A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
INKUBÁTOR KOMÁRNO – Centrum pre podporu činností podnikateľov, n.o. Adrián Horváth.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Az üzleti terv.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
DPR kommunikáció alapelvei
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A rendezvényszervezés feladatai
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Közönségkapcsolatok (PR)
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közönségkapcsolat (public relations)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
III. A logisztika jövője
Reklámozás, Public Relations
 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing.
A marketing piac tartalma
Az eseményszervezés formái, eszközei
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
A rendezvények előkészítése
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
VÁSÁROK és KIÁLLÍTÁSOK mint a kommunikáció komplex helyszínei.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Rapid Action Group Ltd Üdvözli Magyarországot az Alihankintán!
Haszon rendezvények médiaajánlat
Országos nagykereskedelmi menedzser
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Üzleti terv bemutatása
A marketinginformációs rendszer
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Információs irodák menedzsmentje /A tantárgy neve/

14. Előadás témakörei  Az információs irodák rendezvényszervező tevékenysége III.  Szakmai vásárok szervezése rendezése;  A turisztikai vásár, mint komplex eseménymarketing;  A vásári részvétele feladatai és szabályai;  A résztvevők köre, a részvételi feltételek;  A vásárszervező feladatai;  A vásári résztvevő feladatai;  A szakmai vásárok kiegészítő rendezvényei;  A vásárok follow up tevékenysége;

14. ELŐADÁS ANYAGA  Szakmai kiállítás (és vásár):  a kiállítás és a vásár fogalma  erődemonstráció  potenciális vevőknek  figyelemfelkeltő és meggyőző legyen  azonos helyszín és időszak  szakmai és látványos elemek  stand és személyzet  vásárvárosok  presztízsérték  kettős befogadói szituáció  a kiállítás megszervezése: tervezés, előkészítés, lebonyolítás, utómunkák  a szakmai szervezet, a szervező és a megrendelő feladatai  a vásár:  története: középkor, Európa és Magyarország  fajtái: általános vásár; szakvásár: többszakos, vertikális, horizontális

14. ELŐADÁS ANYAGA  Szakvásárok, szakmai kiállítások:  különlegesen fontos, speciális rendezvénytípus;  Definíció: az a kiállításfajta, amelyen egy adott árucsoport gyártói, forgalmazói koncentráltan jelennek meg a számukra fontos érdeklődők, potenciális vevők előtt.  A kiállításon való részvétel, nemcsak a a termék milyensége, a prezentáció módja. Az ötletek sokasága a szakmai közönség figyelemfelkeltésén kívül „erődemonstrációt. Flottatüntetést” is jelent, a potenciális vevők meggyőzése, a konkurencia elrettentése érdekében;  Mikor érdemes részt venni egy kiállításon?  1./ Ha van mit megmutatni;  2./ Ha be akarunk lépni a piacra;

14. ELŐADÁS ANYAGA  3./ Ha új terméket kívánunk bevezetni;  4./ A meglévő termék tesztelése;  5./ Vásárlói vélemények begyűjtése;  6./ Ha az értékesítési csatornákat szeretnénk bővíteni;  7./ Partnerkeresés;  8./ Viszonteladói hálózat megerősítése;  A kiállítás végső célja kettős:  1./ a forgalom növelése;  2./ az imázs erősítése;  A szakmai kiállítások jellegzetessége, hogy azt szakmai szervezetek, ilyen kiállítások rendezésére szakosodott állami, regionális hatalmi vagy igen jelentős magánszervezetek képesek megrendezni;

14. ELŐADÁS ANYAGA  Kis történelem:  -első kiállítás- Ptolemaiosz Pfilométer fáraó (i.e ) Kleopátrával való házasságkötése alkalmából (thébai és memphisi művészek állítottak ki;  - római birodalom – fórum;  - német vásárok – Messe- a Missa szóból, (mise) ered- XV-XVI. században híres vásárok: lipcsei, lyoni és novgorodi vásár;  – frankfurti könyvvásár- Luther biblia első példánya;  Ausburg – első kiállítási katalógus;  London – első világkiállítás;  Célja a mai napig érvényes: a fejlődés bemutatása, a kulturális és gazdasági haladás irányának megjelölése.  Első magyar kiállítás. (Kossuth Lajos kezdeményezte és rendezte)

14. ELŐADÁS ANYAGA  kiállító, 218 kiállítási objektum, fizető látogató;  - II. világháború után – Tavaszi és Őszi BNV- tavasz: beruházási javak, ősz: fogyasztási cikkek;  - az általános vásárok mellett megjelentek a szakvásárok, szakkiállítások;  - jelentős szerephez jutottak a regionális vásárok;  „ A vásárok piac jellegű rendezvények, amelyek egy vagy több gazdasági ágazat átfogó árukínálatát nyújtják” AUMA (Austellungs-und Messe- Ausschun der Deutschen Wirtschaft- német vásárokat felügyelő szervezet)  - Jellemzőik:  - legalább 20 %-os külföldi részvétel;  - rendszeres időközökbe rendezik;  - ugyanazon a helyen,

14. ELŐADÁS ANYAGA  A kiállítások:  - lehetnek hagyományteremtők;  - azonos helyen, azonos időszakban;  némileg változó témakörben;  A megjelenés erősíti az imázst, a távolmaradás kérdéseket vet fel a céggel kapcsolatosan;  A szervezés:  - A szervezés ideje több hónap, nagyon gyakran egy év; (az előző kiállítás lezárása után kezdődik);  -a résztvevők általában visszatérők;  - a közönsége nagysága indokolja a több napos időtartamot;- átlag három- hat nap, de van tíz napos is;  - az időtartamot a várható látogatók száma határozza meg;

14. ELŐADÁS ANYAGA  - kapcsolódó rendezvények;  A kiállítások költségesek:  - a részvételi díjak eltérőek: függnek a stand elkészítési költségeitől, nagyságától, a prospektusok minőségétől, mennyiségétől;  A kiállítások szervezésének szereplői:  Szakmai szervezet:  Feladatai:  - meghatározza a rendezvény célját;  - meghatározza rendezvény címét, nevét, mottóját;  - meghatározza a témaköröket, amelyek a kiállításon végigvonulnak;  - megteremti a szakmai védnökséget; (presztízs személyek, megnyitó személye)

14. ELŐADÁS ANYAGA  - műszaki berendezések biztosítása;  - közüzemi feltételek biztosítása  - kiegészítő szolgáltatások biztosítása; (büfé, étkezés, pihenés, illemhelyek)  - nyomdai munkálatok biztosítása (meghívók (egy évvel előbb- adatszolgáltató lapok), katalógus, pótfüzet;  - számítógépes rendszer biztosítása (adatok, regisztráció, naprakészség);  - a folyamatos és pontos adategyeztetés, regisztráció, postázás;  - szállásbiztosítás; (kiállítók, vendégek), maximum kilométeres távolságon belül;- folyamatos kiállítók már az előző kiállítás végén megrendelik;  - kapcsolódó rendezvények megszervezése;  - dekoráció, kiállítási elemek megtervezése és kivitelezése;  - költségvetés elkészítése, szolgáltatások árainak pontos megállapítása (nem túlzott), folyamatos számlázás;  - helyi regisztráció, információs szolgálat biztosítása;  -a kiállítási árúk be- és kiszállításának megszervezése;

14. ELŐADÁS ANYAGA  - raktárak biztosítása, vámolás, belső szállítás megszervezése;  - megfelelő számú személyzet biztosítása, irányítása, koordinálása (beléptetés, hostessek, őrzés)  - utómunkálatok elvégzése (bontás, visszavételezés,)  A megrendelő feladatai ( kiállító):  - termék kiválasztása, megjelentetésének meghatározása;  - A megjelenés struktúrájának meghatározása; (stand nagysága, felépítése, kivitelezése, jellege)  - partnerlista előkészítése, tárgyalások tervezése, előkészítése;  - a kiállításon résztvevő munkatársak kiválasztása, felkészítése;  - információs anyagok meghatározása, összeállítása, legyártása;  - a személyzet megjelenésének feladatai (egyenruha, utazás, szállás, belépő, parkolójegy, napidíj)  - standon történő vendéglátás megszervezése (kávé, üdítő, aprósütemény, stb.)

14. ELŐADÁS ANYAGA  - felméri a kiállításhoz szükséges helyszínt és technikát;  ( csak akkor derül ki, amikor a kiállítók megküldték hely és technika igényüket- kiállítási programjukat a katalógus elkészítéséhez- villamos energia igény – standnagyságok meghatározása, ésszerű standmennyiség meghatározása (se túlzsúfolt -se üres helyek);  Szakmai programok összeállítása;- termek, szükséges technikai eszközök biztosítása;  A rendezvényszervező feladatai: az a szervezet, amely a kiállítás egészét szervezi meg és biztosítja a működését, lefolyását;  - helyes időpont kiválasztása; (más kiállításokhoz, ünnepekhez viszonyítva)  - a rendezvény jellegének, imázsának kialakítása;( a változó igények tükrében megújítani)  - a helyszín biztosítása; (ha állandó helyen van nem gond, új vagy vándorkiállítás esetén)

14. ELŐADÁS ANYAGA  - ugyanazon időpontban;  - a kiállítók termelők, vagy viszonteladók;  - a vásár olyan rendezvény, amely bemutatja a vállalat már a piacon lévő termékválasztékát, célja a kereskedők és viszonteladók tájékoztatása, alapvető cél a konkrét üzletkötés vagy az üzletkötés elősegítése;  - a látogatók jelentős része fogyasztó;  - bemutatja a vállalat:  műszaki fejlettségének színvonalát;  a művész teljesítőképességét;  A szakvásárnak két fajtája van:  Horizontális:  - az árukínálatot rokon vagy gyakran egymástól nagyon távol eső iparágak termékei alkotják;

14. ELŐADÁS ANYAGA  Vertikális:- egy-egy ágazat kínálatát nyújtják, jellegénél fogva szakemberek szűk csoportját érinti;  Különbségek : VásárokKiállítások TermékFogyasztási cikkTermelési, beruházási fogyasztási cikk Eladók, kiállítók-kínálatKereskedőkTermelők, importőrök Vevők, látogatók-keresletFogyasztók- nagyközönségÜzletemberek, szakemberek, viszontfelhasználók Adás-vétel jellegeÁrusításÜzletkötés Termékek fajtáiSokféle árucsoportKevés árucsoport Termékek minőségeKözepes vagy alacsony színvonal Magas színvonal

14. ELŐADÁS ANYAGA  A részvétel főbb céljai:  - az ágazat műszaki-fejlesztési irányának megismerése;  - új technológiák;  - Know-how;  - a fejlesztési célkitűzések megfeleltetése az általános irányvonalnak;  - Új cégek, potenciális versenytársak feltérképezése;  - a termék versenyképessége a konkurencia kínálata mellett;  - a hagyományos ügyfelekkel történő kapcsolattartás;  - információszerzés;  - az adott ország, régió helyzetének megismerése;  - a termék, a vállalat imázsának mérése;  - a piaci részesedés növelési lehetőségének felmérése;  - a kiállítás résztvevőinek felmérése;

14. ELŐADÁS ANYAGA  A kiállítási terv elemei:  - A vásár, kiállítás megnevezése, helye, időpontja;  - Árulista;  - Terület-igény (fedett-nyitott);  - A kiállítási idő alatt tervezett rendezvények;  - A költségek;  - Előző vásárok tapasztalatai;  Standtípusok:  A méretet befolyásoló tényezők:  - mekkora helyet igényelnek a terméke?  - hogyan történik a kommunikáció, milyen rendezvényeket tervezünk?  - funkcionális igények;

14. ELŐADÁS ANYAGA  A kiállítások tervezésének néhány fontos elve:  - a közönségvezetés: szabadáramlású, pszichikai elemek irányította, fizikai elemek irányítottak; - függ a kiállítás jellegétől, terület nagyságától, fedett és zárt terület egymáshoz való kapcsolatától;  - pihenőhelyek kialakítása;  - zárt terület: mennyezet szerepe – más szín;  - szabad terület: általában nagy teret igénylő termékek számára;  - tárgy: kiállításra alkalmas formában, a környezethez is alkalmazkodva, egyedi vagy sorozattermék  - kép: ha a termék nem alkalmas kiállításra-fotó  - felirat: minél kevesebb, annál jobb a hatásfok; azonos grafikai megoldások a kiállításéval;  - fény: fontos tényező a figyelemkeltéshez (megvilágítás)  - szín: jelkép. szimbólum, védjegy;

14. ELŐADÁS ANYAGA Vásári látogatók Tájékoztatást igénylőkÁltalános szakmai érdeklődők Lappangó vevőkVételi szándék nélküliek Stand megtekintés Döntés a vételi szándékrólInformációt elraktározó Pozitív negatív Follow-up munka mindkét csoportban

14. ELŐADÁS ANYAGA  A szakvásár a kereslet és kínálat koncentrálásának és /vagy a kínálat bemutatásának eszköze;  - Marketingkutatási funkciók:  - üzleti lehetőségek felmérése;  - versenyhelyzet felmérése;  - Kapcsolatápolás:  - új kapcsolatok, potenciális vevők;  - régi kapcsolatok ápolása;  - Termékmarketing:  - szakmai trendek felmérése;  - terméklemutatás;  - teméktesztelés;  - új termékek bevezetése;

14.ELŐADÁSANYAGA Kiállítás reklám céget cég terméket látják Public Realitons Személyes eladásAz összbenyomás erősíti az imázst Sales Promotion módszerek alkalmazása

14. ELŐADÁS ANYAGA  A vásárok kommunikációs terve:  1./ helyzetelemzés: (előző kiállítás)  - milyen médiumokat vettünk igénybe és milyen eredménnyel?  - milyen volt a sajtórendezvények visszhangja?  - van- e további kapcsolat az újságírókkal?  - milyen cikke jelentek meg a cégről?  - hogyan használták fel sajtóanyagot az újságírók?  - keresték-e két kiállítás között a céget az újságírók?  2./ Cél meghatározás  3./ A cél megvalósításához szükséges kommunikációs eszközök:  - sajtórendezvények;  - PR cikkek;  - sajtóreggeli;

14. ELŐADÁS ANYAGA  - egyéb rendezvények;  - vevőtalálkozó;  - termékbemutató;  - céges tájékoztató kereskedelmi cégek, viszonteladók részére;  4./ Időpontok meghatározása;  5./ Médiatervezés:  - kiállítás előtti üzeneteket megjelenítése; -figyelemfelkeltés (napilapok, szaklapok, TV, Rádió, Internet,)  - kiállítás ideje alatti:- megjelenés a napi vásári sajtóban /híradóban; különszámban, egyéb a kiállításra megjelent anyagban (katalógus)  - kiállítás után: cikkek archiválása, köszönőlevelek az újságíróknak, médiumoknak, a kommunikációs munka értékelése;

14. ELŐADÁS ANYAGA  Informátor szabályzat:  Általános szabályok:  képviseli a Magyar Köztársaságot,  a saját cégét;  a saját egyéniségét;  Viselkedése nem lehet ellentétes a fentiek érdekével (nyilatkozatok, vélemények, bírálatok)  - ugyanez vonatkozik a fogadó országgal kapcsolatosan is;  Viselkedési szabályok:  Tiszteletadás- amely az udvariasságban nyilvánul meg;  Határozottság;  Mértéktartás;  Jó ízlés;

14. ELŐADÁS ANYAGA  Egyéb szabályok:  A kiállítás ideje alatt a kiállítás vezetőjének tartoznak felelősséggel;  Magas szintű szakmai és nyelvtudás;  A vállalat teljes tevékenységét érintő üzlet- és árpolitikai kérdésekről nem nyilatkozhat;  A sajtó, rádió, televízió részére interjút szóban és írásban csak felhatalmazás birtokában tehet;  Felelős a rábízott információs anyag minőségéért, mennyiségéért;  A kiállítás befejezése után értékeli a lebonyolítást;

14. ELŐADÁS ANYAGA  A látogatói részvétel oka: Információszerzés Új ötletek gyűjtése Új piaci szereplők megismerése Image építés “Laboratóriumi körülmények” Kommunikáció (Felmérések szerint a szakmai vásárok látogatóinak 80%-a döntéshozó!)  Melyik kiállításon vegyünk részt?  A döntést befolyásoló tényezők: - Helyi vagy nemzetközi piacot célozza: pl.: SHI&E a skandináv piac vására vagy EIBTM nemzetközi vásár?  - Kiállításról szerzett információk alapján: - Tavalyi évek statisztikái, látogatottság, preferenciák, kiadványok, szponzorok… stb.

15. ELŐADÁS ANYAGA  Kiállítás költségei = részvétel + utazás + szállás + reklám + DM  Korábbi kiállítók / látogatók véleménye?  Kiállítási szándék előtt célszerű először, mint látogató megnézni a kiállítást.  Döntés előtt: összes információ és alternatíva mérlegelése!  A lebonyolítást tervezzük meg!  Jelöljünk ki egy felelőst, aki utazik és összefogja a teendőket!  Határozzuk meg a kommunikáció irányát!  Mérlegeljük a segítő és gátló körülményeket!  Tervezzük meg a kiállítási naptárunkat!  Kiállításonként lehetőség szerint feladat és ütemtervet is készítsünk!  Állítsuk össze a költségvetést

14. ELŐADÁS ANYAGA  Kiállítási promóció  Fontos! A célközönségünk tudjon róla, hogy vállalatunk részt vesz az adott kiállításon!  Lehetőségek:  Sajtókapcsolatok kihasználása  DM  Hirdetés  Szponzorálási lehetőségek  Szóró-ajándékok  Kiállítási katalógus  Stand személyzet

14. ELŐADÁS ANYAGA  A cég kiállításra küldött embereinek száma függ a kiállítástól, az adott piactól, de legfőképpen a stand méretétől.  Aranyszabályok:  Egy személy kb. 30 látogató színvonalas fogadására képes egy nap.  Ha feltételezzük, hogy egy látogató kb percet tölt el a standon, akkor megbecsülhetjük, hogy egy kiállító maximum 12 látogatót tud fogadni egy óra alatt.  1 kiállítónak fajlagosan min. 4-5 m2 stand alapterületre van szüksége.  Lehetőleg 2 fő utazzon cégenként.

14. ELŐADÁS ANYAGA  A kiállító személyek legfontosabb erényei:  taktikus, diplomatikus, barátságos, nyitott, jól informált a vállalatról  “Staff training” lényeges a kiállítás sikeréhez!  hogyan csalogassuk a látogatókat a standunkhoz?  hogyan kezdeményezzünk tárgyalást?  hogyan minősítsük a látogatókat és válasszuk ki az emberünket?  a testbeszéd szerepe.  Minden egyes kiállítás előtt, külön kell felkészíteni az informátorokat az adott piac jellegzetességeiről és az oda illő vállalati stratégiáról.  A standot sose hagyjuk informátor nélkül!  Ha egy potenciális partnert látunk és mással tárgyalunk, beszéljünk meg egy későbbi időpontra találkozót.  Felmérések szerint a látogatók 60 %-a elhagyja a standot, ha egy percen belül nem szólítják meg!

14. ELŐADÁS ANYAGA  A tárgyalások, észrevételek dokumentálása, naprakészség;  A konkurens standok megtekintése, tapasztalatok összegyűjtése;  Utánkövetés  a follow-up a kiállítás sikerének learatása.  rendkívül fontos fázis.  Budget kontroll - a kiállítás hatékonyságának mérése:  Értékesítési eredmények  Döntéshozókkal felvett kapcsolatok száma  Szerződésekre jutó költség  Szerződéskötések száma  Látogatók, érdeklődések, névjegyek száma  Szétosztott kiadványok száma  Media cikkek generálása, sajtó visszhang

14. ELŐADÁS ANYAGA  Szerzett információk milyensége és mennyisége  Minden egyéb tényező ami befolyással bír  Utolsó lépés: úti jelentés (report) készítése, amely a kollégák számára is fontos!

AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA  A desztinációs irodák kiemelt feladata a turisztikai vásárokon való részvétel és kisebb vásárok szervezése;  A szakvásár definíciója, jellemzői;  Vásártörténelem;  A várási részvétel céljai, feladatai: szervezők, kiállítók;  A vásár marketing jelentősége;  A vásár tervezése (kommunikációs terv, költségvetés)  Az informátorok feladatai és viselkedési szabályai;  A vásárok follow up- ja;

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések:. 1./ Beszéljen a szakmai vásárok jelentőségéről és mutassa be a legfontosabb jellemzőket! 2./ Milyen feladatai vannak a vásár szervezőinek? 3./ Milyen elemeket tartalmaz a szakvásár marketingkommunikációs terve? 4./ Sorolja fel a a vásári informátorok szabályait! Gyakorlatorientált, kompetenciát fejlesztő kérdés/ek: Milyen feladata van a turisztikai vásárokkal kapcsolatban az információs irodának?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az információs irodák rendezvényszervezési tevékenysége IV. Az előadás anyagát készítette: Kálmánné Bodó Edit