InfoPRofik – bizalomépítés az információs szférában MIBE 8. konferenciája Pr az információszolgáltatásokban Budapest, Trófea Grill Étterem Újbuda, 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ügyfélkövetés ― megcélzástól a projektet követő kapcsolattartásig Mikulás Gábor Információs és pr-tanácsadó, GM Consulting
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Csináljunk üzletet! Avagy,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Bemutatkozás Magyar Credit Management Szövetség Bemutatkozás Budapest, április 21.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
A PROJEKT CÉLREDSZERE 1. A program stratégiai célja: A határ menti területek erősebb gazdasági és szociális integrációja 2. A program specifikus célja:
Az EAL-NET rendszer a hallgatók szempontjából Készítette: Forgó Melinda és Gyenes Gábor.
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 1.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Üzleti szemlélet.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
„TEtt – program az áldozatokért és tettesekért”
A könyvtár marketing stratégiája
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Reklámozás, Public Relations
tevékenység a könyvtárban
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
kiemelt projekt bemutatkozása
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Sponsorare necesse est
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Partner, konkurens, megrendelő – céginformáció Magyarországon MIBE konferencia Fókuszban a céginformáció – megnyitó Budapest, Hotel Mediterrán, június.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
Esettanulmány Adu Oktatási Központ VSZF konferencia MKIK Budapest Az előadás tartalma Kik vagyunk? Milyen vállalkozásunk van? Milyen felelős.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Új pályainformációs eszközök - filmek Czanik Gábor.
Az ITDH új szolgáltatásai Hagyományos elemek Kiállítások Kereskedelemfejlesztési pályázatok Üzletember találkozók itthon és külföldön Relációs.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Haszon rendezvények médiaajánlat
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

InfoPRofik – bizalomépítés az információs szférában MIBE 8. konferenciája Pr az információszolgáltatásokban Budapest, Trófea Grill Étterem Újbuda, június 3. Dr. Kiszl Péter az Eötvös Loránd Tudományegyetem adjunktusa a Magyar Információbrókerek Egyesületének alelnöke

A nyitóelőadás célja Megvilágítja a pr és az információszolgáltatás metszetét, kapcsolódási pontjait. Előkészíti, felvezeti a többi előadást, a panelbeszélgetést, így nem ad teljes körű áttekintést a témáról. Elsősorban nem tudományos igényességre, inkább gyakorlatiasságra („best practice”) törekszik, közös gondolkodásra ösztönöz.

pr

Mi a pr? Public Relations – PR – közönségkapcsolatok, kapcsolatszervezés pr – ejtsd: ‘péer’ Külső és belső (lehetséges) célcsoportokban az ismertség, a megértés, a bizalom, a hírnév, a megkülönböztetés, az imázs és az együttműködés, folyamatos fenntartása. megteremtése, folyamatos fenntartása. Kommunikációs eszköz Marketing és a pr kapcsolata, viszonya egymáshoz (marketing mix – P-k és C-k…) Hogyan szerezhet bizalmat az információszolgáltató?

Információs szakemberek főbb tulajdonságai •Professzionális, személyre szabott és nem sztenderdizált tömegszolgáltatásokat nyújt •Szoros, gyakran modern infokommunikációs csatornákon (web 2.0) bonyolított kapcsolat az ügyfél és a megbízó között •Igen képzett, idegen nyelveket beszélő, informatikai ismeretekkel rendelkező szakember •Magas fokú rendszerezés és probléma-felismerés •Ügyfél-centrikusság, rugalmasság •Jó kommunikációs érzék •Önálló és csoport (team) munkára való képesség •Szakmai etikai kódexeknek való megfelelés •stb.

Tanácsadó-választás szempontjai - egy felmérés tükrében 1.Az ajánlat szakmai tartalma 2.Személyes benyomás, bizalom 3.Tanácsadó személye 4.Cég referenciái 5.Vállalási ár 6.Vállalt határidő 7.Cég imázsa - Nádor Éva: Az üzleti tanácsadás marketingje (Akadémiai, 2007.) alapján -

A kapcsolat… A személyre szabott információs szolgáltatás bizalmi viszonyt feltételez (vö. pl. orvos, nyomozó, bankár). Az ügyfelek jellemzően olyan kérdésekben kérnek információt, melyek gyakran önmagukban is bizonyos diszkréciót igényelnek – de a versenytársak irányában biztosan. A nem testre szabott információszolgáltatásokkal – pl. sajtó, internetes tartalomszolgáltatás – ellentétben a reklámmódszerek nem működnek, sőt, bizalmatlanságot kelthet a rámenősség.

Klasszikus megközelítés - Szeles Péter: PR a gyakorlatban (Geomédia, 1999.) alapján -

Potenciális megrendelők, meglévő ügyfelek felé irányuló pr A saját kompetencia kommunikálása, azaz hogy képesek vagyunk a megrendelő szempontjainak és céljainak megfelelő tartalmú és formájú szolgáltatást, terméket kínálni. Eszközei: •A célcsoport döntően nem tudja, mivel foglalkozik a független információs tanácsadó, ezért magát a szakmai tevékenységet érdemes röviden és hatékonyan kommunikálni (ezt hívják „liftes szövegnek” is) •A célcsoport döntően nem tudja, mivel foglalkozik a független információs tanácsadó, ezért magát a szakmai tevékenységet érdemes röviden és hatékonyan kommunikálni (ezt hívják „liftes szövegnek” is) •A professzionális megjelenés kialakítása és fenntartása (vizuális arculati elemek: logó, név, névjegy, honlap, - cím, doménnév, öltözködés, stb.)

•Megjelenés az ügyfelek számára fontos elektronikus fórumokon (levelezőlisták, blogok stb.) •Szakcikkek írása, szereplés rádióban, tévében – a megrendelők által is figyelt orgánumokban •Megjelenés és előadás rendezvényeken, konferenciákon, kapcsolatépítés, többszöri találkozás ugyanezeken •Saját elektronikus eszközök használata (blog, hírlevél ügyfelek számára) •A megrendelők „nyelvének” elsajátítása, felkészülés, tájékozódás környezetükből, közös érdeklődés, ismerősök •Kapcsolattartás a projekt során, a feladat pontosítása, jelentés megállapodás szerint. A termék összeállítása: az ügyfélelvárás szerinti minőség és forma biztosítása •Kapcsolatfenntartás a projekt után, rendszeres – de tapintatos – jelenlét

Információforrások felé irányuló pr Akiket az információs tanácsadó információszerzés céljából felkeres, általában nem tudják, általában nem tudják, hogy milyen szakma képviselője is hívja. A bizalomkeltő bemutatkozás és légkör nagyban segíti a válaszadást és növeli annak minőségét. Sikeres bizalom-kialakítás esetén még az is előfordulhat, hogy információforrásunk később megrendelőnkké válik.

Eszközei: •Felkészülés, kivel fogunk beszélni (titulus, mit írt vagy adott elő korábban, érdemei, közös ismerős) •Pontosan kidolgozott forgatókönyv, hogyan kérjük az információt •A válaszadás elutasítási lehetőségének csökkentése, felkészülés a helyzet kezelésére (a megrendelő neve jellemzően nem adható ki) •A szakzsargon ismerete •A segítséget megköszönni és viszonozni, kompenzálni

Más információszolgáltatók felé irányuló pr Kik ők? Versenytársak, partnerek Tudásszerzés, majdani projektek lehetséges partnereinek „becserkészése”, általános imázsformálás (a megrendelők hajlamosak kérdezősködni felőlünk). Előre nem tudható, hogy ki mikor válik megrendelővé, partnerré vagy konkurenssé, az önbecsülés mellett ezért is hasznos a tisztelet és respekt.

Eszközei: •szakmai hírlevél, egyéb kiadvány készítése •részvétel szakmai konferencián, publikálás •tagság, szerepvállalás szakmai szervezetben (ismertség, belső levelezőlistán kurrens információk, tanácskérés, esetleg kapacitás vagy szakértelemhiány miatt mástól megrendelés átvállalása és fordítva, egymás kapcsolati hálóinak használata – mindig viszonzandó)

Non-profit pr Információszolgáltatás:könyvtárak Csökkenő anyagi források Külső támogatók szükségessége Szolgáltatásokra vonatkozó igény és sok esetben a létjogosultság bizonyítása Térítéses információszolgáltatás lehetősége Szponzorok keresése, lobbi, reklámeszközök is Szemléletváltás, szunnyadó tartalékok mozgósítása

Az ügyfélkapcsolatok fejlesztése eltérő célok és eszközök, melyek a mai előadások témái… ÜZLETI MAGÁN A kompetenciák bizonyítása A bizalom megszerzése A személyes kapcsolatok erősítése Személyes partneri viszony kialakítása Üzleti és külső kapcsolatok Üzleti barátság - Nádor Éva: Az üzleti tanácsadás marketingje (Akadémiai, 2007.) alapján - bizalom ügyfélismeret rendelkezésre állás

Köszönöm a megtisztelő figyelmet, eredményes részvételt kívánok! Dr. Kiszl Péter közgazdász, könyvtáros Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai és Könyvtártudományi Intézet 1088 Budapest, Múzeum krt Magyar Információbrókerek Egyesülete