésért felelős szervezeti egysége látja el. (célcsoport kb. 80 000 fő) →A képzés személyi és tárgyi feltételei →A képzés előkészítése →A képzés lebonyolítása →A képzés zárása

A közszolgálati továbbképzési rendszer Komplex minőségügyi rendszer biztosítja, hogy a továbbképzés rendszere folyamatos minőségi kontroll alatt működjön. http://vtki.uni-nke.hu

Kormányablak ügyintézők képzése, felkészítése A Nemzeti Közszolgálati Egyetem szervezésében 2013. február 28-án megyeszékhelyeken és a fővárosban megkezdődött a leendő kormányablak ügyintézők képzése (6500 fő) melynek keretében öt modulban széleskörű tudásra tesznek szert. A cél az, hogy az ügyintézéshez megfelelő elméleti és gyakorlati ismereteket szerezve, a kormányablakok informatikai és technikai eszközeit, valamint az alkalmazandó eljárásokat is készségszinten ismerjék az ügyintézők, így az év végén megnyíló integrált ügyfélszolgálatokban ügyfélbarát, felkészült, az ügyeket jól ismerő, gyorsan és hatékonyan dolgozó munkatársak várják majd az állampolgárokat. http://www.kab.uni-nke.hu

Köszönöm a figyelmet!