Nyereséges márkaszerviz. Hogyan segíthetünk ebben? Varsányi Gyula ügyvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A profitmaximalizálás és a Superbrands november 4. Kempinski Hotel Corvinus dr. Serényi János – Superbrands Bizottság, elnök.
Advertisements

Miért éri meg családbarátnak lenni?
Global Distribution System
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Márkaépítés – Hitelesség
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A kenőanyag igazi szerepe a márkakereskedés életében Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia Győr, május 16.
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
EuroScale Mobiltechnika Kft
A tanári munka értékelése
“The mind once stretched by an idea never returns to its original form” “Az elme amit egyszer kitágított egy eszme soha nem tér vissza eredeti formájába”
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
Lehetséges- e „hálózati haszon” - haszonáldozat nélkül…?!
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
Minőségmenedzsment alapelvek
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Költségtani gyakorló feladatok
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A munka világával kapcsolatos tudás
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
1 Turisztikai vállalkozások szervezése. 2 Mi a szervezés? Az emberi munkának és a vállalkozási eszközöknek a szolgáltatások előállításához való tervszerű.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
III. A logisztika jövője
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Kaizen költségszámítás
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
Minőségdíjak.
Kapacitás menedzsment
UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike.
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Somoskői Gábor Froweld kft.
Termék & Márka Kopcsay László.
Konkrét ügyfélkezelési technikák, gyakorlatok egy cég életében
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Szalay Kitti Balogh Gergely Nagy Viktor
Külföldi piacok felkutatása a Quali-Cont Non-profit Közhasznú Kft. számára.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
A magánbiztonsági szektor megérett a változásra, problémáink kulcsa a kezünkben van.
Az üzletek operatív működtetése
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Partnerség és együttműködés
Kaizen költségszámítás
Márkakereskedői helyzetkép
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

Nyereséges márkaszerviz. Hogyan segíthetünk ebben? Varsányi Gyula ügyvezető

2 Hogyan működnek a márkakereskedések … Értékesítés –Új gépjármű –Használt gépjármű –Munkaóra –Alkatrész –Kenőanyag

3 Iparági tendenciák Az autók egyre jobbak, kevesebb a meghibásodás Növekvő szervizciklusok Szerviztartalom csökkenése Ügyfélhűség hiánya a garanciális időszak lejártával Személyzet növekvő képzettségi szintje Személyzet megtartása egyre nehezebb Növekvő verseny a független szervizek irányából Árrések csökkennek, költségek nőnek

4 Kulcs a nyereséges márkaszervizhez 4 fő terület befolyásolja a márkakereskedés jövedelmezőségét: –Ügyfél vonzás, -megtartás és -elégedettség –Az alkatrészforgalom mennyiségi és árrésben történő emelése –Az egy ügyféllátogatásra eső munkaóra-értékesítés emelése és árréstartalmának növelése –Kenőanyag értékesítésből származó bevétel és árrés emelése

5 Ügyfél megítélés Alkatrész minősége Szaktudás Alkatrész hozzáférés Garancia Munka minősége Megbízható Reputáció Szolgáltatás sebessége Gondos- kodás HelyszínÁr-érték Verseny-képes ár Source: Research completed by Research International for Castrol SpecialistaMegbízható / ÜgyfélbarátÁr/érték Márkaszervizek megítélése Független szervizek megítélése A márkaszervizek a specialista területen jól teljesítenek, de az ügyfelek ár-érték megítélése és ügyfél kezelés színvonala nagyobb jelentőséggel bír a szolgáltató kiválasztásánál.

6 Profit egy életen át az ügyféltől Mi egy ügyfél értéke? –25 éves –3 évente vásárol új autót –Évi egy szerviz 25 éves korától 60 éves koráig … –12 új autó –+ 35 éves szerviz –+ garanciális munkák x 12 autó –+ karbantartás és javítás x 12 autó

7 Az ügyfélmegtartás előnye Ügyfél megtartás vs Profit idő − Megtartás − Profit

8 Az ügyfélelégedettség mérése 1. Nyilvánvaló, hogy a gépjárműimportőrök nagy figyelmet fordítanak az ügyfélelégedettségre. Ennek főbb okai: –A gyártás mennyiségben maghaladja a természetes igényeket –Az OEM-eknek növelni kell az értékesítésüket annak érdekében, hogy megfelelően kihasználják a gyártási kapacitásukat –A verseny az új ügyfelekért fokozódik

9 Az ügyfélelégedettség mérése 2. Nyilvánvaló, hogy a gépjárműimportőrök nagy figyelmet fordítanak az ügyfélelégedettségre. Ennek főbb okai: –Olcsóbb megtartani egy ügyfelet, mint újat szerezni –Az új ügyfélszerzésre irányuló értékesítési törekvések nem vezetnek növekedéshez, ha közben nem sikerül megtartani a régi ügyfeleket –Az Aftersales szolgáltatással való elégedetlenség komoly oka az ügyfelek elpártolásának

10 Aktív ügyfél hűség Elégedettség az Aftersales-el Elégedettség a gép- kocsi értékesítéssel + - 3% 14% 45% 93% Vásárol újra autót ugyanattól a kereskedőtől

11 Elégedettségtől a hűségig

12 Elveszített lehetőségek Hol vannak üzletkötési lehetőségek? Hogyan veszíthetjük el az üzletet?

13 Elveszített lehetőségek Ügyfél kontaktus Márka- szerviz Ügyfél ÁTVÁLTÁS ÉRTÉKESÍTÉSRE !!!! Hogyan?

14 Castrol Professzionális Program Növelt alkatrész és munkaóra értékesítés Profit a kenőanyagokból Ügyfélelégedettség növelés

15 1. tréning Profit a kenőanyagokból A tréning céljai: Részletes ismereteket szerezni a kenőanyagokról és a legújabb specifikációkról Áttekintést adni az új Castrol Professional termékcsaládról Elsajátítani, hogyan lehet a kenőanyagot úgy értékesíteni az ügyfélnek, hogy közben szem előtt tartsuk az ő igényeit Javítani az ügyfél elégedettségét a korszerű ismeretekkel rendelkező és informált munkatársak révén Javuljon az ügyfelek lojalitása, javuljanak a kenőanyagon szerzett profit mutatók

16 2. tréning: Több mint utántöltés: profitnövelési módszer A tréning céljai: A Castrol átfogó programot ajánl, amely segít kihasználni ezt a lehetőséget: 1 literes kiszerelésű kenőanyag, amely megfelel a igényeknek Megújult utántöltő tasak Értékesítési prospektusok Átfogó tréning az utántöltő csomag értékesítésére Az eladást serkentő ötletek

17 A tréning céljai: Megismerni a teljesítmény növelésének fő mozgatórugóit és módszereit Mérni, összehasonlítani és értékelni egyéni teljesítményeket Megérteni a szervizkapacitás kihasználásának legfőbb elveit Gyűjteni, mérni, elemezni a nem profittermelő tevékenységeket Felismerni a nem megfelelő ellenőrzés munkafolyamatokra és garanciára vonatkozó következményeit A reális önértékelés és az egyéni képességek fejlesztésének elsajátítása Javítani az üzletmeneten és a teljesítményen meghatározott akciókkal 3. tréning: A szerviztevékenység profit növelése

18 A tréning céljai: Megismerni a teljesítmény növelésének fő mozgatórugóit és módszereit Mérni, összehasonlítani és értékelni az egyéni teljesítményeket Megérteni a készletgazdálkodás legfőbb elveit A reális önértékelés és az egyéni képességek fejlesztésének elsajátítása Javítani az üzletmeneten és a teljesítményen meghatározott akciókkal 4. tréning: Az alkatrészeladás profitnövelése

19 A tréning céljai: Lehetőséget adni megtanulni, fejleszteni és gyakorolni az ügyelekkel való helyes bánásmódot, ami által javul a munkakapcsolat az ügyfelekkel és nő az ügyfelek elégedettsége Megérteni, hogy mi a különbség a jó és a rossz vevőszolgálati tevékenység között Elsajátítani, hogy miért kell minden ügyfelet és minden egyes problémát egyénileg kezelni Megtanulni, illetve kifejleszteni azokat a képességeket, amelyek révén személyesen is hozzájárulhat az ügyféle elégedettségének növeléséhez. 5. tréning: Az ügyfélelégedettség növelése

20 A tréning céljai: Segíteni a résztvevőnek azon képességek kifejlesztésére, megtanulására, gyakorlására, amelyek a telefon üzleti célú használatához szükségesek. Megtanulni hatékonyan kezelni az ügyfelektől befutó igényeket, hatékonyan tudjon hívásokat kezdeményezni és ezzel segíteni az üzleti növekedést. Megérteni a jó és a rossz telefonstílus közötti különbséget, begyakorolt megközelítési struktúrát alkalmazni a telefonálás közben. Ki tudja választani a számára és az ügyfélnek szükséges információkat, megismerni az ügyfelek álláspontját 6. tréning: A telefonálási technika javítása

21 Új termékválaszték Független szervizek, kereskedelem MárkaszervizHaszongépjárműMotorkerékpár