Egymásrafényképezések

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZELLEMEK Itt vannak körülöttünk… Nem hiszed???
Advertisements

A bemutató készítés bemutatója
A hatásos prezentáció jellemzői
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
 Hármas tagolás  Menü  Felül (fontos részletek)  Oldalt (Fő tartalom)  Alul (technikai jelleg)  Hasábok  Bal (tartalom.
Digitális technika, digitális áramkörök
Avagy a jövő börtönei és bűnözői Schlachta Fruzsina.
Az attrakció mozija és a „primitív kifejezésmód”
Jules Verne.
Görög filozófia.
Újévi vidámságok Néhány válogatott humoros mondás – hogy jókedvben fogadd az Új Esztendőt! Gyűjtötte és szerkesztette: Hermess.
Molnár András bemutatja.
A képzőművészet-terápia
Készítette: Szobonya Ferenc
(1856. máj. 6 Freiberg–1939. szept. 23. London)
Akiane Kramarik.
A bemutató készítés bemutatója
Ghiberti: Jákob és Izsák története
Ez fogadott április végé fele. Iisalmi városkép.
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
A Microsoft Corporation terméke
Kultúra és Szocializáció
Versek
Több nézőpont: Velazquez: Las Meninas Ottlik: Iskola a határon
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
Az impresszionizmus Európában
Bevezetés a neveléstudományba Bevezetés a művészetpedagógiába 1. előadás.
A fényképészet I. Története II. A fényképezőgép
A világ teremtése Indiai teremtéstörténet.
Járom az arctalan várost,
Dr. Sajó Andrea Országos Széchényi Könyvtár. DIGITÁLIS VILÁG Gyűjtés Megőrzés Megosztás ÚJ LEHETŐSÉGEK ÉS FELADATOK Offline és online világ.
Modern idők Modern Times (1936). Információk a filmről Rendező:Charles Chaplin Producer:Charles Chaplin Forgatókönyv:Charles Chaplin Operatőr:Ira H. Morgan.
FARSANG 8.c.
Metafora - metonímia A filmben?. Roman Jakobson Rámutat, hogy a metafora-metonímia bipolaritás megfeleltethető a nyelvi működés alapmodelljének, a paradigmatikus-szintagmatikus.
A tér képi megjelenítése 2. rész Geometriai alapok
A FESTŐ szerint minden szellemiekben fogan meg először, s csak ezután jelenik meg látható világunkban, így a FESTMÉNYen is. E szellemi eredetről mesél.
Tárgyak műszaki ábrázolása Képies ábrázolások
Kábítószer Élvezők Információs Oldala Tovább
Bepillantás egy boldogabb világba: Anika illúziója és a mozinézők illúziója 10/C.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
PowerPoint 7. Évfolyam Formázások. Mentés A feladatot mentsük el a saját mappánkba „7_2_ppt_SajátNév” néven (ahol a SajátNév a saját nevünk helyesen leírva,
I. foglalkozás Készítette: Ragó Gábr.
Molnár András bemutatja BERLIN FÉNYKÉPALBUMÁT.
3. A FILMELBESZÉLÉS KIALAKULÁSA
William Bradley „Brad” Pitt (született december 18-án) amerikai színész és filmproducer. Filmes szerepeivel ezidáig két Oscar-jelölést és négy jelölésből.
Boldog Születésnapot!!! Igazából nem tudok mit mondani, mert azt, amit mondani szeretnék, nem lehet szavakban kifejezni. Beszéljen helyettem a zene. Egy.
Filozófiatörténet előadások 1I.
A prezentációkészítés
Petőcz András: Könyörgés 30/B. Hogyan elemezhetünk egy ilyen rövid művet? Életrajzi háttér: 1959-ben született, a nyolcvanas évek egyik formabontó irodalmi.
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Számítógépes grafika és képfeldolgozás
EGYIPTOMI ISTENEK SZERZŐ: VÖRÖS LÁSZLÓ. A természet láthatatlan erőit testesítették meg. Nem mindegyik terjedt el az egész birodalomban Néhányan már a.
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
1. A „teremtéstörténet(ek)” elbeszélése(i) a) Helye (helyük) a Bibliában: Ter (1 Móz) 1, 1 – 2, 25 (= első két fejezet). b) Keletkezése: - Viszonylag.
Kovács Gergely Péter A relációs adatmodell
Ajánlott irodalom Klinghammer, Papp-Váry: Füldünk tükre, a térkép. Gondolat, Bp., 1983 Klinghammer, Mosonyi, Török, Zs.: Amiről a térképek mesélnek (CD-ROM).
Szemiot i ka.
PROKO karácsonyi KVÍZ Logók.
Az elkészült faliújság értékelése videoklip szerkesztése Windows Movie Maker programmal 10. témakör:
A vetítés képei valódiak és sokkoló jeleneteket is tartalmaznak.
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Elena Karneeva fotói. Zene: Richard Abel - L' Amour En Heritage
Nemzeti Színház szeptember 21.
POWERPOINT Bemutató készítése.
Előadás másolata:

Egymásrafényképezések … és más technikai trükkök használata a némafilmkorszakban

Edgar Morin A film újításai elhasználódnak míg Méliès-nél az egymásrafényképezés primitív és mágikus erővel rendelkezik (szellemek, jelenések, megkettőződések) Később jelzésértékűvé válik: „egy rossz beidegződés és a trükk közötti félúton”

Christian Metz Egymásra fényképezés és áttűnés – olyan filmes elemek, amelyek egyszerre technikai és mágikus, kevert jellegű: Egybeolvadás és elkülönülés Kijelentő és felidéző jegy Az elsődleges és a másodlagos a metafora és a metonímia keveréke Tehát: a nosztalgia kitüntetett alakzata, feszültségkeltés+kontempláció

Marc Vernet Az egymásrafényképezés – két perspektivikus kép egymásra helyezése által mind a két képet megsemmisíti Kétdimenzionalitás – a mélység megszüntetése A háttér felszínre kerül, a felszín révén a háttér eltűnik Eltérés a fotografikusságtól

Az arc egymásra fényképezése Egyazon keretben megjelenő táj és arc közti méretarány elhagyása A ráfényképezett elemnek nincs háttere, csak az, amire ráhelyeződik Hozzátoldó eljárás, mise en abyme-szerű Egy másik keretben bekeretezett rész (fölöttes regiszter) vs. Egy képbe beillesztett másik kép

Ráfényképezett arc - szétterjed a kép egészében Kivéve – amikor tiszteletben tartják a perspektívát (mágia, Méliès, trükk, pl. Schüfftan-eljárás) A ráfényképezett elem elkeretezése hatja át a képmező egészét Pl. Clarence Brown: Flesh and the Devil, 1926

Reprezentációs fokozatok a kereten belül Jelenlét v. hiány?

Piero della Francesca: Kr. ostorozása

Spiritista fotográfia 1850-től az egymásrafényképezés által realista keretben jelenítette meg a spirituálist

Oscar Rejlander: Hard Times

1934, Brown Lady

Egymásra helyezés – megidézés A fikció szintjén: láthatóvá teszi a láthatalant A diskurzus szintjén: láttatja film működését (a filmforgatás és a vetítés ált. folyamatára utal)

Kezdetben nem rendelkezett mágikus erővel: éttűnés – zökkenőmentes átmenet két snitt között

Utazás a Holdra Zecca: Egy gyilkosság története

Nosferatu (1922)

-Tartalmazó tartalmazott viszony Terek más tereket (metonimikus viszony) Arc nagyközeliben + ráfényképezés jelzi, hogy az emberi alak a gondolat, emlék, álom, érzés tartalmazója

King Vidor: The Crowd (1928) Hős homlokán lokalizálja a keretet Behatolás a belső világba Kulesov-effektus egy képkeretben

Tükröződések

Komikus hatás

Avantgárd

Mauritz Stiller: Arne úr kincse (1919)

Victor Sjöström: a halál kocsisa (1922)