Marketinggyakorlat A marketing fogalma 2..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Advertisements

Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
Közoktatási Vezetőképző Intézet Holland-Magyar Vezetőképző Program
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
A marketing alapkoncepciói
A marketing alapkoncepciói
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Marketing BA A marketing fogalma, tartalma
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Marketing alapismeret
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Termelésmenedzsment Production Management
Vizsga feladatok (Minta)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Internetes bankok piacformáló hatása
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A MARKETING FOLYAMATA.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 1. szakasz: Piaci verseny.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Szegmentáció & pozicionálás.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
1. Stratégiai tervezés és marketing
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Marketinggyakorlat A marketing fogalma 2.

Kérdés?

Marketinggyakorlat 2.ea Mi is az a marketing? Régen = értékesítés, befolyásolás 1970-es évek = szükséglet kielégítés, fogyasztói elégedettség teremtése Napjainkban = holisztikus közelítés, integrált szemlélet Másik népszerű közelítés a szolgáltatás-domináns logika (értéknövelő folyamatokon van a hangsúly) Marketinggyakorlat 2.ea

Legújabb irányzatok: a holisztikus marketing modellje Vevők Társadalmi felelősségre épülő marketing Integrált marketing Kapcsolat- marketing Belső marketing Holisztikus marketing Etika Környezet Törvényesség Közösség Marketing osztály Felső vezetés Egyéb osztályok Kommunikáció Értékaján-latok Csatornák Csatorna Partnerek [Kotler – Keller (2006): Marketingmenedzsment. Akadémiai K. Bp.] Marketinggyakorlat 2.ea

A marketing hatókörének bővülése Mi lehet a (csere)kapcsolat tárgya? fogyasztási javak és szolgáltatások beruházási javak, anyagok, félkész termékek szolgáltatások munkaerő, munkahely közösségi szolgáltatások nonprofit szolgáltatások állampolgári törekvések társadalmi ügyek politika emberek, szervezetek események, helyek gondolatok, tapasztalatok, élmények stb. Marketinggyakorlat 2.ea

Mi is az a marketing? – kettős közelítés 1. Marketing, mint szemléletmód: Viselkedési normák fogyasztóorientáció – a célpiac megismerése, megértése versenyorientáció tágabb környezet-orientáció tevékenység-koordináció Döntési ismérvek hosszú távú szemlélet profitcélok 2. Marketing, mint eszközrendszer (funkció): 4P, elemzés  tervezés  végrehajtás  ellenőrzés cselekvési séma Marketinggyakorlat 2.ea

A fogyasztóorientáció 1. A marketing, mint szemléletmód A fogyasztóorientáció Hosszantartó vevőkapcsolat a cél és az elégedett vevő Igénykielégítő képesség, az ajánlat megfelel a fogyasztói igényeknek Vevőérték (múlt óra) keresése Vevőelégedettséget eredményező ajánlat Marketinggyakorlat 2.ea

Miért fontos a vevőelégedettség? Az elégedettség hatásai: Hűség, lojalitás  biztosabb és időben növekvő forgalom, intenzívebb termékhasználat A fogyasztói döntések relatív tehetetlensége  mérsékeltebb árérzékenység, kisebb keresztrugalmasság A verseny korlátozottsága  monopolisztikus pozíció A keresletserkentés alacsonyabb fajlagos költségigénye (kevesebb promóció, volumengazdaságosság, stb.) Pozitív referencia  kedvező szájreklám (www.marketinginfo.hu/tanulmanyok/essay.php?id=570, http://www.marketinginfo.hu/tanulmanyok/essay.php?id=1018) Nagyobb vevőmegtartási ráta (CRR=AH/A) Hosszabb átlagos vevőélettartam (ACL=)1/(1-CRR) Marketinggyakorlat 2.ea

Marketinggyakorlat 2.ea Példa Az autógyártók újravásárló vevői: Volvo: 1000 eredeti, ebből 910 újravásárol, Fiat: 3200 eredeti, ebből 1952 vásárol újra, Volswagen: 2000 eredeti, ebből 1760 újravásárol, Peugeot: 3500 eredeti, ebből újravásárol 2765. Mekkora a vevőmegtartási ráta? Mekkora az átlagos vevőélettartam? Marketinggyakorlat 2.ea

Marketinggyakorlat 2.ea Egyéni feladat: Egy banki szolgáltatás esetében a vevői újravásárlások a következők: Gold Bank: 60.000 ügyfélből 30.000, Konjunktúra Bank: 21.000 ügyfélből 19.950, Bombaüzlet Bank: 55.000 ügyfélből 44.000, Magyar Arany Bank: 32.000 ügyfélből 22.400. Mekkora a vevőmegtartási ráta az egyes bankoknál? Mekkora az átlagos vevőélettartam az egyes bankoknál? Marketinggyakorlat 2.ea

Alkalmazkodás és kreativitás reagálás (responsive marketing): lényeg az igények felmérése és kielégítése; az adaptív megoldások forrása a konkrét igényekről szóló információ - alapvetően passzív piaci résztvevő magatartás (ez a leggyakoribb, mert erőteljesen kockázatkímélő, kicsi a bukás valószínűsége) előrejelzés (anticipative marketing): lényeg a látens szükségletek, motivációk felismerése és az ezekre adott marketing válasz - piacalakító magatartás (kockázatosabb, de kecsegtető) igényteremtés (need-shaping marketing): lényeg a valódi újdonság, mely még senkinek nem jutott eszébe vagy amit eddig elutasítottak– aktív, piacteremtő magatartás (nagy sikerpotenciál, nagy kockázat) igényformálás (re-shaping marketing): lényeg a fogyasztói hajlandóság magatartási akadályainak lebontása, hiányzó feltételeinek megteremtése

Marketinggyakorlat 2.ea A versenyorientáció Versenyképesség a jelenlegi és a potenciális versenytársak rövid távú erősségeinek és gyengeségeinek, hosszú távú képességeinek és stratégiáinak a megértése cél a versenytársakénál megfelelőbb ajánlat (a versenyelőny) Marketinggyakorlat 2.ea

Marketingmenedzsment lépések 2. A marketing, mint tevékenység- és eszközrendszer Marketingmenedzsment lépések Helyzetelemzés Marketinglehetőségek vizsgálata Döntés-előkészítés Hová megyünk? Mivel megyünk? Hol vagyunk? Marketingstratégiai döntések pozícionálási döntések (Kinek? Mit?) Marketing taktikai döntések - cselekvési programok (marketingmix-döntések) Fogyasztói piac, vásárlói magatartás Beszerzési piac Versenyhelyzet Makrokörnyezet Belső források Célpiacok kijelölése Versenystratégia Termékdöntések Árdöntések Csatornadöntések Kommunikációs döntések Marketinggyakorlat 2.ea

Marketinggyakorlat 2.ea A marketing folyamata A rendelkezésre álló, illetve megszerezhető erőforrások marketingszemléletű felhasználása R: Marketingkutatás, piackutatás - piaci információk piaci lehetőségek felismerése + pénzügyi becslés hiány a piacon; meglévő ajánlat módosítása; új termék STP: Stratégiai döntések - mely piacon és hogyan? szegmentáció  célpiacválasztás  pozícionálás a célfogyasztóban tudatosuljanak a kínálat előnyei MM: Taktikai marketing döntések - a pozícionálás eszközei marketingmix – marketing program: a teljes értékajánlat kialakítása I: Végrehajtás - kivitelezés, megvalósítás fejlesztés, beszerzés, termelés, értékesítés, pénzügyek, stb. C: Ellenőrzés - értékelés, visszacsatolás Marketinggyakorlat 2.ea

Marketinggyakorlat 2.ea KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marketinggyakorlat 2.ea