Lenkey János ÁLTALÁNOS ISKOLA, LENKEY JÁNOSRÓL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Köszöntjük Önöket a Pollack Mihály Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskolájában.
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Iskolatörténeti hét  A murakeresztúri Zrínyi Miklós Általános Iskola a központi iskolaépület 50 éves évfordulójára, január 21-től január 26-ig iskolatörténeti.
Tarczy Lajos Alapiskola Hetény
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
A falu bemutatása Készítette: Szlovicsák Valéria 8.c
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Játékos katonák, katonás játékok
Katona József szülőháza Kecskeméten. Katona József 1791 Katona József szülőháza Kecskeméten. Katona József november 11-én született Kecskeméten.
 Pedagógiai program  MIP  IMIP  Helyi tantervek minden tantárgy esetében  Munkaközösségek munkatervek  Ökoiskola munkatervek.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Iringó Népdalkör 2009/2010..
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Tisztelt helyettes-államtitkár úr! Tisztelt Magyar Főkonzulátus, a Szent Angéla Kórus, valamint a TED Koleji képviselői, tiszteletreméltó vendégeink és.
Előadó: Mecséri Annamária
Október 6. „Amennyi könny van a szemekben, Hulljon ki lassan, permetegben, S elsírva mind, kezdd újra még; Siratni őket nincs elég! „
Móricz Zsigmond (1879,Tiszacsécse- 1942, Budapest) Felesége: Holics Eugénia (1905–1925) Simonyi Mária (1926–1937)
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Magyarország a reformkorban
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
2013/2014. tanév Tanévzáró kollégiumi közgyűlés május 21.
Az 1848–49-es forradalom és szabadságharc
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Szombathely
Témahét 2014 FÓKUSZBAN A DEMOKRÁCIA. Miért szervezünk témahetet minden évben? Azért,… hogy a jelen valós problémáit boncolgatva együtt tanulhassunk hogy.
A REFORMKOR „Hasznos ismeretket terjeszteni a nép mindazon osztályában, amelynek nincs módjában ismeretvágyát egy vagy másképp kielégíteni”
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Klauzál Gábor Élete és munkássága!
KLAUZÁL GÁBOR ÉS KORA ARADI RENÁTA és PALÓCZ SÁNDOR SZEGVÁR-MÁRTÉLY ÁMK MÁRTÉLYI ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer „Állami jelképekről és ünnepekről” szóló, 3. főtörvény.
Készítette: 10.A osztály Kiszli Robertina Csegezy Márk Ignácz Gábor
PEDAGÓGIAI PROGRAM A KATONAI EMLÉKPARKBAN
Zrínyi Ilona Általános Iskoláért Alapítvány Alapítása : Szülői Munkaközösség Alapítása : Szülői Munkaközösség Cél: - az iskolai felszereltség.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc eseményeinek bemutatása
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Helytörténeti, néprajzi jellemzői
Skype motívációs szerepe
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Márciusi ifjak MINTAFELADAT.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Rendezvényszervezés I.
Bánki Hírmondó Szeptember. SZEPTEMBERBEN TÖRTÉNT…
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Katonasírok és katonai emlékhelyek Veszprém és Fehér megyében A pályázat időtartama: 2016.márc. - jún.15.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
SZMK Értekezlet május 9..
DARUS a gyermekekért.
Irinyi és Kossuth barátsága
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Sulinyitogató szeptember 30. Aula Avatás Disco STOHL ANDRÁS
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
DARUS a gyermekekért.
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
3. osztályban.
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Előadás másolata:

Lenkey János ÁLTALÁNOS ISKOLA, LENKEY JÁNOSRÓL ELEMENTARY SCHOOL

Lenkey János 1848-49-es forradalom és szabadságharc honvéd tábornoka

Lenkey János Egerben született 1807. szeptember 7-én, 1850. február 9-én halt meg az aradi várbörtönben. 1936 májusában földi maradványait és katonaládáját hazahozatták szülővárosába. Szülőháza és sírja is Egerben van.

AZ 1948-49-ES FORRADALOM ÉS SZABADSÁGHARC A FÜGGETLENSÉGÉRT, NEMZETI IDENTITÁSÉRT. 1848 MÁRCIUS 15-ÉN TÖRT KI A FORRADALOM, MA NEMZETI ÜNNEPÜNK.

LENKEY-NAP: Tanítás nélküli munkanap programokkal. Iskolánk névadója, minden év február 9-e LENKEY-NAP: Tanítás nélküli munkanap programokkal. Célja: Hazafias nevelés Ismeretek bővítése, elmélyítése

Mindig előzetes feladatokkal hangolódnak rá az emléknapra: Ünnepi faliújság készítésével és „Az én iskolám” fotópályázattal

a tanulók aktív közreműködők, bővül ismeretük : GYURMÁBÓL CSATAJELENET, FALIÚJSÁG FALIÚJSÁG

AZ OSZTÁLYOK KÉPVISELŐI ELHELYEZIK A MEGEMLÉKEZÉS VIRÁGAIT AZ ISKOLÁBAN TALÁLHATÓ LENKEY EMLÉKFALNÁL.

A délelőtt programjai: -szaktárgyi vetélkedők -sakk verseny -rajz verseny -népdaléneklési verseny -zenei vetélkedők -író-olvasó találkozó pl.:Lenkey Baráti Kör vezetőjével és Lenkey Jánossal -filmvetítés (Kőszívű ember fiai) -kézműves foglalkozás pl. kokárda fűzés gyöngyből -osztályok képviselői ellátogatnak a Lenkey szülőházához és letakarítják, felkeresik a Lenkey sírt -sportversenyek

Évenként kiemelt területek: KIÁLLÍTÁS, NÉPVISELETEK NÉPI JÁTÉKOK BEMUTATÓJA, KÉSZÍTÉSE

aki népviseletben érkezik jutalmat kap NÉPI ÉTELEK BEMUTATÓJA NÉPZENE, TÁNCHÁZ

VAKTÉRKÉPEN A 48-49-ES SZABADSÁGHARCHOZ KAPCSOLHATÓ EGRI HELYSZÍNEK FELKERESÉSE ÉS MEGJELÖLÉSE.

48-AS KATONA FELÖLTÖZTETÉSE, CÍMER KÉSZÍTÉS

TOBORZÓ KATONADALOK