Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
K-Exx-On A Győri Keksz és az E-on fúziójából létrejött mammutcég Több mint 40 különböző országban tevékenykedik, az energiahordozó- illetve vegyiparban Legnagyobb vetélytársa az ExxonMobil Hatalmas árbevétel, innováció, minőség
Külső kapcsolatrendszer K-Exx-On Vevők Állam Környezet Más iparágak Verseny-társak Tulajdonosok Dolgozók Hasonlít az Exxon-éhoz, egy nagy különbség van, a környezet
Belső kapcsolatrendszer Marketing szervezet: funkcionális A különböző osztályok folyamatosan kommunikálnak egymással Code of K-Exx-On Vállalatirányítási rendszer Funkcionális: munkamegosztás a szervezetek között a terv elérése érdekében Egy egység kiemelkedik a többi közül, ez tölti be az irányító szerepet: koordinál, tervez
Vállalat szerepe és helye a hálózati gazdaságtanban Üzleti/vevői lehetőségekre épülő hálózat Vevői igényeknek minél inkább megfelelő termékeket gyártunk Versenyelőny az ExxonMobilhoz képest (megújuló erőforrások felhasználása)
K-Exx-On értéklánc Érték: erőforrások sajátos összekapcsolódása Értéklánc modell: a vállalat tevékenységei milyen szerepet töltenek be az értékteremtésben Elsődleges tevékenységek, támogató tevékenységek
K-Exx-On értéklánc Befelé irányuló logisztika: vállalaton belüli szállítás, tárolás – egy székhely van Budapesten, itt történik az előállítás, nincs szállítás, tárolás is itt történik Műveletek: technológiának nagyon fontos szerepe van – a piacon egyedülálló technológia – innováció Kifelé irányuló logisztika: fontos, mi végezzük Marketing: környezetbarát technológiát hangsúlyozzuk
Versenytársunk az Exxon 1999-ben jött létre az Exxon és a Mobil vállalatok egyesüléséből A világ második legnagyobb, és a legmagasabb árbevétellel rendelkező vállalata Negatív visszhangok (zöldek) Magyarországon BSC központ
ExxonMobil értéklánc
Köszönjük a figyelmet!