Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Döntéskényszer… Kevés idő, munkatárs, s hol lehet olyan anyag… Stratégiai információ és elemzés, megalapozott döntéshez „Újságíró”, aki exkluzív oknyomozó cikket, elemzést ír megrendelőjének
Hogyan juthat a kórház új partnerekhez, ügyfelekhez – Nyugatra távozó orvosai által? Hogyan használják ki mások a Twittert, más 2.0-s alkalmazásokat, vagy éppen a CRM-et? Mi a legjobb gyakorlat a betegek visszajelzéseinek feldolgozásában? Növekszik, vagy csökken a császármetszéssel kapcsolatos bizalom? Kik keresnek a mi profilunkban kutatási partnert?
Méretgazdasági mutatók kórházakban? Mit tudnak a mobil diagnosztikai rendszerek? Mennyire megbízhatók a jelentkező műszerbeszállító referenciái? Kik a legjobb hazai / nemzetközi szakemberek a méhnyakrák megelőzésében? Mások hogyan forgatják vissza a kórházi vendégkönyvek tartalmát?
Megbízóját bizalmasan kezeli Érdekcsoportoktól független módon keres Forrásait feltünteti (minőségbiztosítás) Összegzett adatok döntés-előkészítésre alkalmas formátumban (pl. xls, ppt, doc) Továbbá kérésre Kitanítja a belső szakembereket információ- és forráskezelésre A meglévő információforrások – pl. könyvtár – profitközponttá tétele
Kémkedés (hírszerzés – eszközválogatás nélkül) Kutatás és hírszerzés (legális, field és desk research) Infobrókerség (desk research) Könyvtáros (desk research, térítés nélkül)
„magirodalom” (mennyiség) távolság a téma magjától személyes és szakirodalmi „magforrások”, 50%-nyi érték további források, ún. „gyenge jelek”; 50%-nyi érték
Belsős előnyökKülsős előnyök - Alapinformáció - Jobban tervezhető - Kéznél van - A költségvetésben van - Nagyobb helyismeret - A bizalmas információ jobban megmaradhat (?) - Az információkeresés szakembere keres - Alkalmazás projektre - Tehermentesít - Belül nem lévő, „szokatlan” tudás - Nincs szakmai vakság
Legértékesebb: közvetlen szakértői (telefonon szerzett) – pozícionális információ Webforrások; a „mély weben” is (400x), térítéses és térítésmentes adatbázisok Papírdokumentumok, akár könyvtárból is Ritkábban: tárgy Az ügyfél által biztosított, szervezeten belüli információ, tudás Adatelemzés
Referenszinterjú (pontosan mire is van szükség?) Kalkulálás; vállalási ár és paraméterek tisztázása Keresési feladatok elvégzése Lehet: pontosítás, egyeztetés a megrendelővel Az információs csomag (dosszié, tárgy, kép, táblázat, elemzés, prezentáció stb.) leszállítása Lehetséges további együttműködés
Nem garantálható, hogy az információ létezik („originális vs. generikus”), vagy hogy az adott kereteken belül elérhető A legalitás határain innen Források és eljárások megadása Etikai kódex (a oldalon pl.) Szerzői jogi kötelmek
Agatgyűjtések, elemzések Speciális területek sajtó és web2-figyelése (gyenge jelek, trendek, benchmark stb.) Idegen nyelvű források összegzése Belső információáramlás áramvonalasítása Elektronikus figyelő- és döntés-előkészítő információs rendszer megtervezése (pl. RSS) Stb.
Mikulás Gábor u