Bevásárlási egyesülések az UNIÓBAN Út a túléléshez és a versenyképességhez Balogh Árpád: 2010. máj.20. GÉMOSZ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Magyar Export-Import Bank Rt.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
Az üzleti terv.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
A tervezés mint menedzsment funkció
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Európai Energia Hatékonysági Javítás a Nyomda Iparban
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A külső környezet elemzése
Családi vállalkozás.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
III. A logisztika jövője
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Az ellátási láncok biztonsága
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Bauer András - Berács József:
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
Az AutoCarma Zrt. megalakulása avagy a koncentráció megállíthatatlan… Gémosz konferencia november 20.
Minőség menedzsment 6.előadás
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Termék & Márka Kopcsay László.
Befektetői csomag. NAGY BEVÉTELI LEHETŐSÉG! LIMITÁLT IDŐ 2011 áprilisig A MAGAS JÖVEDELEMÉRT.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
A magyar tőkeexport bemutatása
Vállalati modellek 2007.
A betétbiztosítás.
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Változások az áramforrások területén Schmidtka Gábor október 13.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
BEMUTATKOZÓ február 26. Miskolc. CÉGÜNK _ TÖRTÉNETE I. CÉGÜNK_TÖRTÉNETE I. 2006: intenzív részvétel a magyar iparban illetve betörés a német piacra.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Vállalkozásmenedzsment
„Út a munkához” program tapasztalatai
Operatív menedzsment és versenyképesség
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Ellátási lánc menedzsment
Márkakereskedői helyzetkép
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Előadás másolata:

Bevásárlási egyesülések az UNIÓBAN Út a túléléshez és a versenyképességhez Balogh Árpád: máj.20. GÉMOSZ

Csoportmentességi törvény adta tulajdonosi lehetőségek,kihívások 2003 októberétől A gyártók tulajdonosi köre koncentrálódott,elszemélytelenedett, a kereskedő k é ugyanakkor tovább osztódott. Megnövekedet t a gyártók tulajdonosi csoportjainak befolyása a gazdaságra. Speciális szabályokat hoztak a partnereik nek, nehogy megerősödjenek és játék lehetőséghez jussanak. A potenciális új belépők kel a hálózatok megosztottságát növelték. Kitörési lehetőség a kereskedők részére 2005 okt.-től adódódott a területi kikötés eltörlésével. A magántulajdonú kereskedői csoportoknak megnyílt a kapu a növekedésre,hasonlóan a gyártókhoz,de üzemi méretük kicsi maradt. A rossz földrajzi lefedettségük, beszállító és piac vonatkozásában még tovább szűkítette mozgásterüket.

Vásárlói csoportok szükségessége A folyamatos veszélyek (piactorzulások)a túlélés érdekében egyre sürgették a termelékenység fokozását.(bevétel/fő..) A gyárak által szabályozott gazdálkodásnak mindig a hálózatokat megosztó eredménye lett. Nagy bevételre és megtakarításra ebben a rendszerben a kereskedőknek önállóan nincs esélye. Erről kell ma beszélgetni! A dealerkollégák jövőbeni egyetértésén, összefogásán és az összes lehetőség felkutatásán múlik, hogy nagyobb eredményességet, gazdaságosabb termelést tudjunk a jövőben elérni. Első lépésben meg kell vizsgálni a felvásárlói csoportok megalapításának lehetőségét.

Kérdések: Szükség van- e egy ilyen társulásra?Szükség van- e egy ilyen társulásra? Mi a legcélravezetőbb módszer a létrehozására?Mi a legcélravezetőbb módszer a létrehozására? Milyen struktúrára van szükség?Milyen struktúrára van szükség? Milyen növekedés érhető el?Milyen növekedés érhető el? Hogyan kezdjünk neki?Hogyan kezdjünk neki? Mi a méretgazdaságosság, hányan kellünk hozzá?Mi a méretgazdaságosság, hányan kellünk hozzá? Hogyan legyünk legálisak?Hogyan legyünk legálisak? Hogyan álljunk a gyártóhoz és a szállítóhoz?Hogyan álljunk a gyártóhoz és a szállítóhoz? Mit fog ehhez szólni a gyártó és mi lesz aMit fog ehhez szólni a gyártó és mi lesz a reakciója? reakciója?

Változások a Csoportmentesség első éveiben Nem csökkent a gyári kontroll,ellenben nőtt. Újabb szabványok – változó árrés,magasabb költségek Az elosztó helyek számát és azok földrajzi elhelyezését továbbra is a gyártó dönti el, még a multibrand-et is. A márkaszerviz jog mindenkinek engedélyezett. Részvénytársaságok és nagyobb csoportok elterjednek: Pendragon 29 márka, 250 kereskedelmi egység az EU/USA/Anglia területén A gyártók tulajdonában lévő kereskedések száma nő: Például: Mercedes/VW/Ford Alkatrész elosztás: A gyár befolyásolja az elosztást Bizonytalanná teszi a tervezést és a jövőt Mennyire tette ez több szereplőssé a „játékot”?

Változások a Csoportmentesség félidejében A területi kikötések/eltörlése – okt. Tovább növekednek terjednek a Zrt.-k és Nyrt.-k /valamint a nagy csoportosulások ! Elkerülhetetlenek a tulajdon váltások és összeolvadások A gyári kereskedések száma tovább nő, a hálózatok sikereitől/bukásaitól függően. Az alkatrész elosztásban-bizonytalanság támad. Növekedő veszélyek a többszereplősé vált üzletben!

Változások a felvásárlási csoportok működésében 1993-tól ágazatunkban. Anglia: Az után gyártott alkatrészekkel kereskedők csoportjai több mint kereskedői egységgel 33% részesedést szereztek az alkatrész piacon. Különböző méretben,országos, illetve nemzetközi szintre is felfejlődtek. Franciaország: Bevásárlói központok nőttek ki a felvásárlói csoportokból.CAPA (alkatrészek) tag Kereskedők – használt autót vesznek a felvásárlói csoportoktól. Webes fejlesztés(Carouest)használt autó hirdetésre-100 taggal Alkatrész nagykereskedés alakult:: Autodistribution et al. Németország: Tecar-után gyártott alkatrészek nagykereskedése (global).

Milyen válaszokat adhatnak az egyéni tulajdonban lévő kereskedői csoportok a változásokra ? Helyi előnyök jobb kihasználása: A nagyobb helyi szabályozás, kontroll növeli a profitot. A márka elhivatottság és összpontosítás előnyt jelent. Erős az ügyfél hűség. Erős a vásárlók loyalitása. De a jövőbeli megélhetés a növekedéstől függ: Vásárlóképes vevők megszerzése.(nemcsak auto/alk.) Jobb operációs rendszerek kifejlesztése. Több márkás kereskedések elindítása.

Például bevásárlói szervezet et alakítanak! A megalakítandó kereskedői bevásárlói szervezetnek közös célja az, hogy olyan elkötelezettség jöjjön létre, amely nagyobb teljesítményre legyen képes, mint ami egyedülálló,önálló (korlátozás nélküli) vállalkozásként egyáltalán lehetséges l enne. E gy felvásárlói csoport alapítása annak érdekében, hogy stratégia előnyben részesüljünk a vásárlói erő terén a szállítókkal szemben. Általánosságban pedig valós érdekegyeztetést érjünk el a ipari kihívások é s lehetőségek közös megoldásai kapcsán. Továbbá, hogy a legjobb színvonalon elősegítsük az ügyfél szolgálatot,a pénzügyek piacképességét.

Tapasztalati tanácsok. A közös cél érdekében tedd félre ami elválaszt! Tűzzél ki tervcélokat,hogy elérjed a kívánt eredményt! Egyezz meg a profit elosztásában! Bizonyosodj meg,hogy a tagok tudnak együtt dolgozni! A nyitottság és bizalom elengedhetetlen ebben az üzletben! Ne félj kirúgni a rossz partnert, ha még a legnagyobb is! Az elkötelezettség elengedhetetlen, mert elgyengülsz! Minden egyes tulajdonos üzletének működnie kell! A felvásárlói csoport másodlagos A piaci kibontakozáshoz az adminisztrációd legyen egyszerű. Sok-sok találkozóra van szükség a szállítókkal. Szavazz meg arra alkalmas tagokat, hogy irányítsák a csop-t. Válassz egy ügyvezetőt és támogasd. “…meglehetősen kemény munka lesz a felvásárlói csoport vezetése”.

Az összefogás lehetőségei : Új járművek: Tárolás, felkészítés/javítás Használt autók: Nagykereskedés Gyári felvásárlások Csoportos készl.megosztás Tárolás, felkészítés/javítás Alkatrészek és kiegészítők: Nagykereskedés: festék és karosszéria anyagok Logisztika / közp.raktározás Karosszéria javítás: Nemzetközi lánc kiépítése Festék és fogyóeszköz beszállítás Olaj és fogyóeszközei Kereskedelemmel kapcs. ügyint.(papírozás)biztosítás Pénzügyek/ bankolás Szerszámok és felszerelés Reklám és marketing Informatika (IT) hardver/softver/adatbázisok H.R. szolgáltatás Képzés Irodai eszközök és szolgáltatás Telephely üzemeltetés Energia, víz, telefon tervezés, épületfenntartás... A lista végtelen!

Konklúzió! “IGEN, de…”

Egy bevásárlói szervezet méretei Angliában. Turnover £2.25b 216 outlets 25 brands25 brands 49% Ford49% Ford 8300 Employees 213,000 Vehicle sales Árbevétel:2.5 milliárd GBP Kereskedelmi egységek:216 Márkák száma:27 Legnagyobb részesedés: 49% Ford Munkatársi létszám: 8300 fő Új autó eladás: db. Alapítói tőke: GBP ( Minden adat egy minta évre vonatkozik!)

Márkák összefogása Angliában.(27)

Részvényesek Angliában (22).

Angliai top 10 bevásárlói szervezetének forgalma! Név Kereskedések Forgalom (db.) (millió GBP) (db.) (millió GBP) 1.Pendragon Inchcape RAA Sytner Arnold Clark Lookers Mercedez Retail Jardine Camden Fleet Ford Retail

Összefoglalva Cél: egy bevásárlói szervezet létrehozása máj.20. GÉMOSZ

A biznisz lényege “A bevásárlói szervezet a tagok erejét egyesíti egy személyben és ennek alapján jár el a szállítóknál. Koordinálja a vásárlási terveket és annak megfelelő szerződéseket köt.” Ennek hatására a megegyezéseket pénzügyi előnyökre váltja, majd végrehajtja a részvényesek közreműködésével. A jóváhagyásokat az igazgató tanács adja.

Stratégiai célok Költségcsökkentés a hatékony vásárláson keresztül Megosztásra kerül mindig a legjobb működési elv,hogy a legjobb kereskedéssé váljunk és növeljük a profitot és a bevételt Fenn kell tartani és erősíteni a szállítói együttműködést – Win-win Erősíteni kell a kapcsolatot a gyárakkal Nemzetközi kapcsolatokat kell kiépíteni Nem csak túlélni,de virágozni és növekedni szükséges!

Néhány választható szállító!

Példák a megtakarításokról (ami nálunk próbálkozás szintjén sincs) Példák a megtakarításokról (ami nálunk próbálkozás szintjén sincs) Hitel kártyák Hitel kártyák Rendszámozás Rendszámozás Egészségügy Egészségügy Használtautó garancia Használtautó garancia Szerviz berendezések Szerviz berendezések Autotrader (újság hirdetés) Autotrader (újság hirdetés) Konténerek Konténerek Szakképzés Szakképzés HR HR Hitel kártyák Hitel kártyák Rendszámozás Rendszámozás Egészségügy Egészségügy Használtautó garancia Használtautó garancia Szerviz berendezések Szerviz berendezések Autotrader (újság hirdetés) Autotrader (újság hirdetés) Konténerek Konténerek Szakképzés Szakképzés HR HR

Az erő legyen velünk!

Már a jövő sem a régi. Köszönöm a figyelmet!