Elektronikus viteldíjrendszer alkalmazása a közlekedésben Workshop Az Alba Volán Zrt.-nél működő chip-kártyás bérletrendszer tapasztalatai Készítette:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére június 12.
ECDL ELEKTRONIKUS HITELESSÉG, ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS MODUL
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Az elektronikus menetjegy [eTicket] Észak Rajna Wesztfáliában Nils Zeino-Mahmalat 2006 Budapest.
BGE SZAKMAI FÓRUM 2012 DECEMBER 5. TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK Keszthelyi Péter.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
E-számlázás Veszprém Lengyel Tibor elnök-vezérigazgató Euroexpert Holding zRt elnök Magyar Könyvelők Országos Egyesülete
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Volán Egyesülés
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Központi Közlekedési Felügyelet Közúti Jármű Felügyelet Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Mihalek Miklós.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Miről lesz szó? e-ticketing
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Tartalom A hazai útdíjszedés története – dióhéjban Bevételek és költségek Az egységes, európai díjszedési rendszer Mi az elektronikus díjszedés? De hol.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Országos Egészségbiztosítási Pénztár Aktualitások Dr
Térfigyelő rendszer Baján
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére október 15.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Hotel Budapest, december 6.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
MaSzeSz-MMK kerekasztal Budapest, december Üzemeltetői észrevételek a KEOP pályázati rendszerhez MaSzeSz – MMK KEREKASZTAL Szücs István Előadó:
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Március 29.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Városi Rendészeti Program. Mi a Városi Rendészeti Program célja?  Az Önkormányzat Közterület felügyeletének munkáját segítse azáltal, hogy egy közös.
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Irány Pécs! kártya.
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Előadás másolata:

Elektronikus viteldíjrendszer alkalmazása a közlekedésben Workshop Az Alba Volán Zrt.-nél működő chip-kártyás bérletrendszer tapasztalatai Készítette: Budapest, 2006. december 5. Nagy Zoltán Személyforgalmi igazgató

Korábbi tapasztalatok BUSCOM (elszigetelt helyközi vonal) EMTESZT (Mór város helyijárata) „kvázi elektronikus pénztárca” (távolsági járatok) Elektra Hungária (EH)

Elektra Hungária bevezetésének döntés mechaniznusa az Alba Volán Zrt Elektra Hungária bevezetésének döntés mechaniznusa az Alba Volán Zrt.-nél Eszközoldalról 2001. év végére a Móri Üzemigazgatóság pénztárgépének APEH engedélye lejárt DÖNTÉSKÉNYSZER Új, modernebb Azonos típusú, de APEH jegykiadógépek <=> engedéllyel rendelkező beszerzése jegykiadógépek váltása Az AVZrt további jegykiadógép állománya azonos típusú engedéllyel rendelkező készülékek Típusváltás <=> Egységes géppark

Elektra Hungária bevezetésének döntés mechaniznusa az Alba Volán Zrt Elektra Hungária bevezetésének döntés mechaniznusa az Alba Volán Zrt.-nél Elszámolás technikai oldalról Új gép <=> Új kiszolgáló programok kialakítása Új típus <=> Programok kompatibilitása Egységes elszámolási rendszer fenntarthatósága Közszolgáltatási szerződésből adódó feladatok 2012-ig biztosítani kell a bérlet- és jegykiadást 2008-ig a kontrolling számára biztosítani kell olyan adatokat, amelyek lehetővé teszik a megfelelő gazdaságossági számításokat Konklúzió: Önerőből a kitűzött célokat csak úgy tudjuk megvalósítani, hogy a meglévő pénztárgépeket tesszük alkalmassá a feladatok végrehajtására

Felgyorsult események GKM 2002-ben elhatározta a nemzeti egységes utazási kártya létrehozását 2003. május 13. - Szándéknyilatkozat aláírása 2005. április 20. - Elektra Hungária 1.0 kiadása 2005. július 22. - GKM megadta a megvalósítási engedélyt az EH Pilot projekt bevezetésére az Alba Volán Zrt.-nek 2006. július 1. – Az EH kompatíbilis EMKE utazási kártyarendszer bevezetése az Alba Volán Zrt.-nél

A fejlesztés nehézségei EH még nem egy végleges, kialakult rendszer Egységes országos elfogadottság kérdése A térben, időben és gondolkodásban is igen eltérő, többrésztvevős munkák koordinálása Jogi kérdések Üzletpolitikai kedvezmények Díjszabási, vonali sajátosságok

Az Elektra Hungária működése az Alba Volán Zrt.-nél Nyilatkozat megtétele Opciós szolgáltatási szerződés megkötése Utas fénykép készítése Kártya felületének nyomtatása Kártya beltartalom digitális feltöltése Kártyaérvényesítés, havi aktualizálás Kártyahasználat

Chip-kártya előnyei Utas oldaláról: A kártya bérlet és bérletigazolvány egyben Egyszerre több utazási viszonylat (díjtermék) kerülhet fel, tartalmukat bármikor módosítani lehet A kártyák letiltási lehetősége A kártyák bármely autóbusz fedélzetén, illetve elővételi pénztárakban újratölthetők A kártya akár díjtárcaként (pénztárca), mint készpénzkímélő eszköz is használható Az utazások regisztrálásra kerülnek, így igény szerint menetrend és forgalomszervezés alakítható később kialakítható egy törzsutas kedvezmény rendszer

Chip-kártya előnyei Gépkocsivezető oldaláról: Bérlet érvényesítésekor nem kell viszonylatot állítani, mert a chip-kártya tudja azt Egyszerűbb bérletkiadás, egy gomb megnyomásával a kártya feltölthető, így a bérletkiadási idő lerövidül Letiltott bérlet azonnal bevonható

Chip-kártya előnyei ALBA VOLÁN Zrt. oldaláról: Hosszútávon bevétel növekedés Elővételi pénztárak tehermentesítése várható, automata hálózat kiépítésével még élőmunka kinyerése is elképzelhető Fontos tény alapadatok kinyerése -> vonali gazdaságosság EH rendszerek elterjedése -> egymás közötti elszámolhatóság Papír alapú bérletek kivonásával költség csökkenés várható, hiszen a chip-kártya évekig használható, míg a papíalapú bérleteket havonta cseréljük, árváltozásnál selejtezzük Még nem létező új bérlettípusok kialakítását is egyszerűbbé teheti

2 db Üzemigazgatóságon (Székesfehérvár és Mór) Az EH rendszert az ALBA VOLÁN Zrt. az alábbi nagyságrendű eszközökkel üzemelteti: 2 db Üzemigazgatóságon (Székesfehérvár és Mór) 3 db perszonalizáló állomás (kártyakészítés) Székesfehérvár, aut.áll. Mór, aut.áll. Mobil állomás (átalakított busz) 8 db elővételi pénztár (kártyafeltöltő egységekkel felszerelve) ~210 db autóbusz (kártyakezelő egységgekkel felszerelve) 3 db közúti ellenőri készülék

Az Alba Volán Zrt. további tervei Az Elektra Hungária rendszernek az Alba Volán Zrt. teljes működési területére való kiterjesztése További üzemeltetést megkönnyítő fejlesztések

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!