Az informatikai -iskolarendszerű- szakképzésben a gyakorlati képzéshez szükséges eszközök beszerzésének (fejlesztésének) támogatása nyílt pályázatok keretében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Pályázati információs nap Nyugat-Dunántúl GRIP-IT Kádiné Fülöp Erika Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség - Győr, április 4. -
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
2005. Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt PTA TÁMOGATÁSI PROGRAM IHM költségvetéséből Neumann Táborok.
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Szakképzési dokumentumok
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A Nemzeti Fejlesztési Terv
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
A Nemzeti Foglalkoztatási Alap képzési alaprészéből nyújtott támogatások Stágel Imréné főosztályvezető Támogatási Főosztály.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Szakiskolai fejlesztési program
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

Az informatikai -iskolarendszerű- szakképzésben a gyakorlati képzéshez szükséges eszközök beszerzésének (fejlesztésének) támogatása nyílt pályázatok keretében a Munkaerő-piaci Alap Képzési Alaprész decentralizált regionális forrásainak felhasználásával DAT 2006 Konferencia – S2 Szekció: Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés november 21.

MPA KA évi decentralizált keret felosztása, a felhasználás összefoglaló adatai •Miniszteri döntéssel megítélt decentralizált keret: ,-Ft •Decentralizált keret régiók közötti felosztása a években alkalmazott módszerrel azonosan történt: a tanulólétszám és a GDP reciprokra 60-40% arányú figyelembevételével •Miniszteri döntéssel megítélt támogatási összeg: ,-Ft ; 765 db támogatott pályamű (beérkezett pályaművek száma:1501 db) •Megkötött támogatási szerződések összege: ,-Ft ; 757 db szerződés •Informatikai eszközfejlesztésre irányuló (IEI), miniszteri döntéssel megítélt támogatási összeg ,-Ft; 199 db szerződés

A decentralizált pályáztatás folyamata Támogatási prioritások: •azon gyakorlati képzési kapacitások fejlesztésének a támogatása, amelyek a régió gazdaságfejlesztését szolgáló, foglalkoztatási szintjét növelő vállalkozások szakképzett munkaerő iránti igényének kielégítéséhez járulnak hozzá – függetlenül attól, hogy a képzési kapacitás iskolában vagy gazdálkodó szervezetnél működik-e. Előnyben kell részesíteni azokat a pályázókat, amelyek a fiatalok iskolai tanműhelyben történő gyakorlati alapképzését követően tanulószerződéssel, vállalkozásnál fejezik be; •térségi integrált szakképző központok szakképző intézményeinek tanműhelyeiben a gyakorlati képzés feltételeinek fejlesztése;

A decentralizált pályáztatás folyamata Támogatási prioritások: •a régióban hiányzó szakképesítés gyakorlati képzését tanulószerződéssel végző gazdálkodó szervezetekben a képzés tárgyi feltételeinek fejlesztése; •a korszerű tudásalapú társadalom követelményeinek megfelelő információs és kommunikációs technológiák és módszerek széles körű elterjesztésének támogatása, melyek hatékonyan támogatják a szakmai képzés fejlesztését; •a felsőfokú szakképesítések gyakorlati képzését szolgáló fejlesztések támogatása; •minőségbiztosítási rendszerrel működő szakképző iskolákban és gazdálkodó szervezetekben a gyakorlati képzés fejlesztésének támogatása.

A decentralizált pályáztatás folyamata Horizontális támogatási prioritások: •a hátrányos helyzetű, fogyatékkal élő fiatalok szakmai képzését végző szakképző iskolákban, majd foglalkoztatását is biztosító gazdálkodó szervezetekben végzett gyakorlati képzés tárgyi feltételeinek a fejlesztése; •a munkanélküliség által fokozottan sújtott, hátrányos helyzetű kistérségekben működő szakiskolák és a foglalkoztatást is vállaló gazdálkodó szervezetekben végzett gyakorlati képzés tárgyi feltételei fejlesztésének támogatása.

A decentralizált pályáztatás folyamata Pályáztatási - támogatási folyamat (Eljárásrend folyamata) •Miniszteri döntés a decentralizált keret nagyságára és regionális felosztására (az OSZT állásfoglalása alapján): január •Regionális pályázati kiírások előkészítése (egységes Pályázati Dokumentáció Minta –PDM– elkészítése, pályázati információs rendszer továbbfejlesztése az OMAI és a Régiók közti együttműködésben): január – március •Regionális pályázati kiírások megjelentetése: március •Pályaművek kidolgozása, benyújtása: április •Pályaművek regionális értékelése és a miniszteri döntésre vonatkozó javaslat felterjesztése: május •Miniszteri döntés a támogatott pályaművekről (eszközfejlesztésekről) és a támogatási összegekről: június

A decentralizált pályáztatás folyamata Pályáztatási – támogatási folyamat (Eljárásrend folyamata) •A támogatási szerződések megkötése, támogatási előlegek utalása, regionális szakmai tájékoztatók megtartása: június vége – július eleje •Beruházások megvalósítása, elszámolások elkészítése és benyújtása: a szerződés megkötésétől számított 3. hónap végéig •Elszámolások ellenőrzése, hiánypótoltatása, lezárása, támogatási összegek utalása: benyújtást követően folyamatosan •Beszámolás az OSZT-nek a decentralizált keret felhasználásáról, miniszteri döntés a keret felhasználásának elfogadásáról (az OSZT állásfoglalás alapján): következő év június •ÚJ 2006–tól: a pályáztatás, az értékelés, a döntési javaslattétel, a szerződéskészítés, az elszámolás, az elszámolás ellenőrzése és hiánypótoltatása, igazolása elektronikus úton történő támogatása

Monitoring •Pályázati kiírásokban országosan egységes monitoring indikátor - típusok kerültek meghatározásra (OMAI dolgozta ki) •Az indikátortáblázatot és a kitöltési útmutatót a Támogatottak az OMAI honlapjáról töltik le •A Támogatottak monitoring - adatszolgáltatási tevékenysége elektronikus úton (is) történik •A Támogatottaknak 5 éven keresztül van monitoring - adatszolgáltatási kötelezettségük az OMAI felé •A évi decentralizált keretből Támogatottak által – első ízben 2005-ben - közölt indikátorértékek alapján elkészült a Monitoring Jelentés

Beszerzett eszközök csoportosítása 2005-ig az alábbi eszközkategóriákban történt: Beszerzett eszközök csoportosítása 2005-ig az alábbi eszközkategóriákban történt: •Művészeti eszközök ( zene-, tánc, képző-, és iparművészet, színművészet, bábművészet, színházművészet) •Egészségügyi eszközök ( OKJ "Egészségügy" és " Szociális szolgáltatások" szakmacsoport is itt) •Élelmiszeripari eszközök •Vegyipari és laborvizsgálati eszközök •Építőipari eszközök •Villamos- és távközlésipari eszközök (OKJ "Elektrotechnika-elektronika" szakmacsoport is itt) •Fémmegmunkáló-ipari eszközök ( OKJ "Gépészet" szakmacsoport is itt) •Járműipari, közlekedésgépészeti eszközök ( OKJ "Közlekedés" szakmacsoport is itt) •Famegmunkáló-ipari eszközök ( beleértve a bútoripari eszközöket is) •Könnyűipari ( ruházati-, textil-, bőr-, szőrme-, cipőipari-) eszközök • Nyomdaipari és optikai eszközök •Háziipari, vegyesipari, kézművesipari eszközök

Beszerzett eszközök csoportosítása 2005-ig az alábbi eszközkategóriákban történt: Beszerzett eszközök csoportosítása 2005-ig az alábbi eszközkategóriákban történt: •Mezőgazdasági ( növénytermesztés, kertészet, állattenyésztés, erdészet, vadászat, halászat, térképészet) eszközök •Kereskedelmi eszközök (kifejezetten a kereskedelmi tevékenységhez, áru forgalmazásához kapcsolódó eszközök) •Vendéglátás-idegenforgalmi ( vendéglátás, idegenforgalom, turizmus) eszközök •Fodrász, kozmetikai eszközök •Számítástechnikai eszközök - hardverek (architektúra és alapszoftver) •Szoftverek (felhasználói, alkalmazói szoftverek) •Audio–vizuális eszközök •Bútorok (berendezési tárgyak) •Ingatlanhoz kapcsolódó fejlesztés ( hálózatok kiépítése is itt) •Oktatástechnikai eszközök ( OKJ "Oktatás" szakmacsoport is itt) •Kisgépek és kézi szerszámok •Környezetvédelemi-, vízgazdálkodási eszközök

Beszerzett eszközök csoportosítása 2006-tól az OKJ szakképesítései, illetve szakmacsoportjai szerint történik: Beszerzett eszközök csoportosítása 2006-tól az OKJ szakképesítései, illetve szakmacsoportjai szerint történik: •A pályázók a pályamű részét képező „Beruházási terv”-ben szereplő minden eszközre vonatkozóan megadják, hogy mely szakképesítés(ek)ben kívánják használni, és ott milyen tanulói / hallgatói létszám(ok) mellett •Ennek figyelembevételével (is) történik a pályaművek regionális értékelése, rangsorolása, a „Beruházási terv”-re vonatkozó támogatási javaslat kialakítása •A megítélt és szerződött „Beruházási terv” (az eszközfejlesztés) megvalósítása után az indikátorértékek 5 tanéven keresztül történő elemzésével lehetséges a hatékonyság értékelése

Informatikai eszközfejlesztésre irányuló (IEI) szerződések száma az összes szerződésszámon belül regionálisan (összes szerződésszám: 765 db)

IEI szerződések szerinti támogatási összeg az összes támogatási összegen belül regionálisan felosztott keretösszeg: ,-Ft

IEI szerződések számának megoszlása regionálisan ( összes informatikai szerződésszám: 199 db)

IEI szerződések szerinti támogatási összegek megoszlása regionálisan (199 db szerződésre összesen 1, 141 mrd Ft támogatási összeg)

IEI szerződések számának megoszlása szakképző intézmények (SzI), felsőoktatási intézmények (FI) és vállalkozások (V) között országosan

IEI szerződések számának megoszlása SzI, FI és V között regionálisan (összes szerződésszám: 199 db)

IEI szerződések szerinti támogatási összegek regionálisan SzI, FI és V között (a számértékek a V részére megítélt támogatási összegeket jelentik)

IEI szerződések szerinti támogatási összegek megoszlása Szi, FI és V között országosan

IEI szerződések keretében a közvetlenül érintett tanulói/hallgatói létszám nagysága regionálisan (összes közvetlenül érintett tanulói/hallgatói létszám: fő)

Köszönöm a figyelmet! Gegesi Kiss Pál osztályvezető OMAI Szakképzési Pályázati Osztály