A KÉPZÉS SZEREPE, HATÁSA A KÖZLEKEDÉS BIZTONSÁGÁRA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Segítség! Felnőttem! Nagy terhelhetőségű, magas rendelkezésreállású rendszerek építési és üzemeltetési útmutatója Kovács Zsolt Szerverhotel igazgató.
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
2005. április 15.Kulcsár Zoltán - ppos.hu1 Adatvédelem az önkormányzatoknál Kulcsár Zoltán.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
E- HEFOP P /1.0 „ Felsőfokú CAE képzés” HEFOP 2004/3.3 „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése”
Támop / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Idegen nyelvű kompetenciák fejlesztése Nagy Zoltán, MBA Katedra Nyelviskola.
Tan-tér program Felső-Kiskunsági Közösségi Munkások Egyesülete.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
2011. A Baross Gábor Oktatási Központ képzési kínálata Keszmann János
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szakdolgozat, mint a legjobb referencia a pályakezdéshez
E-learning alapú komplex képzések
2006. január 27. Kovács József vezérigazgató A 30 éve alapított Paksi Atomerőmű Rt évi működése Sajtótájékoztató január 27.
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Vándor Magyar Internetes műveltségi játék.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Összefoglaló a felsőoktatási.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
megújuló hatósági felügyelete
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
„Út a munkához”program 2009-es képzési tapasztalatainak bemutatása az Észak-magyarországi Régióban „Út a munkához” program 2009-es képzési tapasztalatainak.
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Sajátos nevelési igény a fels ő oktatásban Sulyok Tamás f ő iskolai adjunktus Zsigmond Király F ő iskola.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Székely István fejlesztési tanácsadó
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
TISZKEK SZEREPE A FELNŐTTKÉPZÉSBEN. A KÖZPONTI KÉPZŐHELY 3471 m2 alapterületen 80 darab a gyakorlati képzést támogató oktatási hely 350 fő befogadóképességgel.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.

1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Előadás másolata:

A KÉPZÉS SZEREPE, HATÁSA A KÖZLEKEDÉS BIZTONSÁGÁRA Keszmann János képzésfejlesztési vezető 2009.10.28 www.vasutaskepzes.hu

Képzés nélkül nincs közlekedésbiztonság! A berendezések önmagukban sohasem biztosítanak 100 %-os biztonságot! Egyik dolgozó szabálytól eltérő munkavégzése a legtöbb esetben nem okoz balesetet, mert egy másiknak lehetősége van korrigálni! A képzés nem csak a helyes szabályok megtanítására képes, hanem a helytelen cslekedetk következményeinek bemutatására! Az „értő” tudás az utasítások bemagolásával nem jön létre, csak a hatékony képzés megvalósításával! A tiszteletre méltó hagyományokat a korszerű oktatási technológiákkal kell kombinálni!

Néhány adat rólunk Alapítás: 1887 Létszám: 131 fő Területi Oktatási Egység: 6 db Tanműhely: 5 db Akkreditált intézmény ISO: 9001:2008 OKJ: 140 szakma Vizsgajogosultság: 72 szakma, ECDL 115 fő főállású munkatárs 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

BGOK szervezeti ábra 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu Baross Gábor Oktatási Központ Minőségirányítás Nemzetközi ügyek Képzésszervezésértékesítés Műszaki Üzemeltetés Tanműhelyi Koordináció Képzésfejlesztési Egység Gazdasági Egység Kiemelt Ügyfélkapcsolati Koordináció Programfejlesztés Területi Felnőttképzési Egység, Budapest Tanműhelyi Egység, Budapest Területi Oktatási Egység Miskolc Tanműhely Területi Oktatási Egység Debrecen Tanműhely Területi Oktatási Egység Pécs BGOK szervezeti ábra Tanműhely Területi Oktatási Egység Szeged Tanműhely Területi Oktatási Egység Szombathely Tanműhely 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Néhány adat rólunk Éves szinten a tanfolyamok száma: 350-400 A kiképzésen résztvevők száma: 8-9 000 fő Belső képzés kb.: 48 000 hallgató nap Külső képzés: 1,4 mrd Ft Iskolarendszerű képzés: 500 fő, 20 szakma Célcsoportjaink nagyon sokfélék, a közleke- désbiztonságban betöltött szerepük is! 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Lebonyolított tanfolyami képzések 2008.   TOE Budapest Debrecen Miskolc Pécs Szeged Szombathely Összesen Egyéb képzés Tanfolyamok száma 18 1 4 2 25 Összes létszám 645 73 41 777 Informatikai képzés 51 6 8 81 737 74 78 86 77 57 1109 Nyelvi képzés 22 3 36 167 28 30 29 272 OKJ-s képzés 5 133 33 184 Szakterületi funkcionális képzés 35 64 Tréning Vasútszakmai képzés 90 16 20 168 1936 102 375 359 358 448 3578 Összes képzéstípus 195 15 329 3780 194 534 526 508 575 6117 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Időszakos oktatás 4150 fő mozdonyvezető 600 fő egyéb vontatási és gépészeti dolgozó 800 fő kocsivizsgáló 3000 fő pénztáros 2300 fő vezető jegyvizsgáló Mindenütt beépítve a közlekedésbiztonsági oktatás! 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Fejlesztések - Eredmények Mobil oktatói terem a mozdony szimulátornál Forgalmi változások vizsga (18 000 fő) Komplex elektronikus vizsgáztatási rendszer – mozdonyvezetők időszakos vizsga Modul rendszerű képzési programok Képzésnyilvántartó rendszer 120 új képzési program / év 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Tananyagfejlesztés F.1. e - learning tananyag Modulrendszerű vasúti járművezető képzés Elsősegélynyújtó könyv Vasutas angol F.2. e - learning tananyag előkészítés alatt Interaktív oktatás mozdonyvezetőknek 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Nemzetközi kapcsolatok Korábban: Leonardo NewTr@in együttműködés, E-learning Workshop Leonardo Partnership: Safety along the track – Pályamenti biztonság Network of EU Rail Training Centers, UIC, CER, jó kapcsolat a szomszédokkal 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Balesetek ismertetése Közlekedésbiztonsági tananyagokba történő beépítése kiképzés és időszakos oktatás során A következmények ábrázolása, bemutatása – LÉLEKTANI SZEREP - TUDATFORMÁLÁS Műszaki háttér, összefüggések ismertetése Korszerű multimédiás eszközök alkalmazása – a távoli események közelre hozása ILLUSZTRÁCIÓ: Szőnyi baleset

2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Szimulátorok alkalmazása Kompetencia alapú képzés és vizsgáztatás a segítségükkel Rendkívüli helyzetek előidézése és kezelése Objektív értékelési szempontok „Tömény” eseménysorozat – intenzív személyzetfejlesztési folyamat Együttműködési és reagálási teszt Tapasztalat a gyakorlatot végzőnek, a megfigyelőnek és az oktatónak Viselkedéselemzés - további tapasztalatok

A forgalmi szimulátor rendszer felépítése 6 db 6 számítógépből álló rendszer 1 tanári és hallgatói munkaállomás 1 fix rendszer – Istvántelek 5 mobil rendszer – (alaphelyzetben a Területi Oktatási egységekben) Minden számítógép egy állomás vonalba csatlakozva önállóan is üzemelhet 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

MELIS Mozdonyszimulátor A mozdonyvezetők kiképzése Erre kialakított tanterv - modulrendszerű mozdonyvezetői tanterv (hatósági jóváhagyás alatt) Mozdonyvezetők rendszeres szakmai oktatása Mobil szimulátorok gyors mozgatása, telepíthetősége Oktatási forgatókönyvek kialakítása, és tematikába illesztése Mozdonyvezetők időszakos vizsgáztatása Vizsga forgatókönyvek kialakítása Az érdekelt szolgálati ágak egyetértése, és hozzájárulás a hatóság részéről Az érdekképviseletek együttműködése Vonalismeret támogatása Megfelelő vonalszakaszok lefejlesztése Vonalismeret támogató forgatókönyvek elkészítése 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

MELIS Mozdonyszimulátor 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Eredménytelen mozdonyszimulátoros vizsgák jellemző okai „Megállj!” állású térközjelző mellett való elhaladás szabályainak helytelen alkalmazása A „Térköz megállj!” figyelmen kívül hagyása A jelzők által meghatározott, és a pályára engedélyezett sebesség túllépése Űrszelvényben lévő objektum /pl. személy, munkások / elütése, fékezés elmulasztása Közúti átjáróban sorompó meghibásodása esetén követendő eljárás, helytelen alkalmazása

Kérdések 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu

Köszönöm a figyelmet! 2017.04.04. www.vasutaskepzes.hu 20 20