Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Digitális Átállás
Advertisements

Moderátor: Sugár Mihály Vezető tanácsadó Távközlésszabályozási kihívások 2011 Kerekasztal-beszélgetés.
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
Digitalizáció: Szép új világ?
A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben
MT mint tévészolgáltató Fókuszban az interaktivitás
Dr. Pados László Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala
2004. április 29.1 A földfelszíni digitális televíziózás (DVB-T) frekvenciagazdálkodási kérdései A digitális televíziózás dr. Kissné Akli Mária Okleveles.
A HDTV – High Definition Television A HDTV olyan televíziós rendszer, melynek felbontása nagyobb, mint a hagyományos SD TV (PAL, SECAM, NTSC) rendszereké.
Változások a közszolgálati tévéműsorok terjesztésében
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
A kábeltelevízió jövője,
Kábel TV jelene és jövője
A DIGITÁLIS FÖLDFELSZÍNI TELEVÍZIÓS KÍNÁLAT FEJLŐDÉSE
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
SZABÁLYOZÁSI KIHÍVÁSOK
A digitális médiaterjesztés új irányai: koncepciók, lehetőségek és realitások a földfelszíni műsorszórásban Schneider Henrik Stratégia és Üzletfejlesztés.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Stratégiai tervezés.
Mi akadályozza és mi segíti Magyarországon az internet alapú audiovizuális szolgáltatások terjedését? Rozgonyi Krisztina NHH Tanácstag Hírközlés 2006 CEBC.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Digitális közszolgálat és a gyerekek és fiatalok nethasználata Hammer Ferenc ELTE Média és Kommunikáció Tanszék
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
A digitális televíziózás minőségi kérdései
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány.
Miért szoktunk le a közszolgálati médiáról? Van még alagút és fény? A magyar közmédia küldetése és lehetőségei Budapest, június 16.
A magyar tőkepiac A tőkepiacok szerepe a piacgazdaságban és a magyarországi tendenciák május 3. Jaksity György.
1 A digitális műsorterjesztés helyzete Magyarországon Kárpáti Rudolf műsorterjesztési vezérigazgató-helyettes Antenna Hungária Rt. Pécs Április 29.
A Digitális televíziózás versenyjogi vonatkozásai Dr. Tóth András Gazdasági Versenyhivatal – Infokommunikációs Iroda Április 29 V. INFOKOMMUNIKÁCIÓS.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Tévéképernyő a digitális szobában Király István Budapest, február 29.
Az RRC06 hazai vonatkozásai dr. Kissné Akli Mária Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala 12. Televízió- és Hangtechnikai Konferencia és Kiállítás május.
Digitális átállás A NAVA digitális vételi és tárolási problémaköre.
oldal 12. Televízió és Hangtechnikai Konferencia és Kiállítás Digitalizáció a KTV-ben Előadó: Putz József.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
Kissné Akli Mária AH Zrt.
1 Mi lesz veled földfelszíni műsorszórás? (Hosszútávú EU tervek) Dr. Pados László NMHH Mobil tlf:
1 MR EBU műholdas állomás Előadó: Kovács Iván. 2 MR EBU műholdas állomás A Magyar Rádió műholdállomása Az állomás hivatalos neve: HUN-BUD-15 jelentése:
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM MŰSZAKI TUDOMÁNYI KAR JEDLIK ÁNYOS GÉPÉSZ, INFORMATIKAI ÉS VILLAMOSMÉRNÖKI INTÉZET TÁVKÖZLÉSI TANSZÉK 9026 Győr, Egyetem tér 1.
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
„Digitális átállás a rádiózásban, televíziózásban” 1014/2007. (III. 13.) Korm. határozat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának kormányzati.
1 Az Európai Unió Agrárpolitikai célkitűzései a kezdetekkor és napjainkban Csordás László.
Vállalkozásmenedzsment I.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária március 19.
NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11. TÓTH ANDRÁS ANTENNA.
A médiarendszer fejlődése közszolgálati monopólium frekvenciaszűkösség politikai és kulturális megfontolások duális médiarendszer a kereskedelmi műsorszolgáltatás.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Van-e lejjebb? Egy válságos piac a válságban „A helyzet” A rádiós piac évek óta stagnál/csökken –A kedvezmények mértéke nő (és nőni fog). MRSZ.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Híradástechnika I. 7. Wührl Tibor.
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Előadás másolata:

Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék

A digitális televíziózás (DTV) jelentései A televízió műsorszámok készítésére szolgáló technológia Műsorjel átviteli technológiák különböző platformokon (földfelszíni, kábel, műhold) Hálózati televíziózás (web-tévézés) Nézés BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

A technológiai fejlődés hatásai a digitális televíziózásra Termelési technológiák Terjesztési technológiák Fogyasztói készülékek Növekedés, termelékenység és jövedelmezőség emelkedés BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

A DTV érintettjei Nézők Tartalomtulajdonosok Produkciós műhelyek Csatornák Terjesztők Platformok Készülékgyártók Technológia szolgáltatók Állam BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

A digitális televíziózás potenciális előnyei nézői oldalról Éles, tiszta, az analógnál jobb minőségű kép CD minőségű hang Több hangcsatorna egy műsorhoz Az ember vizuális érzékelésének jobban megfelelő képméret-arány (16:9) Több program vételének lehetősége Az interaktivitás egy bizonyos szintjének lehetősége BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

Mit akar a néző a DTV-től? (és mennyiért?) több csatornát elsősorban megszakítás (hirdetés) mentes filmeket jobb képminőséget interaktív szolgáltatásokat (EPG, szuper teletext, VOD, stb) de viszonylag alacsony a fizetési hajlandóság BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

Az interaktivitás és a nézés A hagyományos nézés („coach potato”, „lean back”) Az aktív nézés („lean forward”) Az interaktív használat mint kontinuum, a nézők eloszlása a végpontok között A generációs tényező a használatban BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

A DTV háztartások száma és aránya az EU tagországokban együttesen 2003-ban Megnevezésmillió% Összes TV háztartás 149,9 100,0 DTV háztartás 32,6 21,8 BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Forrás: European Electronic Communications Regulation and Markets 2003 Commission of the European Communities COM (2003) 715 final

A DTV háztartások száma és aránya platformok szerint (EU, 2003) PlatformMillió % Műholdas műsorszórás 15,5 71,3 Kábelhálózat 3,8 17,4 Földfelszíni műsorszórás 2,5 11,4 Összesen 21,8 100,1 Forrás: European Electronic Communications Regulation and Markets 2003 Commission of the European Communities COM (2003) 715 final BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

Digitális televíziózás fejlődési pályái főbb platformonként Műhold, Kábel Földfelszíni PiaciÁllamilag vezérelt fejlődés BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

A csatornák, illetve a társaságok viszonya a DVB-T -hez Kereskedelmi szektor – érdektelenség A TV2 és az RTL Klub csatornák együttes részaránya az összes tévénézésből között (%) A közszolgálati szektor - kitörés ,364,567,365,562,159,0 BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

A DVB-T bevezetésének előnyei (1) (a társadalmi jólétre gyakorolt pozitív hatások) a műsorkínálat, a választék növekedése jobb minőségű kép és hang, kedvezőbb vételi lehetőségek a műsorterjesztési költségek jelentős csökkenése BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

a frekvenciatartomány egy részének felszabadítása más célokra multimédia platformként való üzemelés lehetősége BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék A DVB-T bevezetésének előnyei (2) (a társadalmi jólétre gyakorolt pozitív hatások)

a HDTV formátum esetén nincs megtakarítás az igénybe vett frekvenciatartományban a fogyasztónak kényszerű többletköltség az átállás A képátvitelen felüli szolgáltatások is lekötnek bizonyos frekvenciasávot az átállási időszakban (simulcasting) növekednek a műsorterjesztési költségek BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Csak egymás rovására érvényesíthető célok (1)

Csak egymás rovására érvényesíthető célok (2) a saját műszaki megoldásokon alapuló feltételes hozzáférési technológiák alkalmazása esetén az egyes platformok a maguk kínálatához köthetik a fogyasztót, a mobil vétel csökkenti az azonos adóteljesítmény melletti vételkörzet nagyságát. BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

A rivális platformok (analóg és digitális) viszonya a DVB-T-hez Kábel (analóg): a DVB-T platform erős versenytárs (down-market szegmensek) Kábel (digitális): a DVB-T platformhoz képest minőségi jobb szolgáltatások, de egyenlőre nem látszik a megtérülés Műhold (digitális): a DVB-T platform versenytárs (down-market szegmensek) BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

Az analóg műsorszóró adóhálózat üzemeltetője érdekelt a DVB-T elterjesztésében A DTV platformok, de különösen a DVB-T szerepe az Információs Társadalom céljainak elérésében marginális BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék

Az állam és a DVB-T bevezetése az aktív, tudatos állami szerepvállalás elkerülhetetlen és megtervezendő A szabályozási környezet radikálisan átalakítandó A társadalmi hasznok és költségek azonosítandók és mérlegük kidolgozandó BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék