Hatékony diáktanács – minőségi diákélet – felelős állampolgárok "Bartók Béla " Elméleti Líceum diákönkormányzata
Tartalom: 1. A program rövid bemutatása 2. A program célja: 3. Célcsoport 4. Igények, elvárt változások 5. A program részletes leírása 6. Előkészületek, felmerülő problémák, lehetséges megoldások 7. Elvárt eredmények 8. Programterv
1. A program rövid bemutatása A program célja a líceumi diákok felelős állampolgárrá nevelése és a diákok aktivizálása. A program első része a diákságot arra tanítja, hogyan képviselje saját érdekeit, hogyan szervezze meg iskolai életét, milyen lehetősége van arra, hogy kellemesebbé, emlékezetesebbé tegye azt illetve bemutatásra kerülnek a diákönkormányzat fontossága, feladatai. A program második része egy verseny, melynek célja a diákság aktivizálása, a passzív magatartás visszaszorítása.
2. A program célja: A program fő céljai a diákok felelős állampolgárrá nevelése és aktivizálása az iskola területén. Ezen belül feladataink: a DÖK megismertetése, szerepének tisztázása, a helyi igények feltérképezése és a diákok versenyekbe való bevonása.
3. Célcsoport: A programban közvetlenül az iskolában tanuló licista diákok vesznek részt, akik viselkedése példát mutat az elemi és gimnazista diákoknak, ez utóbbiak ezáltal közvetetten érintettek a Diákönkormányzat által szervezett programban. A Bartók Béla Elméleti Líceumnak mintegy 200 diákja van. A program mindegyik diákot közvetlenül is érint, hiszen vannak olyan tevékenységek (mint pl. a DÖK TV), amely órákon valósul meg. A versenysorozat próbáin szintén minden licis diák részt vehet, amennyiben csoportot alakít ki.
4. Igények, elvárt változások: Évek óta általános problémaként jelenik meg a diákok passzivitása, csak egy szűk csoport az, amely aktívan részt vesz vagy legalább követi a diákságot érintő kérdéseket. A diákok felelősségérzetének fejlesztésére keres megoldást ez a program és reményeink szerint a diákok aktivitását és felelősségteljesebb viselkedését fogja előidézni.
5. A program részletes leírása Az első rész a diákönkormányzatot ismertető kampány, illetve a diákság igényeinek felmérése, a második rész pedig egy verseny, mely több aktivizáló tevékenységből tevődik össze. Diákönkormányzat ismertető kampány - teadélután N.V.P kampány - verseny
Diákönkormányzat ismertető kampány A diákönkormányzat ismertető program része egy teadélután, ahol egy szabad beszélgetésen közvetlen módon tárgyalunk a diáksággal, megbeszéljük a felmerülő problémákat és ezek orvoslására a diákönkormányzat megoldásokat keres, indirekt módon felmérjük a diákság igényeit. Népszerűsítő anyagok (szórólapok, plakátok) segítségével megpróbáljuk a diákok érdeklődését felkelteni. Az ismertető kampány része a "DÖK TV"- résztevékenység, mely kreatív, ötletes formában szemlélteti a diákönkormányzat tevékenységeit, feladatait.
N.V.P kampány - verseny A projekt második része egy aktivizáló, felelősségtudatot fejlesztő verseny – NVP - nem vagyok passzív kampány. A résztvevők csoportokba tömörülve kell reszt vegyenek különböző ötletes próbákon, ezáltal hangsúlyt fektetve a közösségépítő és erősítő tevékenységekre. A verseny alatt reklámanyagokat osztogatunk. A rendezvény lefutási ideje után kiértékelést végzünk, feldolgozzuk az adatokat.
6. Előkészületek, felmerülő problémák, lehetséges megoldások A program lefutási ideje két hét, a program helyszíne a Bartók Béla Elméleti Líceum épülete. A rendezvény előtt helyzetfelméréseket végzünk, hogy nyomon követhető legyen a program által elért eredmény, fejlődés. A rendezvény reklámozása plakátok illetve sajtó (Juventus - diáklap) által történik. Ütemtervet készítünk, melyben feltüntetjük a résztevékenységeket, leosztjuk a feladatokat.
Problémák - megoldása Esetleges felmerülő problémák: - a diákok érdeklődésének hiánya, - az iskola vezetőségének korlátozó hozzáállása Lehetséges megoldások: - A diákok érdeklődését kampányolással kívánjuk kiváltani. - A vezetőséggel időben felvesszük a kapcsolatot, a tevékenységek pedig nem fogják zavarni az órák menetét.
7. Elvárt eredmények A program sikeres végezetével a diákság negatív, passzív hozzáállásának kiküszöbölésére számítunk és a diákönkormányzat arculatának javulására. Remélhetőleg a rendezvény által a diáktanács és a diákság közti kapcsolat, hozzáállás pozitív irányban változik. Passzív - aktív 70% - 40% Érdeklődés 25% - 45%
8. Programterv: a. Diákönkormányzat- ismertető kampány; b. NVP (nem vagyok passziv kampany); Helyzetfelmérés ( rendezveny előtt egy héttel ); Szügséges anyagok beszerzése; Értesítés, tájékoztatás, meghívások (sajtó értesítése, plakátok, meghívók küldése ); ( a reklámozás a rendezvény előtt 5 nappal kezdődik ); a. DÖK ismertető kampány: november 14 – november 21 1.,,DÖK TV'' 2. Teadélután Népszerűsítő anyagok kiosztása b. NVP- kampány: november 21 – november Versenyek 2. Díjkiosztás Rendezvény dokumentálása (információs anyagok összegyűjtése,archívum készítés); Értékelés ( értékelőlapok összegyűjtése, megvizsgálni mit sikerült megvalósítani az eredeti célokból);