1. oldal A vezetői döntéseket támogató mutatószám rendszer Pilot projektzáró jelentés 2003. szeptember 9.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Advertisements

Szennerné Bagó Gabriella 2003.október 30.
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
A november 18-i workshop napirendje
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Elkülönített állami pénzalapok
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Vezetői információk outsourcingban
Műszaki ellenőrképzés
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Számítógépes algebrai problémák a geodéziában
Táblázat kezelő programok
Projektmenedzsment Költségtervezés.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Önkormányzati vagyongazdálkodás Kundi Viktória PhD hallgató november 19.
A számviteli információs rendszer Jellemzők Modellje
Magán-erdőgazdálkodói Tesztüzemi Hálózat és erdészeti foglalkoztatási potenciál Erdővagyon-gazdálkodási és Vidékfejlesztési Intézet Schiberna Endre 2011.
A vadgazdálkodás ökonómiai jellegzetességei Schiberna Endre.
A környezeti számvitel és könyvvizsgálat korlátai, lehetőségei és követelményei Dr. Pál Tibor.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Beruházási döntések meghozatalának folyamata
Komplex vezetési információs rendszer létrehozása.
Szervezetfejlesztési Program
Nemzeti Egészségügyi Számlák
Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán.
Indikátorok a Magyar Egészségadattárban
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
AVIR – intézményi adatmodell gazdálkodási szekció február 2.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
A diákat készítette: Matthew Will
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Turizmus gazdaságtan 3..
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Hajdics Antónia Államháztartási Szabályozási Főosztály
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
KÖNYVELÉSI TÉTELEK SZERKESZTÉSE, A SZÁMLAKERET
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Előadás témája: Eredménykimutatás fogalma, célja, szerkezete, formái
Előadás másolata:

1. oldal A vezetői döntéseket támogató mutatószám rendszer Pilot projektzáró jelentés szeptember 9.

2. oldal Tartalom 1.A szerződés teljesítése 2.Az adatbázis szerkezet bemutatása 3.Az adatok tartalmi elemzése 4.A projekt során felmerült nehézségek és azok megoldása 5.Következő lépések

3. oldal 1.A szerződés teljesítése

4. oldal A végrehajtott feladatok 1.Egységes, objektív, ágazati döntéseket támogató intézményleíró szempontrendszer (adatbázis) kidolgozása a.az Államháztartási Hivatal által előkészített, valamint b.a 2002-es gazdálkodás beszámolói alapján 2.A szükséges és hiányzó adatok begyűjtése a kiválasztott öt intézménytől, valamint azok bevitele az adatbázisba 3.Az OM által is javasolt külföldi felsőoktatási intézmények és az OECD által alkalmazott paraméterek, szabványok kialakítása az állapotmutatókra és a feladatmutatókra 4.Egzakt értékelés az intézmények tényleges adatai alapján

5. oldal 2.Az adatbázis szerkezet bemutatása

6. oldal Az adatbázis kialakításának főbb lépései  K11 összesen adatok letárolása  Karokra felbontott K11-es adatok  Elsődleges felbontás  Karok összehasonlíthatóvá tétele  Kari K11-es adatok finanszírozási csatornák szerint: 1. Bevételek  Kari K11-es adatok finanszírozási csatornák szerint: 2. Kiadások  A fajlagosok számításához szükséges kiegészítő adatok  A fajlagosok (egyenletek)  Bevételek  Kiadások az államilag finanszírozott képzésben  Kiadások a költségtérítéses és egyéb képzésben

7. oldal K11 összesen adatok letárolása  A K11 összesen adatokat el kell tárolni a az eredeti K11-es struktúrában, azaz a beszámoló bontásában (bal oldali, sárga oszlop).  Ugyanakkor az adattárnak tartalmaznia kell egy automatikus átrendező algoritmust, mely a beszámoló bontását automatikusan átalakítja a vagyonváltozási kimutatás bontására (jobb oldali oszlop).  A vagyonváltozási mérleg bontása a mellékletben

8. oldal Karokra felbontott K11-es adatok - Elsődleges felbontás  Elsődleges költséghelyek a a karok és a karokon működő támogató egységek.  Ide sorolhatjuk még az OM felsőoktatási kormányzat által finanszírozott egyéb felsőoktatási egységeket is.  Az OM felsőoktatási kormányzat által nem finanszírozott egységeket, mint rendszerből kivett egységeket kezeljük.  A másodlagos költséghelyeken a nem karokra telepített támogató egységeket értjük.

9. oldal Karokra felbontott K11-es adatok - Másodlagos felbontás  A karokon az oktatási és kutatási tevékenységet meg kell tisztítani a kari támogató egységektől. Azokat a karokon belül ki kell emelni.  A másodlagos költséghelyeken elszámolt támogató tevékenységeket fel kell osztani karokra, de azokat karokon belül külön ki kell mutatni.  Ugyancsak fel kell osztani karokra az egyéb sajátos tevékenységeket, de azokat karokon belül külön ki kell mutatni.  Így a kari adatokból látható az eredeti kar oktatási kutatási tevékenysége, illetve a kar által közvetlenül, illetve pótlólagosan igénybevett támogató és sajátos tevékenységek összege.

10. oldal Kari K11-es adatok finanszírozási csatornák szerint: 1. Bevételek Az új bevételi struktúra kialakításának elve: hogy tudunk eljutni a felsőoktatás működését és finanszírozását jól megmagyarázó egyenletekhez.

11. oldal Kari K11-es adatok finanszírozási csatornák szerint: 2. Kiadások Az új kiadási struktúra kialakításának elve: hogy tudunk eljutni a felsőoktatás működését és finanszírozását jól megmagyarázó egyenletekhez.

12. oldal A fajlagosok számításához szükséges kiegészítő adatok A kiegészítő adatok típusát, bontását meghatározó tényezők:  Tartalmazniuk kell mindazon kiegészítő adatokat, melyek a magyarázó egyenletek szempontjából szükségesek.  Tartalmazniuk kell bármilyen olyan kiegészítő adatot, melynek begyűjtését a felsőoktatási kormányzat elrendeli.  A kiegészítő adatoknak illeszkedni kell az adatok kari bontásához.

13. oldal Bevételi finanszírozási fajlagosok

14. oldal Kiadási finanszírozási fajlagosok az államilag finanszírozott képzésben

15. oldal Kiadási finanszírozási fajlagosok a költségtérítéses és egyéb képzésben

16. oldal 3.Az adatok tartalmi elemzése

17. oldal

18. oldal

19. oldal

20. oldal

21. oldal

22. oldal 4.A projekt során felmerült nehézségek és azok megoldása

23. oldal NehézségekMegoldások 1A kialakított adatbázis kitöltéseÖt intézményből négy 2Azonos értelmezésű fogalmak kialakítása Az OM és az intézményi szakemberek segítségével nagyságrendileg 3Időben minőségi adatok szolgáltatása a napi feladatok ellátása mellett Közelítő megoldások és gyakori iteráció 4A munka a koncepció alkotás alapján indult meg A végeredmények pontossága a megkövetelttől még elmarad 5A főkönyv mélységű adatok egyértelmű besorolása A pilot kiterjesztése során javasoljuk megoldani