RIVER INFORMATION SERVICES

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
TÜV NORD-KTI Kft. Beszámoló EU tevékenység december – március.
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
Helyzet megállapító és nyomkövető berendezések a hajózásban
GYMSMKH Jegyzői értekezlet május 11. a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal első negyedévi tapasztalatai a helyi önkormányzatok, kisebbségi.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Várpalota elkerülő építése
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
PannonRIS – Az AIS rendszer bevezetése Magyarországon
PannonRIS üzemeltetési tapasztalatok
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
EKOP Elektronikus levéltár
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
HAJÓZÁSI ADATRÖGZÍTŐ - Voyage Data Recorder KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Kiss László balesetvizsgáló.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
megújuló hatósági felügyelete
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
Vasútszabályozási Osztály
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Az igénybevevői nyilvántartás
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Veszélyes áruk vízi szállítása
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Előadás másolata:

RIVER INFORMATION SERVICES - az AIS szerepe a hajózási balesetek szakmai vizsgálatában KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2011. március 31. Barnácz István balesetvizsgáló

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR RIS - River Information Services - harmonizált folyami információs szolgáltatások AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2005/44/EK IRÁNYELVE (2005. szeptember 7.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) A Bizottság 414/2007/EK rendelete (2007. március 13.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) szóló 2005/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 5. cikkében meghatározott, a folyami információs szolgáltatások (RIS) tervezésére, megvalósítására és működtetésére vonatkozó műszaki iránymutatásokról A Bizottság 164/2010/EU rendelete (2010. január 25.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) szóló 2005/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 5. cikkében meghatározott elektronikus hajózási adatszolgáltatás műszaki előírásairól

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 2000. évi XLII. Törvény a víziközlekedésről. 219/2007. (VIII. 15.) Korm. Rendelet a folyami információs szolgáltatásokról. 39/2003. (VI. 13.) GKM rendelet a vízi közlekedés rendjéről. 105/Du/2008. számú Hajósoknak Szóló Hirdetmény Automatikus Hajóazonosító Készülék (AIS transponder) használata Magyarországon. 012/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató A Hajósoknak Szóló Hirdetmény RIS szerveren való megjelenéséről. 014/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató A Duna Magyarországi szakaszán tartózkodó nagyhajókon a meglévő AIS készülékek üzemben tartásáról.

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára a RISING Hajózási Szakmai Fórumon 2010. december 7-én bejelentette, hogy a szaktárca a tervek szerint 2011 nyarától ún. AIS (automatikus azonosító rendszer) működtetési és használati kötelezettséget vezet be a nagyhajókra. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a megbízható online tájékoztatás alapvető igény a korszerű közlekedésben és logisztikában. A Folyami Információs Szolgáltatások bevezetése fokozza a hajózás biztonságát és növeli versenyképességét. Fontosnak tartja, hogy a rendszer adatszolgáltatáson túli, egyéb funkciói a vízi szállítás hatékonyságát és tervezhetőségét javítsák.

014/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató előírja: JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 014/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató előírja: A Duna Magyarországi szakaszán tartózkodó nagyhajókon a meglévő AIS készüléket folyamatosan üzemben kell tartani.

AIS KÉSZÜLÉKKEL MENETBEN 2009. november 20-tól legalább a következő adatokat kell sugározni: felhasználó azonosító (MMSI szám) hajó neve hajó hívójele hajó típusa európai hajószám (ENI) amennyiben rendelkezik hajó, illetve kötelék teljes hossza (dm) hajó, illetve kötelék teljes szélessége (dm) az aktuális legnagyobb statikus merülés (dm) a kötelék típusa a kék kúpok/fények megléte pozíció (WGS 84) a mederhez viszonyított sebesség SOG a mederhez viszonyított útirány COG a pozíció pontossága (GNSS/DGNSS) az elektronikus hajó-helyzetmegállapító készülék aktuális ideje (aktuális dátum és idő) a navigációs állapot

AIS KÉSZÜLÉKKEL MENETBEN 2009. november 20-tól legalább a következő adatokat kell sugározni: A hajó vezetőjének az alábbi adatok változását haladéktalanul módosítania kell a készülékben: a hajó illetve kötelék teljes hossza (dm) a hajó illetve kötelék teljes szélessége (dm) az aktuális legnagyobb merülés (dm) a kötelék típusa a kék kúpok/fények megléte és a navigációs állapot A fenti adatokat nem kell sugározni, ha a hajó illetve kötelék kijelölt veszteglőhelyen vagy kikötőben tartózkodik Az adatok valódiságáért a hajó vezetője felelős.

RIS AKTUALITÁSA, HOZZÁFÉRHETŐSÉGE

RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

HAJÓZÁSI BALESET VIZSGÁLATA Mercur 301 - 2010. január 02. 09.40 óra A toló ms. tolatmányában 9 db terhelt bárkával, hegymeneti irányban közlekedve a Duna 1560,5 fkm-nél a dunaföldvári hídnak ütközött. Az ütközés következtében a kötelék csatolókötélzete szétszakadt, a szállított bárkák szétszóródtak, majd tovább sodródtak. Az ütközés során a híd, illetve több úszólétesítmény megsérült. A sérülések következtében több bárka lékesedett. A sodród bárkák egy része a keresztkövezéseken és zátonyokon felakadt. A egyik sérült bárka a Duna 1551, 8 fkm-nél a bal partban elsüllyedt. A baleset és a mentés idejére teljes, majd azt követően részleges hajózási zárlat került elrendelésre.

HAJÓZÁSI BALESET VIZSGÁLATA

HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA

HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA

HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA

HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA

HAJÓ SEBESSÉGÉNEK MEGÁLLAPÍTÁSA

HAJÓ SEBESSÉGÉNEK MEGÁLLAPÍTÁSA induló érkező össz út idő sebes- ség nap óra km 21. 20.00 495 24. 15.30 859 364 67,5 5,4 12.24-én15.30-tól 25-én 07.00-ig 9 km nincs vezetve 25. 07.00 868 20.30 932 64 13,5 4,7 25-én 20.30-tól 27-én 11.00-ig 25 km nincs vezetve 27. 11.00 957 28. 01.30 1060 103 14,5 7,1 29. 12.00 1252 192 29 6,6 18.30 1259 31. 1424 165 31 5,3 03.30 07.50 1447 23 4,33 18.00 1478 6 5,1 01. 09.00 23.00 1542 14 4,5 02. 06.00 10.00 1561,5 19 4 4,75

HAJÓPARANCSNOK ELMONDÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE

HAJÓZÁSI BALESET BEKÖVETKEZÉSE

A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN

A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN

A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! barnacz.istvan@kbsz.hu www.kbsz.hu