Díjmentes Bűnmegelőzési képzések a „TEtt program” keretében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Csecsemő és Gyermekgyógyászati Szakmai Kollégiumi ülés
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Sose rázd a kisbabádat Dr. Kovács Zsuzsanna április 30.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az Áldozatsegítő Szolgáltatások fejlesztése alprojekt
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Workshop A gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
A rendőrségi szervezetváltozások szerepe, a nyomozás hatékonysága A rendőrségi szervezetváltozások szerepe, a nyomozás hatékonysága dr. Dinók Henriett.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Legyen jobb a gyerekeknek! Gyerekszegénység – egészségügy XVI. Magyarországi Egészségügyi Napok Balatonfüred, október 7-9.
VÉDŐNŐI PREVENCIÓS SZAKMAI MŰHELY
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése - Pályázati kiírás civil szervezetek.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Forrás: X. Konszenzus füzet Fontos  a megelőzés  a hatékony prevenció érdekében szükséges az összehangolt együttműködés az országos és helyi.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
gyermek- és ifjúságvédelmi koordinátor
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
VÉDŐNŐK A CSALÁDOK SZOLGÁLATÁBAN
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A három pillér elve (vertikális) az elkövetővé válás esélyének csökkentése + az áldozattá válás esélyének csökkentése + a bűnalkalmak kontrollja „Bűnmegelőzés.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
Készítette: dr. Retkes Zita.  Jogviszonyok a családban  Az állam szerepe és feladata  Ombudsmani tevékenység a családot érintően  Civil jogvédelem.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Díjmentes Bűnmegelőzési képzések a „TEtt program” keretében dr. Jánosi Andrea Miskolci Egyetem, ÁJK

 még egy képzéssel több?? számtalan képzési, továbbképzési forma célcsoportok belső szakmai képzései „pontszerző képzések” – kötelező továbbképzések  még egy képzéssel több??

Szükség van, mert … Válasszunk ki egy területet, pl.: gyermekvédelem, ahol erős a képzési kötelezettség és gazdag a kínálat TÁMOP 5.6.2. előkészítő szakasz: problémák: információ-hiány, kommunikációs zavarok, új ismeretek hiánya, eszköztelenség, egységes szakmai protokollok hiánya … Az állampolgári jogok országgyűlési biztosának vizsgálatai (AJB-2227/2010. sz.): nincs szemléletváltás: családok belügyeibe való beavatkozástól való félelem; rendőrségi eljárásból való „kimaradás” szándéka; információhiány (pl.: hol kellene bejelentést tenni) országgyűlési biztos átfogó vizsgálata (OBH 4360/2000. sz.) gyermekbántalmazás, elhanyagolás megelőzése: rendőrség - gyermekjóléti szolgálatok: informális kapcsolat; hivatalos eljárás során tudomásra jutott veszélyeztetettségi helyzetről nem szól

Szükség van, mert … Heves Megyei Főügyészség törvényességi felülvizsgálata: „a vizsgált (a gyermek védelembe vételét kezdeményező) ügyek közül egyetlen egy sem indult védőnők, háziorvosok, illetve házi gyermekorvosok kezdeményezésére, de ügyészségek, bíróságok, társadalmi szervezetek, egyházak és alapítványok sem jeleztek veszélyeztetett kiskorúakat a gyermekjóléti szolgálat, vagy a gyámhatóságok, gyámhivatalok felé.” Az állampolgári jogok országgyűlési biztosának vizsgálatai (AJB-2227/2010. sz.): 1999: egy 4 éves kisgyermeket olyan súlyosan bántalmaztak, hogy az okozott sérülések következtében meghalt; ok: a gyermekjóléti szolgálat, az óvoda, a védőnő és a családorvos nem teljesítette jogszabályi kötelezettségét 2006: 2,5 éves lánygyermek – vérszerinti családjába való visszakerülése után – anyja és nevelőapja folyamatos bántalmazása következtében meghalt; ok: a szakemberek nem az elvárható módon reagáltak, ezzel alapjoggal összefüggő visszásságot idéztek elő 2008: egy 13 hónapos csecsemő alultápláltság miatt bekövetkező halála; ok: a gyermekvédelmi jelzőrendszeri tagok jelzési kötelezettségének elmaradása, együttműködésük teljes hiánya visszásságot okozott

És a szakma véleménye? Gyurkó Szilvia (OKRI): „Sok szakember nincs tisztában a bántalmazás tüneteivel, jeleivel és következményeivel, noha erről a szociális minisztérium korábban módszertani kiadványt is megjelentetett. További képzésekre, tájékoztatásra lenne szükség” Golba Mariann (BAZ Megyei Gyermekvédelmi Központ): … különböző egységek között igen lassú a kommunikáció..” Selmeczi Kamill Falusi Körzeti Orvosok Szövetségének (FAKOOSZ) elnöke: "lépcsőről rendszeresen leesett gyerekek" eseteiben maximum saját tapasztalataikra támaszkodhatnak SOTE II. sz. Gyermekgyógyászati Klinikája igazgatója: „A megvert gyermekek problémájának társadalmi jelentősége […] fontos, azonban a klinikai gyakorlatban való ritka előfordulása miatt nem indokolt, hogy az alapképzésben (más téma rovására) szerepeljen…” Herczog Mária: "Nem került sor információs kampányra, képzésekre sem. ...”  Szükség van képzésre!

Nemzetközi kitekintés 2009/2010 International School for Juvenile Justice "Diploma: Specialist in conflict- management and tackling bullying at school"

Képzések specialitásai Hagyományos („pontszerző”) képzések TÁMOP 5.6.2. képzései többnyire egy-egy szakterület szűken vett szakmai kérdéskörén belül multidiszciplináris megközelítés pontszerzés szakmánként eltérő feltételrendszere  ritka lehetőség, hogy a különféle társszakmák képviselői közösen vitassanak meg valamely témakört vagy jogintézményt a szakmák közötti folyamatos információ-csere biztosítása (formális és informális csatornák)  nem jellemző a témakör komplex látásmóddal történő megközelítése, függetlenül attól, hogy teljesítése valamennyi társszakmára közös kötelezettségeket ró (mi a mi feladatunk) a jelzőrendszer tagjai jobban megismerhetik a társintézmények működését  hatékonyabb együttműködés, kommunikáció kialakításának lehetősége

EU 2020 Stratégia munkaerőpiacot érintő programja „intelligens növekedés” az EU-s tagországok – így hazánk – jövőbeni növekedésének alapja a tudás, melyhez az oktatás minőségének javítása és többek között a tudástranszfer népszerűsítése szükséges, úgy, hogy közben fokozott figyelmet fordítsunk a felhasználók igényeire és a piaci lehetőségekre. „inkluzív növekedés” egyik alapja a munkaerőpiaccal fenntartott kapcsolat, és az, hogy rugalmasan tudjunk reagálni a munkaerőpiac prioritásaira és szükségleteire. L&LLL (life long learning) az Európai Unióban a 25-34 évesek közül minden háromból kevesebb, mint egynek van felsőoktatási végzettsége – szemben az USA 40 vagy Japán 50 %-ával  Szükség van képzésre!

Képzési kínálat komplexitása – válasz az eltérő igényekre ne legyen túl hosszú, sok a munka, nem megoldható a helyettesítés, … nem jelent gondot a kötöttség, a szakdolgozat-készítés, … egy szűken vett – nekem fontos – témakört érintsen teljes áttekintést adjon a legszélesebb kör számára is nyitva álljon – ne legyen feltétel az alapdiploma nem jelent problémát a bemenet (alapdiploma), mert a kimenet a fontos nem fontos, hogy oklevelet adjon fontos a kimenet, legyen oklevél („másoddiploma”) tanfolyami képzések (Felnőttképzési Akkreditációs Testület ) oklevelet adó szakirányú továbbképzés (Oktatási Hivatal) MILYEN TÉMAKÖRBEN? alap: A kriminálpolitika és a társadalmi bűnmegelőzés kézikönyve I-II. TÁMOP 5.6.2. előkészítő szakasz (IRM, 2009)

Képzési kínálat FAT által akkreditált felnőttképzési tanfolyamok Okleveles szakirányú továbbképzés A kiskorúak bűnözése elleni fellépés új útjai Az áldozatpolitika új irányai Magyarországon Bűnelkövetők reintegrációjának új lehetőségei Bűnmegelőzési koordinátor helyszínek: Miskolc, Pécs, Debrecen helyszín: Miskolc óraszám: 48 óra (2x3 nap) óraszám: 230 óra 29 csoport 2 évfolyam legfeljebb 24 hallgatóval csoportonként évfolyamonként 60 hallgatóval 2011. februártól 2012. márciusig 2011 februárjától és márciusától legalább középfokú végzettségűeknek felsőfokú végzettségűeknek

FAT-tanfolyam megnevezése Aktuális képzések FAT-tanfolyam megnevezése Tervezett időpont A kiskorúak bűnözése elleni fellépés új útjai 1. 2012.02.09. - 2012.02.11. 2012.02.23. - 2012.02.25. Az áldozatpolitika új irányai Magyarországon 1. 2012.01.09. - 2012.01.11. 2012.01.23. - 2012.01.25. 2. 2012.02.06. - 2012.02.08. 2012.02.27. - 2012.02.29. Bűnelkövetők reintegrációjának új lehetőségei 1. 2012.01.10.-2012.01.12. 2012.01.24.-2012.01.26.

A képzési alprojekt céljai minél szélesebb személyi kör bevonása új ismeretek átadása gyakorlatorientált képzés információcsere elősegítése szakmaközi kapcsolatok építése, erősítése egységes alapismeret átadása képzések fenntarthatóságának biztosítása

A célok elérését segítő megoldások minél szélesebb személyi kör bevonása horizontálisan: szakemberek, civilek, önkéntesek, érdeklődők a három célrégióból vertikálisan: szállás, utazás, képzés, étkezés költségeinek átvállalása gyakorlatorientált képzés változatos oktatási módszerek: plenáris előadások mellett tréningek, face-to-face mellett interaktív módszerek; oktatási segédeszközök bevonása (film, videók, internet, ..) elméleti szakemberek mellett az adott szakterületen széles körű tapasztalatokkal rendelkező, gyakorlati szakemberek bevonása szakiránynál szakmai tapasztalatszerzés, tréningek, stb. információcsere elősegítése, szakmaközi kapcsolatok erősítése témafeldolgozás módján keresztül formális úton: egy-egy csoportba különböző szakmákból érkezők kerüljenek informálisan: közös programok szervezése

A célok elérését segítő megoldások egységes alapismeret átadása egységes tananyag bűnmegelőzési alapismeretek minden képzési formában konfliktuskezelő tréning minden csoportnak képzések fenntarthatóságának biztosítása a képzések későbbi meghirdetése mellett e-learning képzés azok számára is elérhető, akik nem vettek részt a projektben hiánypótló jelleg e területen célirányos, interaktív információátadás tesztelése: FAT-képzés keretében, kombinált képzési szisztémaként, számítástechnikai alapismeretek átadás mellett, tutorálással támogatottan, úgynevezett blended formában Mindezek elérése érdekében folyamatos minőségbiztosítás, visszacsatolás.

Köszönöm a figyelmet!  Eddigi tapasztalatok Nem csodaszer! Résztvevői attitűd meghatározó! Köszönöm a figyelmet!