TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson
Pályázati projekt: – Fenntartási időszak: 5 év
iskolai oktatásunk minőségének és hatékonyságának javítása a tehetséggondozás módszerének megvalósításával.
az egyes területeken kiemelkedően tehetséges tanulók képzése, nevelése a tanulók eltérő szociális helyzetéből adódó esélykülönbségek mérséklése, a tehetséggondozási szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása az iskolai tehetséggondozási tevékenységek és programok (szakkörök, versenyek) ösztönzése, elterjesztése
szakmai-módszertani ismeretek nyújtása a pedagógusok részére, amellyel biztosítható a tehetség iskolai keretek közötti felismerése az intézményben személyre szóló tehetséggondozást végző pedagógusok és a tehetséges fiatalok bekapcsolása az országos tehetségsegítő hálózatba.
tanuló szülő pedagógus
Pedagógusok tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzése
Iskola és szülők közötti kapcsolat fejlesztése: szülői klub kialakítása a tehetséggondozó munkába bevont tanulók szüleinek részvételével.
Mentorálás: egyéni fejlesztési programok megtervezése, kialakítása
Versenyeink: Mesemondó verseny 1-2. osztályosoknak városi szinten, Komplex tanulmányi verseny 4. oszt. tanulók 3 fős csapatainak városi szinten, Idegen nyelvi verseny 7-8. évfolyamos tanulóknak városi szinten
Versenyeink: Logo programozói verseny regionális fordulójának szervezése (Bocskai István Gimnáziummal közösen), Labdarúgó-bajnokság felső tagozatos korosztálynak régiós szinten, 100 éves az iskolánk - komplex vetélkedő sorozat felső tagozatos diákok csapatainak megyei szinten
Iskolai tehetséggondozó szakkörök tartása (kézműves, foci, matematika, angol, német, magyar) Továbbtanulást elősegítő szakkör szervezése 7-8. osztályos tanulóknak: matematika, magyar és idegen nyelv területen gimnáziumi tanárok vezetésével
Adott területen megvalósuló, tehetséggondozáshoz nélkülözhetetlen eszközök beszerzése
Intézmények közötti együttműködés kialakítása, hálózatfejlesztés, jó gyakorlatok megosztása, pedagógusok tapasztalatcseréje
- Tehetségpontokkal Bocskai István Gimnázium, Fazekas Mihály Gimnázium), - Tehetségsegítő Tanácsokkal történő együttműködés biztosítása
Nő a tehetséggondozás területén képzettséget szerzett pedagógusok aránya. Tudatosabbá válik a tehetséggondozó tevékenységük. (hálózati munka) Tehetségfejlesztési tervek
tehetség tehetséggondozás eredményesség