Üzleti tervezés II. Gondolatok a piacról Előadó: Szirmai Péter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Advertisements

Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
DPR kommunikáció alapelvei
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Értékesítési csatornák
A vállalkozások környezete
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Az innováció forrásai.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Az árképzés szempontjai
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
OMNIPACK Első Magyar Csomagolástechnikai Klaszter augusztus 17.
Gazellák Magyarországon A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK SZEREPE A FOGLALKOZTATÁSBAN Műhelykonferencia.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
A kápia paprika lehetőségei az export piacokon
Célpiaci marketing.
Operatív menedzsment és versenyképesség
2/18/2018 Marketingterv Név.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Üzleti tervezés II. Gondolatok a piacról Előadó: Szirmai Péter

Gondolatok a piacról Piac? Nem! Piacok!

Anyag, alkatrész, beszállítói piac Gondolatok a piacról Piac I. Anyag, alkatrész, beszállítói piac Ma már mindent lehet kapni, de mennyiért? A beszerzési piac gyakori fogyatékosságai: Monopolizáltság Rossz minőség Pontatlanság Nehéz elérhetőség Kulturális nehézségek Speciális részpiacok (a csavargyártó vállalkozás története) Vendéglői árak Pesten és Szegeden

A beszállítói piac problémájának sajátos magyar megjelenése Gondolatok a piacról Piac I. A beszállítói piac problémájának sajátos magyar megjelenése Beszállítói Charta Beszállítói célprogram Beszállítói cluster Beszállítói integráció Beszállítói-kockázati tőketársaság És mégis alacsony szintű a beszállítás Miért?

Gondolatok a piacról Piac II. Munkaerőpiac Szakképzés szerepe Kultúra és intelligencia (munkafegyelem) Renault = Dacia ? A japán csoda titka Mai újabb csodák A munkaerő fontosságának felismerése Széchenyitől Jánossyn át Schulzig

Gondolatok a piacról Piac II. Munkaerőpiac A megbízhatóság problémái Családi vállalkozások fejlődésének, expanziójának korlátai Kitüntetett iparágak (pl. vendéglátás, kereskedelem) A társadalom előrehaladásának feltétele és fokmérője a TETT = Természet X Erkölcs X Tudás X Tehetség (ld. Kopácsi Sándor)

Tőkepiac (ideértve a financiális forrásokat általában) Gondolatok a piacról Piac III. Tőkepiac (ideértve a financiális forrásokat általában) A vállalkozás finanszírozásáról később még szólunk.

Gondolatok a piacról Piac IV. Értékesítési piac Piac? Nem! Piacok! Ez a sokszor emlegetett marketing területe, itt is jogos a kérdés: Piac? Nem! Piacok!

Állami, közületi megrendelők Gondolatok a piacról Értékesítési piacok I. Állami, közületi megrendelők Az udvari szállítás előnyei és hátrányai A közbeszerzés problémái (amiről a doni-magyar hadsereg mesélne) Eljárások a korrupciós fenyegetés ellen Példák a közületi piac veszélyeire

Értékesítési piacok II. Gondolatok a piacról Értékesítési piacok II. Termelői piac (B2B) Termelői piac előnyei és hátrányai (a pecsétnyomó piac esete) Beszállítók és alvállalkozók Kapcsolódások és transzformációk (a majdnem megrendezett EXPO példája)

Értékesítési piacok II. Gondolatok a piacról Értékesítési piacok II. Termelői piac a beszállítói probléma függvényében (a Suzuki esete Magyarországon) Stratégiai szövetségek Együttműködések Az európai piac és lehetséges jövője Szegedi vállalkozások, szegedi vállalkozók lehetőségei, ha megtalálják identitásukat (Mogyorósi Péter története)

Gondolatok a piacról Értékesítési piacok III. Lakossági, fogyasztói piac Ez az, amiről piac néven tanulni szoknak DE: Garay László professzor Identitásgazdaságtan, a kaliforniai ékkő árus esete

Gondolatok a piacról A három értékesítési piac összehasonlítása különböző szempontok szerint

Gondolatok a piacról Figyelembe veendő szempontok Kormányzat (közület) Ipari-termelői Lakossági-fogyasztói Várható szállítandó mennyiség Közepes, erős Alacsony, közepes, erős Demográfiai Szervezeti Az adott szervezet típusa, függetlensége, döntéshozatali szabályai, költségvetésének nagysága Termelési volumen, alkalmazott létszám, profitabilitás, döntéshozatali szabályok Életkor, nem, jövedelem nagysága, iskolázottság, családi életciklus stb. Viselkedési (pszichológiai) Döntéshozatal befolyásolhatósága, nyíltsága, az előrelátás mértéke, megbízhatósága Az iparágban betöltött szerep, viszony a beszállítókkal, rájuk utaltság mértéke Életstílus, motiváció, személyiségjegyek, befolyásolhatóság stb.

Figyelembe veendő szempontok Lakossági-fogyasztói Gondolatok a piacról Figyelembe veendő szempontok Kormányzat (közület) Ipari-termelői Lakossági-fogyasztói A piac igényei Cégreferencia, függőség, megbízhatóság, tartós együttműködés Tartósság, megbízhatóság, kísérő szolgáltatások, hatékonyság stb. Minőség/ár arány, megbízhatóság, praktikusság stb. A piac elérése Pályázatok, lobbizás, referenciák Pályázat, lobbizás, személyes ügynöki eladás, referenciák, szakmai hírnév Reklám, hirdetés, jó hírnév, csomagolás, szabatosság, nagy eladási hálózat Elérhető ár Pályázatok által behatárolt Pályázatok által és a partner profittényei által behatárolt A piaci konkurensek által, valamint a vevők fizetőképessége által behatárolt

Értékesítési piac mint realitás Gondolatok a piacról Értékesítési piac mint realitás A piac szegmentációja Gyűjtsünk szegmentációs szempontokat!

Gondolatok a piacról A stratégiai marketing szerepe a piac szegmentálásában (a McDonald’s esete a stratégiai marketinggel)

Gondolatok a piacról A piac mint a versenytársak által is uralt vadászmező GYELV (SWOT) elemzés a konkurenciáról és magunkról

Előadásom SWOT-elemzése Gondolatok a piacról Előadásom SWOT-elemzése Gyengeségek Erősségek Magyar nyelv magas szintű ismerete Sok üzleti terv tapasztalata Szuggesztív előadó Az előadó néha elalszik az órán Az életben sajnos minden máshogy van Pénzt nem ad, csak ígérget Lehetőségek Veszélyek A hallgatók okosak, egymást majdcsak megtanítják Az élet úgyis rákényszerít! Vannak elérhető irodalmak Egyszer csak jön egy hozzáértő oktató A hallgató beadja a bankba az itt írt tervet

Gondolatok a piacról Tudományos piackutatás, iparági- és konkurenciaelemzés, a PESTIS modell Political Economical Social Tecnological International Sociological

Piackutatás és marketing, ahogy tanultuk Gondolatok a piacról Piackutatás és marketing, ahogy tanultuk Marketingkommunikáció 4 P: Product Price Place Promotion +1P: Position