Brüsszel milyen messze van

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

MRTT VII. Vándorgyűlés Szabadka, november Az Európai Területi Együttműködés Programok stratégiai kérdései Dr. Hámory Jenő.
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG XI. VÁNDORGYŰLÉSE Az új európai kohéziós politika November 22. Kaposvár PhD hallgató SZIE Enyedi György Regionális.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Nemzetközi kapcsolatok APOR VILMOS KATOLIKUS FŐISKOLA Petőcz Jánosné dr. INNKT tanszékvezető.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
Tevékenységmenedzsment ismertetése MLBKT Oktatói Tagozat
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
MAKE elnökségi beszámoló Fertő Imre Budapest, 2015.május 12.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Tanulmányi Átlagok 2010/2011 tanév őszi félévéig Korrigált Kreditindex (KKI) Súlyozott Tanulmányi Átlag 2010/2011 tanév tavaszi félévétől Ösztöndíj Index.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Közösségszervezés BA.
HUMÁN TAGOZAT TÁJÉKOZTATÓ
Tantárgyi követelmények szeptember 8.
Európai Uniós Alapismeretek
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Előadás másolata:

Brüsszel milyen messze van Brüsszel milyen messze van? Elméleti és gyakorlati uniós ismeretek oktatási tapasztalatai Kovács András, PhD. Főiskolai docens, tanszékvezető EDUTUS FŐISKOLA, Tatabánya-Budapest kovacs.andras@edutus.hu MRTT Vándorgyűlés, Kaposvár, 2013. november 21-22.

Tények Magyarország közel 10 éve az EU tagja Még mindig „új tagállamokkét” hivatkoznak ránk… (old and new member states) Az „átlagember” tehát keveset tud az EU-ról, Magyarország és az EU viszonyáról… Forrás: Eurobarométer, 2013

Mit tudnak a „szakembernek” készülők…? BA-képzések és MA-képzési programok az Edutuson: Kereskedelem és Marketing BA Gazdálkodás és Menedzsment BA Nemzetközi Gazdálkodás BA Turizmus BA Marketing MA Az EU ismeretek a képzési programban: EU tanulmányok Pályázatok és projektek További szak és szakirány tárgyak az NKG-szakon

A két vizsgált tárgy jellemzői EU tanulmányok Pályázatok és projektek Elméleti ismeretek: Történet Intézményrendszer EMU Költségvetés Regionális politika Agrárpolitika I. féléves tárgy Kötelező EU projektmenedzsment és pályázati ismeretek Kohéziós politika Hazai rendszer Projektmenedzsment ismeretek Pályázatírási technikák V. féléves tárgy Kötelező

Pályázatok és projektek Számonkérés jellege EU tanulmányok Pályázatok és projektek Írásbeli vizsga Nyílt kérdések (kifejtős) 16 kérdés a félév teljes anyagából 2-váltakozó vizsgasor 50%-os minimum szint Gyakorlati jegy – házi dolgozat és annak prezentációja Az NFÜ honlapján aktuális pályázat kiválasztása és saját projektötlet kidolgozása Minta projekt adatlapba kell elkészíteni

Módszertan BA-programok 2006-ban indultak -> BA-programokon tanulók teljesítményének mérése Neptunból (oktatási rendszer) exportált adatok statisztikai elemzése (leíró statisztika – átlag, szórás) Idődimenzió: EU-tanulmányok: 2006-2013 Pályázatok és projektek: 2008-2013

EU tanulmányok

Hallgatók száma

Érdemjegy átlagok

Érdemjegy - szórás

Vizsga-alkalmak

Pályázatok és projektek

Hallgatók száma

Érdemjegyek

Vizsgalakalmak száma

Megállapítások EU tanulmányok A hallgatók az elméleti alapozó ismeretekkel nehezen boldogulnak Alacsony szintű a történelmi felkészültségük-> nem értik az összefüggéseket Nem csak a történelmi vonatkozású, hanem a gazdasági ismereteik is alacsonyak: EMU, költségvetés, stb. Pályázatok és projektek A pályázati módszertan elsajátítása eredményesebb (vannak előzmények, nincs elméleti számonkérés) Jobban belátják a tárgy gyakorlati hasznát