(3) Termékpolitika elemzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
OfflineXtrMag a magyar extrém sport - és életmód magazin Médiaajánlat – 2009.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Állóeszköz-gazdálkodás
Összefoglaló kérdések
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Termék és márka.
1 Megaprofil 2 Termékeink 3 Projekt, – beépített termékek 4 Sikertényezők.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
Scharffen Berger Csokoládégyár
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Értékesítési csatornák
Industrial Organization - alapvető modellek
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Hasonlóságelemzés Haszongépjárművek Készítette: Egeresi Eleonóra.
Hasonlóságelemzés Haszongépjárművek Készítette: Egeresi Eleonóra.
III. A logisztika jövője
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
7. Előadás Termék stratégia
Marketing mix.
Kérdések a második zh-hoz
Tanuló szervezet.
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
Kisvállalati marketing
Kulcsok meghatározása a táblákban
OBJEKTÍV cégvezetés Vs. Vakon repülés.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A termék mindazon fizikai és egyéb tulajdonságok összessége, amelyek alkalmasak a fogyasztói igények kielégítésére. A termék konkrét fizikai alkotórészeket,
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Retailtainment.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Költséghatékonyság és munkaerő optimalizálás a konyhában
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
Előadás másolata:

(3) Termékpolitika elemzése Marketingmenedzsment 2008

Termékdöntések Minőség (level & consistency) Termékjellemzők (vevők értékelése ↔ jellemző ktg.-e) Stílus & design Márkázás Csomagolás 300 cikk percenként Több mint 60% impulzus Elsődleges, másodlagos, szállítási Címkézés (azonosít, leír, népszerűsít) Szolgáltatások (pl. Cadillac)

Termékmix dimenziók hosszúság szélesség mélység

Termékmix döntések Termékmix: termékvonalak összessége szélesség: termékvonalak száma (Unilever: sütés-főzés, egészséges életmód, szépség-stílus, ház körül) hosszúság: termékcikkek/márkák száma (összesen minden termékvonalat illetően; pl. Ház körül: Cif, Coccolino, Domestos; sütés-főzés: Flora, Delma, Knorr, Globus, Lipton, Rama, Bertolli, Algida; egészséges életmód: Baba, Amodent, Rexona, Lux, Knorr, Globus, stb.) mélység: termékváltozatok száma (Signal: Integral, Kids, White- system, X-fresh aquamint; Lipton: Citrus, Forest Fruits, Raspberry, Sunshine) összefüggés: milyen szoros a kapcsolat a termékvonalak között (hasonló értékesítési csatorna, de más-más funkciókat töltenek be)

Termékvonal döntések termékvonal: egymáshoz szorosan kapcsolódó termékek, melyek hasonló módon működnek, illetve ugyanazon boltokban, ugyanazon vásárlóknak akarjuk eladni őket, hasonló árkategóriában. termékvonal hossza: a cikkek száma a termékvonalban (túl hosszú, ha egyes cikkek kidobásával növelni tudjuk a profitot, illetve túl rövid, ha cikkek hozzáadásával tudjuk még növelni a profitot) termékvonal bővítés: lefelé vagy felfelé, hogy a konkurenciát ne vonzzuk a piacra (pl. downward: Mercedes C-Class[1], upward: Toyota-Lexus, Nissan-Infinity, Honda-Acura; both: Marriott hotels) termékvonal kitöltés: extra profit, kereskedők kielégítése, feles kapacitás kihasználása, versenytársak távoltartása, termékvonal kiteljesítése (Sony: Walkman: napenergiával működő, vízálló, ultrakönnyű, memóriakártyás, stb.). Vigyázat, ne legyen kannibalizmus az eredménye, és nem zavarja össze a vásárlókat! [1] „A”: kis családi autó, „B”: megnagyobbított „A”, kompakt, multi-célú autó, „C”: luxus, kompakt, „E”: közép méretű, luxus, vezetők számára gyártott, német taxik is ilyenek, „G”: terepjáró (cross-country), „S”: luxury, flagship sedan.

egy példa: NIKE Termékvonalak (szélesség): cipő, ruházat és sportfelszerelés termékvonalak Sportcipő termékvonalak: Air Max, Nike Shox, Basketball, Football, Jordan, Nike+, Running, Sport Culture, Training, Tennis, Action Sports, Customize Márkák száma (termékmix hosszúsága): pl. Tenisz → Air Max, Air Zoom, Air Relux Márkaváltozatok (termékmix mélysége): Air Zoom → Court (100€), IC (70€), Vapor V (120€), Vapor VTD (75€) Konzisztencia: ?

Termék mix (növekedési) stratégiák új termékvonal hozzáadása (termékmix szélesítése) meghosszabbíthatja a termékvonalat (hogy teljes-vonal vállalattá váljon) több termékváltozatot vezethet be (termékmix mélyítése) konzisztenciát növelheti vagy csökkentheti (attól függően, hogy egy területen akar-e erős versenyző lenni, vagy különböző területeken)

TERMÉKSZINTEK (product levels - termékhagyma)

TERMÉK-ÉLETCIKLUS GÖRBE (PLC)

BCG (growth-share) mátrix

GE matrix