A felsőoktatás (hozzáadott) értéke

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program
Advertisements

Diplomás kompetenciaigény munkával való elégedettség
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
DPR kommunikáció alapelvei
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
Pályakezdők munkával való elégedettsége Kiss Paszkál ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tasznék.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
A diplomások helyzete Magyarországon a pályakövetési adatok tükrében
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
AVIR – intézményi interfész február 18.. Mai program Célja – bemutassa az AVIR interfész tartalmát – véleményeket kapjunk a logikai felépítésről.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Előrejelzés-tervezés-indikátorok
Vezetői Információs Rendszer
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A felsőoktatás (hozzáadott) értéke A hallgatói vélemények tükrében Kiss Paszkál Társadalom és Neveléspszichológiai Tanszék ELTE

A felsőoktatás értéke Mit nyújt a felsőoktatás a hallgatóknak? Jobb szakmai-munkapiaci lehetőségek Tanulás, fejlődés lehetősége Elégedettség Társkapcsolatok, networking OMHV DPR Kompetenciamérés A felsőoktatás értéke

Oktatói munka hallgató véleményezése Kurzushoz-oktatóhoz kötődik Önkitöltésen alapul Általában kicsi a kitöltési arány Nem viszonyít a képzés egészéhez Nincsen összefüggése a hallgatói eredményességgel Általában nincsen bekötve a tanulás/tanítás minőségbiztosításába Nem az oktatót, hanem a tanulást (tanulmányokkal való elégedettséget) kellene mérni Oktatói munka hallgató véleményezése

Munkával való elégedettség

A felsőoktatás értéke Mit nyújt a felsőoktatás a hallgatóknak? Jobb szakmai-munkapiaci lehetőségek Tanulás, fejlődés lehetősége Elégedettség Társkapcsolatok, networking OMHV DPR Kompetenciamérés A felsőoktatás értéke

Intézményre, karra, szakra vonatkozó elhelyezkedési statisztikák Felvételizők, hallgatók, végzettek DPR adattár Aggregált, anonim statisztikai adatok Végzés helye: intézmény kar szak Pályakövetési adatok: -munkahely ágazata munkahely nagysága munkahely régiója munkakör kereset munkanélküliség aránya Rektorok, dékánok, tanulmányi, gazdasági vezetők Vezetői jelentések OH-Edu. adatbázisok FIR, EUROPASS Mutatószám Rendszer (AVIR) OKM, ágazati szereplők Elemzések Központi adatbázisok AFSZ, APEH (OEP), DHK Munkaerő-piaci szereplők Szakértők, elemzők Központi DPR-adattár Tájékoztatás web-en

Adatbázisok integrációja TANULMÁNYI NYILVÁNTARTÁSOK MUNKAÜGYI NYILVÁNTARTÁSOK (aggregált, anonim adatok) DPR Adatbázisok integrációja

A felsőoktatás értéke Mit nyújt a felsőoktatás a hallgatóknak? Jobb szakmai-munkapiaci lehetőségek Tanulás, fejlődés lehetősége Elégedettség Társkapcsolatok, networking OMHV DPR Kompetenciamérés A felsőoktatás értéke

Kompetencia-megközelítések A megismeréstudományban: gyakorlati intelligencia Szervezetlélektanban: emberi erőforrás elmélete Oktatáskutatásban: tanulmányi eredmény Oktatáspolitikában: PISA-vizsgálatok Kompetencia-megközelítések

Nemzetközi előzmények CHEERS, HEGESCO, REFLEX: horizontális-vertikális illeszkedés Tuning Instrumentális kompetenciák Interperszonális kompetenciák Rendszerszintű kompetenciák AHELO (felsőoktatási kompetenciamérés) Tuning + CLA Nemzetközi előzmények

Kari kutatásunk: hozzáadott kompetencia Növekszik a mérhető szövegértési teljesítmény az egyetemi tanulmányokkal Első- és harmadévesek közvetlenül mért kompetenciája (nem reprezentatív) Kari kutatásunk: hozzáadott kompetencia

Az elégedettség-mutatókat a tanulmányok, a felsőoktatási intézményhez való viszony, a szakmai identitás fejlődésének kontextusába kellene helyezni. A diplomás pályakövetést komplex elemzésként kell értékelni, túlmenni a puszta foglalkoztatottsági adatokon. A hozzáadott értéket közvetlenül is mérni kellene a felsőoktatásban: általános és szakmai kompetenciák, értékek változása. Következtetések

Köszönöm a figyelmet! kiss.paszkal@ppk.elte.hu