A használók fizetési hajlandósága – tapintatos kommunikáció a térítéses információszolgáltatás irányába Czupi Gyula, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szeretem a könyvtáram!.
Advertisements

A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
Kormányszóvivői tájékoztató A vizitdíj szabályok felülvizsgálata.
A Dr. Kovács Pál Megyei Könyvtár és Közösségi Tér hét fiókkönyvtárat is működtet, hogy a város távolabbi részén lakók is könnyen hozzájussanak a számukra.
Számítógép és Internet szabályozása a könyvtárakban Olvasószolgálatos műhely Dunakeszi Fülöp Attiláné
A Krúdy Gyula Városi Könyvtár katalógusának használatáról…
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
LC SOPRON ELSŐ ÜLÉS ÜNNEPÉLYESSÉGE  Lions himnusz  Főhajtás az elhunyt tagokért  Külön tisztelet az aktív alapítóknak.
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére június 12.
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
A lokális szint és a könyvtári hálózat összjátéka, kulturális találkozási lehetőségek Németh Márton MKE Baja 2010 július 16. Hálózati Könyvtári Szolgáltatások.
Alap és járulékos szolgáltatások A dokumentumok és szolgáltatások rendelkezésre bocsátásának formái és eszközei.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Adatátvitel. ISMERTETŐ 1. Mutassa be az üzenet és csomagkapcsolást! Mi köztük az alapvető különbség? 2. Melyek a fizikailag összekötött és össze nem kötött.
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
A szolgáltatások anyagi erőforrásai Összeállította: Virágos Márta május 4.
Stratégiai tervezés.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Teljesítménymérés és értékelés
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu 2011.szeptember.
Könyvtári teljesítménymérés
SZOLGÁLTATÁSOK A különféle könyvtár típusok
Sajtódigitalizálás a könyvtárban Czupi Gyula Halis István Városi Könyvtár Nagykanizsa A Magyar Elektronikus Könyvtárért Egyesület rendezvénye június.
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
A Deák Ferenc Megyei és Városi Könyvtár - mint fogadó intézmény -
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
1 Az elektronikus könyvtárközi kölcsönzés és dokumentum-továbbítás „fixa idea” vagy ez a jövő Cum Scientia nostra pro cognitione vestra.
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma Budapest, december 11. Magyar Képzőművészeti Egyetem.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
OLVASÓSZOLGÁLAT = A KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK FIZIKAI SZÍNTERE
KIEGÉSZÍTŐ KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK MINDAZ, AMI KÍVÜL ESIK AZ ALAPSZOLGÁLTATÁSOK FOGALMÁN.
CÉL BÁRKI, BÁRHONNAN RÉSZESE LEHESSEN A HAZAI KÖNYVTÁRI RENDSZER SZOLGÁLTATÁSAINAK KSZR = AZ ODR KIEGÉSZÍTÉSE, AMELY BIZTOSÍTJA AZ ORSZÁGOS SZOLGÁLTATÁSOK.
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
Teljesítménymérés és értékelés
Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok Szolnok május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére október 15.
Az internet mindenkié! Kardos Ferenc, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
Internetoktatás a József Attila Városi Könyvtárban (Élmények, tapasztalatok)
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
Készítette: Zombory Andrea Kommunikáció az egyetemen
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
European Computer Driving Licence
Könyvtárak.
18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.
Hátrányból előnyt! - a gazdaságfejlesztés lehetséges útjai a kistelepüléseken Murakeresztúr IKSZT november 24.
Óbudai Egyetem Könyvtár Olvasószolgálat. Helyben olvasás Kölcsönözhető és nem kölcsönözhető dokumentumok, folyóiratok, hetilapok, jegyzetek, CD-ROM-ok.
Az Óbudai Egyetem előfizetett adatbázisai szeptember.
Vállalkozói attitűd „ Legyen tartásod „.
Tittel Pál Könyvtár és Médiacentrum
A KSZR FORRÁSOK HATÉKONY FELHASZNÁLÁSA ZALA MEGYÉBEN KISS GÁBOR IgazgatóKSZR MŰHELYNAPOK – ZALAEGERSZEG 2015.november 11.
Tendenciák a felsőoktatási könyvtári szolgáltatások területén március 10. Batiz Judit szolgáltatásvezető 1.
Nyilvános könyvtárak működésének dokumentumai 1. Alapító okirat /A fenntartó adja ki. Meghatározza benne, hogy milyen céllal milyen elnevezéssel, mikor,
Mezőkeresztes január 3. – január 20.  iskoláit Szikszón, Kassán, Miskolcon, Egerben végezte kitűnő eredménnyel  1947 – pénztáros.
Hatékony könyvtári gazdálkodás. – pályázatokkal és nélkülük Krúdy Gyula Városi Könyvtár, Krúdy Gyula Városi Könyvtár, febr. 27. Mikulás Gábor, információs.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
Könyvtárhasználati ismeretek BSC A TF könyvtárának bemutatása Tájékoztatási segédletek Weboldal használata Salamin Krisztina
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Móricz Zsigmond Könyvtár – Nagyszeben tér 1. Közvéleménykutatás.
Gyűjtemény mint rendszer
Bartók Györgyi Mire jó az ODR lelőhely adatbázis?
Az Orvosi Könyvtártól az Egészségügyi Szakkönyvtárig
Rövid ismertető a gyűjteményről és a szolgáltatásokról
A világ csudája Egy várostörténeti portál:
Előadás másolata:

A használók fizetési hajlandósága – tapintatos kommunikáció a térítéses információszolgáltatás irányába Czupi Gyula, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa Pr az információszolgáltatásokban Budapest, június 3.

Amiért szívesen fizet a használó Beiratkozási díj Késedelmi díj Fénymásolás, nyomtatás Leselejtezett könyv Könyv „bérlése”, bestseller könyv Speciális állomány használata, bár … CD, floppy Oktatásért keveset

Amire nem költenek szívesen Kávézó szolgáltatásai Új könyv Könyvtárközi kölcsönzés Színes másolat Plusz nyitva tartás (ami ingyen megkapható, azért nem fizetünk)

Ami szóba sem jöhet Fizetni a tájékoztatásért (ami ingyen megkapható, azért nem fizetünk)

Mi, könyvtárosok Visszataszító, ha bármiért fizetni kell Idegen tőlünk az alku, az árajánlat Mindenkinek, vagy senkinek, az egyenlőség őrei vagyunk Az olvasók érdekképviselői vagyunk Nem eladók, nem is szolgáltatók, hanem szakszervezeti bizalmik vagyunk

A fenntartó Működtetni és nem fejleszteni, minél olcsóbban. Újabb bevétel: nem a bevételhez kapcsolódó kiadások fedezete (pl. munkabér), hanem a költségvetési támogatás csökkentésének lehetősége Nem gondolkodik befektetésben és a befektetés hasznában. Nála a befektetés a kiadás csökkentésének az eszköze lehet csak, de pl. új szolgáltatás bevezetése bért és fejlesztést jelent, mely meghozhatja az árát, ez már nem elgondolható. A bevételből nem lesz korszerűsítés, állagmegóvás, csak a támogatás csökken. Ellenérdekelt a közszféra a bevételek forszírozásában.

Dilemma Nem lehet térítéses információszolgáltatást bevezetni, és mégis be kell vezetnünk, mert verseny(élet)képtelenekké válunk (ha ez szempont a könyvtárosok, a könyvtárügy szemében?)

Gondolati kísérlet Hogyan lehetne mégis? Az eddigiekből fakadó megfontolások Néhány analógia

A sebesség=idő példája Az operációs rendszer vagy a sebesség a fontos, ha internetezni akarunk?

A terembérlet példája Ha valaki nem könyvtárhasználó, bejön-e valamilyen más szolgáltatásért a könyvtárba? Igen, ilyen a terembérlő Ez másfajta könyvtár képe Jönne-e térítéses információért???

Nekünk a tájékoztatásban szerzett tapasztalatainkat kellene eladnunk Talán a „sebesség” miatt(?) Talán azért, mert a könyvtáros releváns információt tudna gyűjteni, míg pl. a Google ilyesmire nem tud vállalkozni

A térítéses információszolgáltatás esélyei Kicsi gólyalábbal több kicsit kell lépnie, amíg végigmegy az úton (tájékoztatás lépésről-lépésre). Magas gólyalábbal hamarabb jut el céljához (összegyűjtött ismeret, rendezve, az egészet tudja áttekinteni).

A térítéses információszolgáltatás esélyei Minden ellene szól, ami a szereplőket illeti: A könyvtár nem akar eladni A használó nem akar venni(?) A fenntartó nem teszi érdekeltté az intézményét A jövőbe látó könyvtáros azonban gólyalábra száll!?

... gólyalábra száll A referenszinterjú végén mégis „ajánlatot” tesz a használónak: 1. Lépésről-lépésre bemutatjuk - mit tudunk adni a saját gyűjteményünkből - más könyvtárak gyűjteményéből - az internet segítségével stb.

... vagy megfizeti az áttekintés költségét fizetős szolgáltatásként 2. (a tájékoztató képességünk fizetős szolgáltatásként): Pl. 1 óra alatt kaphat összefoglalást; általa áttekintheti a témát, s dönthet a továbbiakról A térítésért kínált összefoglalás: - a téma forrásai, hozzáférés és értékelésük, - a másolás, nyomtatás (+könyvtárközi) - és akár újabb ajánlat is

Köszönöm a figyelmet! Czupi Gyula, Halis István Városi Könyvtár Nagykanizsa