Www.educorb.eu Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Advertisements

A Hallgatói Mentorprogram működése
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelmi munka áttekintése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Hámoriné Váczy Zsuzsa. Utazó pedagógus A fogalom értelmezése: Az a pedagógus, aki több intézményben, tagintézményben, feladatellátási.
Sok szeretettel köszöntöm Önöket! „Tudás-Csere” Oktatási rendszerek hatékonyság javítása – Utazó pedagógus vagy valami más.. ? - Szombathely,
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Az IKT-metria mérőeszköz
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
KÉRDÉSEK VÁLASZOK. KÉRDÉSEK Minden első vizsgálatos gyermeket a Nevelési Tanácsadóba kell-e küldeni, akkor is, ha például egy tanuló tapasztalhatóan alacsony.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Előadás másolata:

Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások

Logopédia Igényfelmérés Beosztása a BSI-vel egyeztetve Alkalmanként 1-2 gyermek tanítása a rendes oktatási idő alatt Képzett logopédussal

Legaszténia Igényfelmérés (teszt) Beosztása az Igazgatóság által Tanítás tanfolyam keretében vagy a tanórába ágyazva Olyan tanárok végzik, akik ilyen kiegészítő végzettséggel rendelkeznek

Segédórák A Volks- és Hauptschule-ban speciális pedagógiai fejlesztési szükségletű tanulók számára, általában német és angol nyelvből ill. matematikából 2 – 6 óra hetenként Többnyire kisegítő iskolai nevelők

Tanácsadó tanárok Különleges, iskolai krízisszituációkra (magatartászavaros tanulók) kiképzett tanárok, járásonként 1-2 tanár A tanácsadó tanárok fix órarenddel rendelkeznek az iskolájukban, amely azonban igény esetén bármikor módosítható Az Igazgatóság a Járási Iskolatanácstól kéri meg a tanárt Tanácsadó beszélgetés az iskolai konfliktus megoldására Szükség esetén más pedagógiai szolgálatok bevonása

Mediátorok Ideális eset: Minden iskolában van képzett mediátor Munkáját a kötelező óraszám keretében vagy honorárium ellenében tanórán kívül végzi Közvetítés konfliktusok esetén az iskolában Munka a tanárokkal, szülőkkel és diákokkal Más pedagógiai szolgálatok bevonása

Ergoterapeuták Fogyatékosság esetén a motorika fejlesztése Fizetés részben beteglapon keresztül Hozzájárulások szociális intézményektől

Hitoktató Kézműves foglalkozás tanár

Iskolaorvosi szolgálat Diákok éves orvosi vizsgálata Védőoltások beadása Gyógyászati témájú előadások tartása

Gyermek- és Ifjúságvédelmi Hivatal Problémás családokból származó diákok gondozása Válsághelyzetekben együttműködés az iskolával Anyagi támogatás nyújtása a szociálisan rossz helyzetben lévő családoknak iskolai rendezvényeknél

Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Tanárok iskolákon átnyúló alkalmazása

Minden alsó-ausztriai tanárnak van egy törzsiskolája Néhány pedagógus más iskolákban is tanít (körzeti iskolák)

A pedagógus törzsiskolája: Felelős: A személyügyi dolgokért A kötelező óraszámok ellátásáért Pedagógus részvétele az iskolai konferenciákon

A pedagógus körzeti iskolája: Felelős: A pedagógus tanóráinak beosztásáért

Oktatás több iskolában Hitoktató Kézműves foglalkozás tanár Tartalékállományban lévő tanár Irodalomtanár, akinek a törzsiskolájában túl kevés órája van

Oktatás több iskolában Igénybevétele különböző típusú iskolákban is lehetséges Pl.: Törzsiskola Hauptschule – 15 óra 6 további óra a Volkschule-ban vagy speciális iskolában Kötelező óraszám = 21 óra

Oktatás több iskolában Útiköltség elszámolása a hónap végén a törzsiskola igazgatóságára (A kilométer mindig a törzsiskolától kiindulva számítandó) Az utazás általában saját gépkocsival történik A hivatalosan megállapított kilométerpénz kerül kifizetésre (jelenleg 0,42 Euro/km)