Forgács Attila dr.habil. intézetigazgató Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet Információtechnika és egészségtudatosság, az élelmiszerbiztonság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Nyugat-Pannónia – határon átnyúló együttműködések, és a as fejlesztési időszak előkészítése Készítette: Győrffy László Gábor.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
„Létrehozzuk a magyar vállalkozások bankját.” Gyurcsány Ferenc, január 30.
Valósidejű fenyegetések a virtuális térben Symantec Kiberbűnözési felmérés Teasdale Harold szeptember 26.
Pályaorientáció: a fiatalok minőségi munkaerő követelményeinek biztosítása a munkaerőpiacon A pályaorientáció jelenlegi helyzetének és a jövőre vonatkozó.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
A Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ szerepe a komplex rehabilitációban Balog Lajos Rehabilitációs főreferens,foglalkoztatási szakértő
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató A gyermekes családok otthonteremtéséért október 18.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Magyar Tudományos Akadémia
Drajkó László Microsoft Magyarország
GKI Zrt., A humántőke kezelése a kétszázaknál Budapest, október 10. A hazai tudástőke megtartatása FIGYELŐ TOP200 Konferencia Dr. Adler.
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A cigányság integrációja Magyarországon
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
A magyar társadalom demográfiai helyzete, egészségi állapota az ezredfordulón. A szocializáció folyamata.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
Digitális világ – interaktív táblán
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
szakmérnök hallgatók számára
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
A kenyérfogyasztás veszélyei A legújabb kutatások alapján... PéPéeS
Az egészségtelen táplálkozás és a túlsúly
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Táplálkozási szokások és annak hatása az egészségügyi állapotra
Transznacionális és multinacionális vállalatok
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Az élelmiszer-biztonság helyzete Magyarországon és az Európai Unióban
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
Kaposvári Egyetem Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola Privóczki Zoltán PhD. hallg A doktori téma címe:
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Előadás másolata:

Forgács Attila dr.habil. intézetigazgató Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet Információtechnika és egészségtudatosság, az élelmiszerbiztonság és élelmiszermarketing szolgálatában Balatonalmádi, szeptember

Gutenberg ( ) XV. század közepe Feltalálta a könyvnyomtatást

Cervantes ( ) Gutenberg ( ) • Don Quijote első kötete • Don Quijote második kötete

Cervantes ( ) Gutenberg ( ) Az olvasás veszélyes! Don Quijote sokat olvas, ezért túlságosan beleéli magát a lovagkori eszményekbe!

A média ártalmasságáról Antiszociális utalások • magára hagyott generáció • elidegenedés • agyselejtek • naivitás • kockázat • veszély • fenyegetések • visszaélések • zaklatás • katasztrófák • agresszív viselkedés • erőszak • bűncselekmény • bűnözés • kiberbűnözés A konferencia előadáscímeinek értékelő szavai

A média ártalmasságáról Antiszociális utalások • magára hagyott generáció • elidegenedés • agyselejtek • naivitás • kockázat • veszély • fenyegetések • visszaélések • zaklatás • katasztrófák • agresszív viselkedés • erőszak • bűncselekmény • bűnözés • kiberbűnözés Proszociális utalások • tudatosság • felelősségvállalás • szépség • okosság • értéktanítás • médiaoktatás • otthonteremtés • megoldások

A kommunikáció és médiatudomány a silányság mintapéldánya • 2500 kommunikáció szakos hallgató Magyarországon • A kommunikáció és a média azonos a bulvárral • Egyetlen tudományág, melynek nincs önálló doktori iskolája Magyarországon

A kommunikáció és médiatudomány a silányság mintapéldánya • 2500 hallgató Magyarországon • Egyetlen tudományág, melynek nincs önálló doktori iskolája Magyarországon ↕ • A legkeresettebb munkaerő-piaci kompetencia a kommunikáció

Készségek és képességek összehasonlítása a gazdasági és műszaki végzettségűek között Gazdasági területMűszaki terület 1.Kommunikációs képesség (45%)Kommunikációs képesség (46%) 2.Önállóság (33,3%)Önállóság (36%) 3.Kreativitás (20%)Problémamegoldó képesség és határozott fellépés (20%) Analitikus gondolkodás Pozitív életszemlélet Meggyőzőerő Proaktív Utazási hajlandóság Együttműködő képesség Pontosság Tárgyalókészség

A kommunikáció és médiatudomány a silányság mintapéldánya • Egyetlen tudományág, melynek nincs önálló doktori iskolája Magyarországon • 2500 hallgató Magyarországon • A legkeresettebb munkaerő-piaci kompetencia a kommunikáció • Fogyasztói társadalom → Információs társadalom • Le fog maradni az a társadalom, amelyik kimarad • Innovációk szükségesek

A kommunikáció és médiatudomány a silányság mintapéldánya • Egyetlen tudományág, melynek nincs önálló doktori iskolája Magyarországon • 2500 hallgató Magyarországon • A legkeresettebb munkaerő-piaci kompetencia a kommunikáció • Fogyasztói társadalom → Információs társadalom • Le fog maradni az a társadalom, amelyik kimarad • Hogyan tehetné élhetőbbé, egészségesebbé, boldogabbá és gazdagabbá az életünket a kommunikáció és médiatudomány?

Mire lenne még jó az információtechnika? Mire lehetne használni még a mobiltelefont?

Társadalmi problémák • Tömeges elhízás („Globesity”) • Fogyókúrahóbort • Cukorbetegség és ételallergiák • Ételbotrányok és ételfóbiák • Élelmiszerpiac telítettsége • Az ételre-evésre vonatkozó információk áttekinthetetlensége

Társadalmi problémák „Globesity”: a tömeges elhízás • Egyre többen, egyre inkább, egyre fiatalon híznak el

40 év múlva mindenki elhízik A 60-as évek óta megduplázódott az elhízottak száma

40 év múlva mindenki elhízik Az emberiség még sosem volt ilyen kövér, mint most

Tömegméretekben nem sikerült megállítani az elhízás trendjeit Tartósan nem sikerül lefogyni

40 év múlva mindenki elhízik

Társadalmi problémák „Globesity”: a tömeges elhízás • Egyre többen, egyre inkább, egyre fiatalon híznak el • 70 milliárd Euro a mellékhatások kezelésére az EU-ban • A nők 50%-a, a serdülő lányok 40%-a fogyókúrázik • 1000 különféle fogyókúra hirdetés • Jojó-effektus • A fogyás képlete: több energiát leadni, mint felvenni • A posztterápiás kontroll hiánya → Információtechnika

Társadalmi problémák A magyar agrárium helyzete • 2,5-szer annyi élelmiszert lenne képes előállítani, mint amennyit a lakosság elfogyaszt • A magas feldolgozottságú élelmiszereket képtelen eladni • Vidéki munkanélküliség • Ételmarketing (hozzáadott érték) → Információtechnika

Társadalmi problémák Élelmiszerbiztonsági problémák • Globalizálódó piacok • Magas hírérték • A média aréna-hatása • Egészségtudatosság növekedése • németországi élelmiszerbotrány (44 halott, 4000 megbetegedés) gyanúba keveredett a spanyol uborka, a lübecki étterem, a növényi csíra. → Információtechnika

Társadalmi problémák Ellentmondásos és áttekinthetetlen információ • szakácskönyv • minden étel veszélyességére található információ → Információtechnika

• A hatályos EU élelmiszertörvénykezés (178/2002 EC Regulation) előírja a fogyasztók tájékoztatását • Cél az információ hatékony eljuttatása és feldolgozása • Lassú paradigmaváltás (Átmenet a fogyasztói társadalomból az információs társadalomba) Áttekinthetetlen és kezelhetetlen információk

NutriComp Dr.Bíró Lajos

A globális marketing új lehetősége Információtechnika Marketing Táplálkozástudomány

A globális marketing új lehetősége Információtechnika Marketing Táplálkozástudomány

A globális marketing új lehetősége Információtechnika Marketing Táplálkozástudomány

Egészségügyi és kutatási előnyök • Prevenció: még a megevés előtti visszacsatolás • Indokolatlanul mellőzött ételek promóciója • Tudományosan megalapozott információt biztosítani • Dietetikus a zsebben: javaslatok a kiegyensúlyozott fogyasztáshoz • Összetevők kumulatív és interaktív követése

Célcsoportok • Diabetesesek (300 millió ember a Földön) • Ételallergiások (gyermekek 4-5%-a, a felnőttek 2-3%-a) • Fogyókúrázók (a populáció 60%-a túltáplált, a nők 30-50%-a fogyókúrázik) • Elhízottak (200 millió felnőtt az EU-ban) • A vonalkódból információt leolvasó mobiltelefon más cikkek esetén is alkalmazható (háztartási eszközök, elektronika, stb.)

• németországi élelmiszerbotrány (44 halott, 4000 megbetegedés) Spanyol uborka, lübecki étterem, növényi csíra. Élelmiszerbiztonság • Kerge-marha kór (BSE) • Az elkövetkezendő tömeges mérgezések • Egy esetleges terrortámadás

A globális marketing új lehetősége Gazdasági lehetőségek • Az adatszolgáltatást franchise rendszerben terjeszteni • A rendszerbe belépő élelmiszergyártók fizetnének a „know how”-ért (Az ételek árának 1-5%-a marketingköltség) • A magyar élelmiszergyártók preferenciája • 1963-ban alapult • 30 országban van jelen • uralja a fogyókúra bizniszt

Társadalmi problémák • Tömeges elhízás („Globesity”) • Fogyókúrahóbort • Cukorbetegség és ételallergiák • Ételbotrányok és ételfóbiák • Élelmiszerpiac telítettsége • Az ételre-evésre vonatkozó információk áttekinthetetlensége

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!