A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Tombor Sándor – Visegrád, 2005 USZEF ® Útépítési Szerződések Egységes Műszaki Feltételei Tervezési Útmutató TOMBOR SÁNDOR, elnök Magyar Útügyi Társaság.
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 1 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben 1.Ellenirányú kerékpározás tapasztalatai egyirányú utcákban Belgiumban.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
A november 18-i workshop napirendje
Rettegi Attila programja
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Várpalota elkerülő építése
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
Egy helyzetfelmérés terepmunkája, a kerékpáros útvonaltervezés bemutatása kerékpáros szemmel.
Pályázati lehetőségek
Kerékpáros stratégiák Pécsett
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Kerékpáros_hálózat_kutatás Bartus Tamás Mészáros Márton Tanszéki_Terv_
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Árelőrejelzés a liberalizált magyar háztartási piacon
CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet PÓDIUMBESZÉLGETÉS A VÉDEGYLET ÉS A MAGYAR.
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
Kővári János országgyűlési képviselő,
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
László János Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon 1 Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon Bencze-Kovács.
Kerékpárutak építésének engedélyezése
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. Az Európai Bizottság által támogatott „Sastipen – Egészség” program tapasztalatai,
BUDAPEST Készítette: Bugyinszki Fruzsi. A közel egy hónapig tartó vásár évente több mint fél millió látogatót vonz Magyarország és Európa minden tájáról.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Kerékpáros turizmus a szlovák-magyar határ mentén
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
Az EU és a civil szervezetek kapcsolata Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei az EU-tagság kapcsán” Budapest, 2005.
Családbarát munkahelyek és települések kialakítása Budapest,
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Környezettan BSc Diploma előtt
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS BUDAPESTEN XD csapat Készítette: Márta Zsolt Gyűjtötte: Mészáros Valentin Előadja: Rimóczi András.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
KKV Klinika – Az Első- Segély vállalkozásának Széchenyi István Egyetem Előadó: Prof. Dr. Józsa László.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata
A MEZŐFÖLD HELYI Közösség Helyi Fejlesztési Stratégiája elkészítésének mérföldkövei, a tervezés jelenlegi állása. Polgárdi, 2016.január 28.
ALSÓÖRS TELEPÜLÉSRENDEZÉSI ESZKÖZEINEK 1/5 HRSZ-Ú TELEK ÉS KÖRNYEZETE
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Gerje-Körút „A közös program”
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás másolata:

A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István Egyetem Környezetmérnöki Tanszék

A szakdolgozat céljai Tapasztaltszerzés a közlekedésfejlesztés területén A lakosság ötleteinek, igényeinek összegyűjtése A kerékpározók felvetéseinek használható tálalása a döntéshozók felé A jelenlegi fejlesztési tervek és az érintettek problémái közötti ellentétek feltárása A konfliktusok megoldásainak vizsgálata

A szakdolgozat elkészítésének menete A kérdőív elkészítése és elhelyezése a weben (2005. december) A szakirodalom, internetes anyagok és a BKRFT beszerzése (2006. jan-márc) A szakdolgozat vázlatának részletes kibontása, információval való feltöltés (2006. márc-ápr.) A kérdőív lezárása és a szakdolgozat végleges változatának kidolgozása (2005. május)

A szakdolgozat által feltárt igények A legnagyobb igény a biztonságos tárolóhelyekre van (pályaudvarokon, ill. kísérletként mobil2KP-kkel) A második legfontosabb a meglévő hálózat karbantartása, minőségének javítása Az új utak építése, a hálózatfejlesztés még magas prioritású igény

Bem rakpart, vegyes kerékpárút

A feltárt legfontosabb útépítési igények A hidakon átvezető útvonalak A Duna két partján a felső rakpartok nyomvonalán vezető utak A körutakon (kis- és nagy) kiépítendő vonalak A sugárutak mellett, vagy azokkal párhuzamos utakon a peremkerületeket feltáró útvonalak építése

Bringasztráda: megoldás a nagykörúton forrás:

A feltárt legfontosabb közlekedésfejlesztési igények Az egyirányú utcákba való behajtás egyszerű lehetőségének megteremtése A kerékpárút-autóút csomópontokban a lámpák előnypozicionálása A kereszteződések biztonságosabbá tétele (piros burkolat, hágai küszöb)

Andrássy út, kerékpársáv

Konfliktusok - kerékpárút A főváros az autóútfelújításokhoz kapcsolódóan tervezi az új utak kiépítését –A hálózat megvalósulása így közép távon sem biztosított Egyes kerületek nem foglalkoznak a kérdéssel, máshol kiváló utak épülnek –A kerékpározási igény általános, a lakosságnak azonban nem mindenhol biztosítottak a környezetbarát közlekedés feltételei

Konfliktusok – kerékpársáv A kerékpársávok kialakítása, használati kultúrája rossz (pedig olcsóbb és jobb megoldás) A rossz kialakítás miatt a döntéshozók és a kerékpárosok sem támogatják a sávok létesítését – el kell vontatni a ráparkoló autókat A karbantartás nem biztosított ami a használat csökkenéséhez vezet

Konfliktusok - közlekedésszervezés A döntéshozók (és a lakosság) többsége még az autós közlekedés fejlesztését tartja az egyetlen lehetséges megoldásnak A kerékpáros közlekedés minősége az autósé alá van rendelve, veszélyes csomópontok Nincs meg a jogi háttér az egyirányú utcák kétirányú használatához – drága műtárgyak

További tennivalók (NGO-k) A kerékpáros szervezetek munkáját koordináló, összefogó társaság életre hívása A kerékpárosok és az autósok közötti konfliktusok felszámolása példamutatással A kerékpáros rendezvényekről intenzívebb tájékoztatás az autósok felé is

További tennivalók (önkormányzatok) Keret elkülönítése a kerékpáros közlekedés fejlesztésére Jó kapcsolat és folyamatos kapcsolattartás kialakítása az NGO-kal Közös kampány a kerékpározás népszerűsítése érdekében (GKM, NGOk, Főv. Önk, egyéb érintettek)

A szakdolgozat céljainak megvalósulása A tapasztalatszerzés sikerült A lakossági igények felmérése jó hatásfokkal sikerült (sok ismétlődő válasz) A jegyzet használhatóságát a bizottság és az érintettek döntik el A konfliktusok legjobb megoldásainak megtalálásához csapatmunka és „brainstorming” lenne szükséges

Zárszó A téma fontos kérdés, beszélni kell róla Bízom benne, hogy sikerül(t) hozzátennem valamit a főváros élhetőbbé tételéhez Nagy kihívás (nehéz a gondolatformálás) Hitelesség, tanulságok