Árpolitika a turizmusban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Turizmus gazdaságtan 11.. Árak a turizmusban Ár Pénzben kifejezett csereérték és fizetési feltételek összessége Árérzékenység Az ár 1%-os változása hány.
Jogi és menedzsment ismeretek 6.
A piac Szakiskola.
Vállalati Gazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
9. ÁRPOLITIKA ár: A termék és szolgáltatás pénzben kifejezett ellenértéke. Az a pénzmennyiség, amelyért megvehetjük vagy eladhatjuk az adott terméket vagy.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Magyar vásárlók ártudatossága
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A külső környezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Pénz 1. szakasz 2. szakasz 3. szakasz 4. szakasz 5. szakasz
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
A marketing piac tartalma
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Termelésmenedzsment Production Management
Pénzügyi mutatószámok!
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
2007. február 15. Szikora Péter - Controlling - Költségek 1 Controlling Költségek osztályozása.
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Menedzsment és vállalkozásgazdaságtan dr. Sz abó G ábor Cs aba
MENEDZSMENT és VÁLLALKOZÁSGAZDASÁGTAN dr. SZ abó G ábor CS aba.
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
ÁRPOLITIKA.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Árpolitika a turizmusban

A marketingmix alapelemei:

mi az ár? „termék értékének ellenértéke” fogyasztó  előállító termelőnek: előállítási érték fogyasztónak: összeg feláldozása valami megszerzése érdekében + minőségi mutató

Mi is az árpolitika? a vállalkozás által kínált termékek árának meghatározása változásokra való reagálás ezekre vonatkozó elvek és módszerek összessége

Az árfunkció politikaként értelmezése azt jelenti

meghatározza a hosszabb távon is alkalmazandó stratégiáját, hogy a vállalat az árak területén is kialakítja hosszú távon elérendő céljait, meghatározza a hosszabb távon is alkalmazandó stratégiáját, elveket állapít meg az árak gyakorlati alkalmazására ellenőrzi az árfunkció érvényesülését

Az ár szerepe a marketingben a marketingmix egyik fontos eleme önmagában nem létezik csak a termékekkel, szolgáltatásokkal együtt és marketingmix további elemeivel kölcsönhatásban értelmezhető

Az ár funkciói: a forgalom növelése, csökkentése piaci részesedés fenntartása (adott piacon hány vendég az „enyém”) kereslet tér-és időbeli befolyásolása

Az árat befolyásoló tényezők: a vállalat marketing céljai az árképzés céljai: megtérülés piaci részesedés cash flow költségek (állandó és változó)

alkalmazott értékesítési csatorna, közvetítők elvárásai:  fizetési feltételek  jutalék mértéke piaci környezet:  társadalmi elvárások  jogi előírások  gazdasági szabályok a fogyasztók jellemzői, fizetőképessége:  ÁRÉRZÉKENYSÉG

Az árérzékenységet befolyásoló tényezők

2. Helyettesítők ismerete 3. Összahasonlíthatóság 4. Vásárlás nagysága 1. Egyediség 2. Helyettesítők ismerete 3. Összahasonlíthatóság 4. Vásárlás nagysága 5. Költségmegosztás lehetőségei 6. Ár-érték arány 7. Tartalékolás, készletezési hatás 8. „Fut a pénze után” hatás 9. Egyéb kiegészítő kiadások

alapvető árképzési stratégiák: konkurenciaorientált árképzés költségorientált árképzés keresletvezérelt árképzés megkülönböztető árképzés

-megkülönböztető árazás… fogyasztói szegmentumok szerint:  diák, nyugdíjas, törzsutas kedvezmény termék-image alapján:  milyen értéket hordoz a vevőnek elhelyezkedés szerint: szoba fekvése Pl.: tengerre néző szoba felárat artalmazhat. Idő szerint:  szezon: főszezoni ár  last minute, first minute  napszak, esti árak alkalmazása

Árdifferenciálás időbeli (elő-, fő-, utószezoni árak) célcsoport-vonatkozású forgalom-vonatkozású értékesítési csatorna szerinti

Leggyakoribb szállodai árkategóriák

1. Napi szobaár (Rack Rate) 2. Speciális, egyéni/kedvezményes ár 3. „WALK IN” ár 4. Package ár 5. Corporate ár 6. CRS ár 7. Konferencia ár 8. Speciális szerződéses ár 9. Akciós ár 10. Study tour ár 11. Önköltségi ár

Köszönöm a figyelmet!!