Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, 2007. január 25-26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
A vevői igényekre formált informatikai innováció
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
DPR kommunikáció alapelvei
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Szervező modul. Vizsgaidőpontok kezelése – új létrehozás - Új vizsgaidőpontot vagy teljesítéslapot a „Vizsgaidőpont” menü „Új létrehozás” menüpontjában.
Tanrend szervező, kurzusóra => kurzus A kurzus az adott ciklusban (heti gyakoriságú, féléves, …) időponttal, hellyel és oktatóval meghirdetett képzési.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
ETR Tanügy DEXTER Informatikai kft.. ETR Képesítési követelmények Tantervek Oktatási Tevékenység Oktatási folyamat Szervezése, lebonyolítása Erőforrások.
DEXTER Informatikai Kft ETR Pénzügyek. DEXTER Informatikai Kft Tartalom  Alapelvek  Fogalmak  A pénzügyi folyamat  Kifizetési és befizetési.
A BSC tantervek várható struktúrája szakok, képzések a hallgatóknál – ETR3 A hallgató jelentkezik a felvételi tájékoztatóban meghirdetett szakra, és felveszik.
Személyes adatok (hallgatói, oktatói adatok egy felületen) Szakok kezelése Új funkcióik.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
ETR kapcsolat a Felsőoktatási Információs Rendszerrel (FIR) Molnár István Budapest, január
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Paraméterezési Gyakorlatok fejlesztés – bevezetés - támogatás Somfai Gergely Budapest, január
Konferencia január 25.SZTE, Homor, Makay1 BA/Bsc tantervi struktúrák a Szegedi Tudományegyetemen Dr. Homor Géza, Dr. Makay Árpád.
Adatátvitel szabadon Bódis Zoltán Budapest, január
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
Funkciói, feladatai és területei
Szakképzési dokumentumok
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
Fejlesztések, változások a Neptun rendszerben
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Megújuló működési nyilvántartás
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Kooperáció a felsőoktatásban
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Szakirányválasztás Lengyel Ágnes ELTE Pedagogikum Központ Oktatásszervezési és Tanulmányi Főosztály Szakirányválasztással kapcsolatos tájékoztató – pedagógia.
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Készítette: Farkasné Veres Edina
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, január

Az előadás témája 2/11  A „tanügy” kibővített fogalma  Mit tud a tanulmányi nyilvántartás és mit nem?  funkcionalitásban  a felhasználói közösség szervezésében  Mi indokolja a tanulmányi nyilvántartás helyett az oktatásszervezés használatát?  „tanügy” = ETR - pénzügy

tanulmányi adminisztráció hallgatói pénzügyek és szolgáltatások tapasztalatok  paraméterezés  kreditrendszer tapasztalatai  új funkciók  új technológia eredmény  vezetői információk,  stratégiai mutatószámrendszer  minőségbiztosítás új kihívások  csökkenő források (hallgatói létszám)  növekvő működési költségek (Bologna)  élesedő verseny (szolgáltatások) erőforrás gazdálkodás  működés megtervezése,  lebonyolítása,  elemzése és értékelése Tanulmányi adminisztráció - oktatásszervezés 3/11

Az előadás témája 4/11 A tapasztalataink forrása  Support bejelentések  Hibabejelentések  Helyi specialitások megvalósítása - elsősorban a paraméterezhetőségre, bővíthetőségre támaszkodunk  Az egész ETR-közösségnek hasznos ötletek, javaslatok  Fórumok, blogok, nem hivatalos topikok  Az időzítések fontossága (jegybeírás, kurzusfelvétel)  Az online helpek jelentősége  Személyes ETR-használat, ismerősök beszámolói  Hallgatók felvétele zárolatlan vizsgalapokra  A kurzusok és kurzuskódok létszámainak láthatósága

Tapasztalatok: a legfontosabb szempontok Paraméterezhetőség  különböző szinteken megjelenő különböző igények  időbeli változások  helyi szokások, szabályozások Minőségbiztosítás  információk  kommunikáció  ellenőrizhetőség  tervezhetőség Együttműködés  az intézményen belül  az intézmények között  a Dexter és az ETR-közösség között 5/11

6/11  üzenetküldés (intézményen átívelő)  fórumok - közösségek  szakirányok új, tanterveken átívelő formája (becsatolt KPR-ek)  igazolások különböző szintű teljesítésekről  VIR: kimutatások, jelentések  dokumentumkezelés, találkozó-szervezés  intézményi fejlesztések becsatolása a rendszerbe  az intézmény támogatása az együttműködési szabályok kialakításában Motivációk Megvalósítás Bologna-képzés: átjárhatóság intézményen belüli közös szakirányok, intézmények közötti átjárhatóság Intézményi fejlesztések Konzorciumokban történő pályázatok Erőforrás-gazdálkodás Együttműködés

7/11  finomabban hangolt jogosultsági szintek  különböző szintű, paraméterezhető ellenőrzések az adatok rögzítésénél  ellenőrzött és zárolt adatok  az adatok megjelenítése függ az ellenőrzöttségtől (zároltságtól)  kimutatások, hibalisták – paraméterezhető módon  információk a hallgatóknak: újabb ellenőrzési szint (pl. dinamikus tantervek) Lehetőség az intézményi szabályozások beépítésére Lehetőség az önellenőrzésre Lehetőség már a létrehozásnál a jó és a rossz adatok elkülönítésére Csak az ellenőrzött adatokkal lehessen tovább dolgozni Motivációk Megvalósítás Minőségbiztosítás

8/11  speciális, a vizsgameghirdetésnél bevezetett, új módszerű jogosultság-ellenőrzés  a natív és a webes felületek módosíthatósága: dinamikus listák, XML – a délutáni előadásban részletesen  pl. a kurzusfelvételnél tantervi szinten megadható, és azon belül egyenként ki-bekapcsolható ellenőrzések  DTL, intézményileg módosítható tárolt eljárások, általános listázó  külön dokumentáció a paraméterezési lehetőségekről Paraméterezhetőség Motivációk Megvalósítás Különböző jogosultságú felhasználók A felületek intézményileg testre szabása Az ellenőrző eljárások minél finomabb beállíthatósága és kikapcsolhatósága Lehetőség arra, hogy az intézményi üzemeltetők elégíthessék ki a helyi felhasználók igényeit A paraméterezéshez szükséges információk megszerzése

Jövőkép: futó projektek 9/11  Adatszolgáltatást támogató modulok létrehozása  országos előírások betartásának segítése  délután külön előadásban  Képzés- és szakirányfelvétel  az oktatásszervezés megváltozásával járó kihívások elemzése  a bolognai képzés sajátosságai: minor szakok választása  a jelentkezésekről szóló döntési folyamatok támogatása  Bejelentkezés, beiratkozás – online  intézményi ötletek, fejlesztések felhasználása

Jövőkép: fejlesztési tervek 10/11  Kurzusfelvétel továbbgondolása  a szerver-túlterhelések problémájára megoldások keresése  intézményi ötletek  A személynevek kezelésének finomítása  tanulmányi osztályok, hivatali dolgozók munkájának segítése  history  sorrendezés  Logolások bővítése  webes felhasználók biztonságérzetének növelése  speciális logolások (törlések, hibaüzenetek logolása)  könnyebb visszaolvashatóság, kereshetőség

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!