1. oldal A vezetői döntéseket támogató mutatószám rendszer Pilot projektzáró jelentés szeptember 9.
2. oldal Tartalom 1.A szerződés teljesítése 2.Az adatbázis szerkezet bemutatása 3.Az adatok tartalmi elemzése 4.A projekt során felmerült nehézségek és azok megoldása 5.Következő lépések
3. oldal 1.A szerződés teljesítése
4. oldal A végrehajtott feladatok 1.Egységes, objektív, ágazati döntéseket támogató intézményleíró szempontrendszer (adatbázis) kidolgozása a.az Államháztartási Hivatal által előkészített, valamint b.a 2002-es gazdálkodás beszámolói alapján 2.A szükséges és hiányzó adatok begyűjtése a kiválasztott öt intézménytől, valamint azok bevitele az adatbázisba 3.Az OM által is javasolt külföldi felsőoktatási intézmények és az OECD által alkalmazott paraméterek, szabványok kialakítása az állapotmutatókra és a feladatmutatókra 4.Egzakt értékelés az intézmények tényleges adatai alapján
5. oldal 2.Az adatbázis szerkezet bemutatása
6. oldal Az adatbázis kialakításának főbb lépései K11 összesen adatok letárolása Karokra felbontott K11-es adatok Elsődleges felbontás Karok összehasonlíthatóvá tétele Kari K11-es adatok finanszírozási csatornák szerint: 1. Bevételek Kari K11-es adatok finanszírozási csatornák szerint: 2. Kiadások A fajlagosok számításához szükséges kiegészítő adatok A fajlagosok (egyenletek) Bevételek Kiadások az államilag finanszírozott képzésben Kiadások a költségtérítéses és egyéb képzésben
7. oldal K11 összesen adatok letárolása A K11 összesen adatokat el kell tárolni a az eredeti K11-es struktúrában, azaz a beszámoló bontásában (bal oldali, sárga oszlop). Ugyanakkor az adattárnak tartalmaznia kell egy automatikus átrendező algoritmust, mely a beszámoló bontását automatikusan átalakítja a vagyonváltozási kimutatás bontására (jobb oldali oszlop). A vagyonváltozási mérleg bontása a mellékletben
8. oldal Karokra felbontott K11-es adatok - Elsődleges felbontás Elsődleges költséghelyek a a karok és a karokon működő támogató egységek. Ide sorolhatjuk még az OM felsőoktatási kormányzat által finanszírozott egyéb felsőoktatási egységeket is. Az OM felsőoktatási kormányzat által nem finanszírozott egységeket, mint rendszerből kivett egységeket kezeljük. A másodlagos költséghelyeken a nem karokra telepített támogató egységeket értjük.
9. oldal Karokra felbontott K11-es adatok - Másodlagos felbontás A karokon az oktatási és kutatási tevékenységet meg kell tisztítani a kari támogató egységektől. Azokat a karokon belül ki kell emelni. A másodlagos költséghelyeken elszámolt támogató tevékenységeket fel kell osztani karokra, de azokat karokon belül külön ki kell mutatni. Ugyancsak fel kell osztani karokra az egyéb sajátos tevékenységeket, de azokat karokon belül külön ki kell mutatni. Így a kari adatokból látható az eredeti kar oktatási kutatási tevékenysége, illetve a kar által közvetlenül, illetve pótlólagosan igénybevett támogató és sajátos tevékenységek összege.
10. oldal Kari K11-es adatok finanszírozási csatornák szerint: 1. Bevételek Az új bevételi struktúra kialakításának elve: hogy tudunk eljutni a felsőoktatás működését és finanszírozását jól megmagyarázó egyenletekhez.
11. oldal Kari K11-es adatok finanszírozási csatornák szerint: 2. Kiadások Az új kiadási struktúra kialakításának elve: hogy tudunk eljutni a felsőoktatás működését és finanszírozását jól megmagyarázó egyenletekhez.
12. oldal A fajlagosok számításához szükséges kiegészítő adatok A kiegészítő adatok típusát, bontását meghatározó tényezők: Tartalmazniuk kell mindazon kiegészítő adatokat, melyek a magyarázó egyenletek szempontjából szükségesek. Tartalmazniuk kell bármilyen olyan kiegészítő adatot, melynek begyűjtését a felsőoktatási kormányzat elrendeli. A kiegészítő adatoknak illeszkedni kell az adatok kari bontásához.
13. oldal Bevételi finanszírozási fajlagosok
14. oldal Kiadási finanszírozási fajlagosok az államilag finanszírozott képzésben
15. oldal Kiadási finanszírozási fajlagosok a költségtérítéses és egyéb képzésben
16. oldal 3.Az adatok tartalmi elemzése
17. oldal
18. oldal
19. oldal
20. oldal
21. oldal
22. oldal 4.A projekt során felmerült nehézségek és azok megoldása
23. oldal NehézségekMegoldások 1A kialakított adatbázis kitöltéseÖt intézményből négy 2Azonos értelmezésű fogalmak kialakítása Az OM és az intézményi szakemberek segítségével nagyságrendileg 3Időben minőségi adatok szolgáltatása a napi feladatok ellátása mellett Közelítő megoldások és gyakori iteráció 4A munka a koncepció alkotás alapján indult meg A végeredmények pontossága a megkövetelttől még elmarad 5A főkönyv mélységű adatok egyértelmű besorolása A pilot kiterjesztése során javasoljuk megoldani