Güanxi 1.Szept8 bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VIRTUÁLIS VEZETŐ Vezetés a digitális korban Bőgel György szeptember 5.
Advertisements

Kultúra és internet Csepeli György Budapest, november 7. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság konferenciája
S ZOFTVERSZOLGÁLTATÁSOK : B ILINCS VAGY S ZABADULÁS ? Zsoldos Sándor IPR-Insights Consulting & Research.
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
A jövő kezdete! Élő kommunikáció az interneten, iWowWe a kommunikáció új generációja Pénzcsinálási alapképzés.
melyek a legsikeresebbek, miért működnek és mi várható a jövőben?
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
Güanxi 1.Szept8 Bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - Bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális.
Güanxi Crowdsourcing – Emergencia a gyakorlatban Szekfű Balázs WEB2.0 Symposion, Gerbeaud, Budapest.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
„A Honlapod a Holnapod” online marketingkommunikációs workshop december 3. Varga István
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Scharffen Berger Csokoládégyár
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A szoftverhasználat jogi vonatkozásai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
2012. április 12., Budapest Statisztikai kérdések jelterjedés modellezésében Smart metering Milánkovich Ákos Híradástechnikai Tanszék.
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
1 Hálózati Operációs Rendszerek gyakorlat Bevezető Előadó: Bilicki Vilmos
Minőségmenedzsment 1. előadás
4. Gyires Béla Informatikai Nap május 6.1 Márton Ágnes Debreceni Egyetem Informatikai Kar Informatikai Rendszerek és Hálózatok Tanszék A Virtual.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Marketingmenedzsment 2008
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Giovanni Ferrini Fashion
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Közösségi oldalak használata
A digitális dokumentumok hosszútávú megőrzésének problémái Moldován István OSZK MEK Osztály „Networkshop” Szeged, március 30.
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
Gyakorló feladatok Mikroökonómia.
Prószéky Gábor MorphoLogic DAT-2006, november 21. Prószéky Gábor MorphoLogic
Adatbányászat és WEB2 Németh Bottyán Web2.0 Symposium.
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország.
Online értékesítési modellek
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Egy új időszámítás kezdődik!. Szeretne Ön 2010-ig : › több jövedelmet és biztonságot ? › több időt és örömet ? › jobb kilátást és több bizalmat? Egy új.
Számítógép hálózatok.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
Ingyenes, online technikai kurzusok Microsoft Virtual Academy.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Maximális nyereség Ha a függvények valamilyen gazdasági jelenséget írnak le, vizsgálatukkal megoldható az ügyvitel optimizációja.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Személyes és kitartó Marketing a hálózati társadalomban Hammer Ferenc ELTE BTK Média és Kommunikáció Tanszék.
SZOFTVEREK (programok). Szoftver fogalma A szoftver (software) valamely számítógép rendszerhez tartozó programok, program- rendszerek, és azok dokumentációinak.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
az Akasztói Szikiponty
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
2/18/2018 Marketingterv Név.
Az árképzés pszichológiája
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
A szoftverhasználat jogi vonatkozásai
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Előadás másolata:

Güanxi 1.Szept8 bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális evolúció 5.Okt5 Hálózat-elmélet I. – Kicsi a világ 1.Nov2 prezentációk 2.Nov9 Emergencia – 3.Nov16 Hálózat-elmélet II. – 4.Nov23 Felkészülés szeminárium 5.Nov30 Memetika II. – az emergens én 1.Dec2 Prezentációk

Güanxi „Minden információ” Információs gazdaság Információs társadalom Információs univerzum Információs forradalom Információs értéklánc Információ és emergencia

Güanxi Britannica vs Encarta vs Wikipedia Britannica: 200 év, $1600 példányonként 1992: Microsoft megvette a Funk & Wagnallst az Encarta előállításához, ár $ : Britannica válasza: online előfizetés $160/év 50% forgalomcsökkenés 1990–1996 között 1996: CD, ára $ után $70–$125, különféle áru CDk 1999 CD ára $90, MS emeli ugyanerre 2002 ingyenes webes hozzáférés – teljes server breakdown (DOS) 2002 wikipedia indul felhasználóval a legjobb a wiki Wiki ma: 3 millió cikk, 8 millió használó óránként

Güanxi a figyelem gazdaságtana a nézők figyelmének értékesítése one-to-one marketing igényekhez igazított tartalom igényekhez igazított hirdetés

Güanxi a magnószalag csökkentette a produkció költségeit, de nem disztribúcióét AM rádióadás csökkentette a disztribúciós költségeket, de a nem a reprodukciós költségeket digitális technológia csökkenti az előállítási és újraelőállítási költségeket ÉS csökkenti a terjesztési költségeket

Güanxi digitális termékek költségszerkezete az információ előállítása költséges, a reprodukció olcsó első példány költséges, nagy része sunk cost marketingköltés domináns a költségstruktúrában nagy példányszám előállítható állandó egységköltséggel pótlólagos termék előállításának nincsenek korlátai

Güanxi információs termék élménytermék termékminta fontosabb, mint bárhol határköltség elmarad az átlagköltségtől átlagköltség egyenletesen csökkenő interneten az információt határköltségén árusítják – ill. árusítanák, ha a jog engedi szerzői jog segítségével garantál az állam bevételeket az információs termékekből

Güanxi az információ mint tömegáru 1986: $ a Nynex New York-i telefon könyve ProCD beszáll az üzletbe, kínai munkásokkal ($3,5/nap) Bertrand is beszáll a versenybe –$200-os ár az induló ár –a piaci ár a marginális költségek felé tendál

Güanxi árazási logika: cél: minden fogyasztó a belső limitárat fizesse a termékért (tökéletes első fokú árdiszkrimináció) árdiszkrimáció lehetősége a kérdés problémák: hogyan határozzuk meg az egyes szegmensek méretét és hogyan az arbitrázst? megoldás: one-to-one marketing

Güanxi személyre szabott árazás katalógusokba behúzott ajánlatok keresőszavas célzás (Origo) megkülönböztetés-használat ideje, módja, mennyisége, médiuma alapján (Lexis-Nexis) vásárlói szokások alapján (áruházi kuponok, Amazon könyvajánló, Virtual Vineyards) megkülönböztetés vásárlói igények alapján (légitársaságok) gyakran csak demográfiai csoportosítást jelent

Güanxi érték alapú árképzés fogyasztók egyenkénti ismerete ritkán megoldható (Amazon) helyette: ajánljunk termékvonalat, és figyeljük a választást legnagyobb nyereségért: legnagyobb értéket legnagyobb áron fogyasztók igényeire szabott változatokkal a termékvonal maximalizálja az információ összértékét fogyasztói szokásokat anticipálva az eladott értékből a legnagyobb bevétel klasszikus példa: kemény/puhakötés, film/video

Güanxi késleltetés (Fed Ex, E-trade) felhasználói felület (DialogWeb, DataStar) képfelbontás (PhotoDisk) gyorsaság (IBM LaserPrinter, Intel, Mathematica) formátum (Lexis/Nexis) lehetőségek (Kurzweil) funkciók (Quicken, tech support) teljesség (DialogWeb, DataStar) bosszantás (ACDSee, shareware-ek)

Güanxi működik az önkiválasztás jobbik termék árát növeljük gyengébbik termék minőségét csökkentjük érték-elvonásos árcsökkentés – alacsonyabb minőségű termék előállítása extra költség –fontos: ki tudjunk kapcsolni funkciókat a magas minőség felől lefele haladva –veszély: kiszúrják! (Windows NT workstation kontra server, IBM printer)

Güanxi ”arany középút” árazás Coca-Cola –túl kicsi, túl nagy, közte „pont jó” –small/large vs small/large/jumbo mikrosütő –minimum ár $109, középkategóriás ár $179, keresletmegoszlás 65%–35% –magas árú termék $199 –közepes árút 60%-ban választják! borlap példa –a vevők mindig a második legalacsonyabb árú bort választják tömegpiaci szoftverek –gyakran csak 1-2 változatot alakítanak ki, hogy a hálózati hatások működjenek, de a használói zavart elkerüljék

Güanxi információs csomagok cikkek < folyóirat < előfizetés testreszabott csomagok –egyre inkább a dal és nem a cd, az újság és nem a magazin az igény nemlineáris árazása –mennyiségi kedvezmény mint csomagalkotás

Güanxi The Long Tail

Güanxi a Web2.0 terjedése átalakítja a kontroll- viszonyokat és demokratizálja a keresletet alacsony frekvenciájú de nagy számosságú keresletek kumulatíve túlnőhetik a kezdeti tömegesebb igényeket a userek testreszabott termékeket várnak el a kontroll a long tail felé mozdul a bestsellerek mellett ki lehet és kell elégíteni a niche igényeket is

Güanxi A sokaság... szétterül, mindenhol jelen van figyelme rövid tele van specialistákkal nagyrészt szemetet gyárt megtalálja a legjobb cuccokat

Güanxi

megválaszolandó kérdések Egy szolgáltatás leírásánál a következőekre legalább válaszoljon: Core – mi a központi értéke Contribute – kik és miért contribuálnak Connect – hogyan és miért kapcsolódnak Collaborate - hogyan működnek együtt Create – mit és hogyan alkotnak –Min 1 max 2 oldal terjedelemben!

Güanxi 1 jó emergens szolgáltatáshoz Válaszd meg jól a sokaságot Válaszd meg jól a modellt (mit tesz a sokaság? szavaz, keres, alkot?) Ajánlj fel megfelelő jutalmakat Megfelelő belső erőforrásokkal indulj A felvilágosult uralkodó szüksége (de csak morális és meggyőzési téren) Egyszerű modularitás esszenciális 90% szemét, a jó 10%ot válassza ki a sokaság A közösségnek mindig igaza van! Az a fontos, amit a közösségnek adhatsz, nem az amit tőlük kaphatsz

Güanxi Feladatok tehát: 1 egyéni gyűjtés + 1 kiscsoportos alkotás, mindkettőt be kell mutatni 3 percben ill. 8 percben Blogcímen URL-eket megadni

Güanxi köszönöm a figyelmet