Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben 2009. október 6. NÉMETH.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
A Társadalmi Bűnmegelőzés Nemzeti Stratégiája és kapcsolódási pontjai a Nemzeti Drogstratégiához Gyökös Melinda Hotel Hélia, Budapest június 24.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
CEP1 „ Jóvá Tett Hely” Képzési, Támogató és Szabadidős Központ „ Jóvá Tett Hely” Képzési, Támogató és Szabadidős Központ Bűnmegelőzési projekt.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Tanulom magam…. Készségfejlesztő tréning November
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Projekt menedzser: Nagy Sándorné  Projekt asszisztens: Dr. Csizmadia Péter  Pénzügyi vezető: Nogelyné Kulcsár  Mária  Szakmai vezetők: Odor Zsuzsanna.
Rehabilitációs törekvések egy pszichiátriai betegotthonban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
A Dobbantó első éve Tanévzáró rendezvény június 24. Bognár Mária.
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
A lelki egészség védelme az iskolában
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető október 28.
Támogató szolgáltatások női aspektusai Illés Tímea.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A hátrányos helyzetűek munkaerő-piacra történő integrálása a duális szakképzés keretében felkészítő alapképzés a duális szakképzésben közreműködő munkáltatók,
Bacsák Dániel kriminológus Pszichiátriai Betegek Otthona Szentgotthárd
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH MARGIT

Fővárosi Önkormányzat Iskolai Agressziókezelési Projekt • A Fővárosi Önkormányzat Közgyűlése által elfogadott, az iskolai agresszivitás visszaszorítására, kezelésére létrehozott /19/2008 sz. előterjesztés 3. sz. mellékletében megfogalmazott Intézkedési Terv. • Cél: az erőszak ellenesség eszméjének és gyakorlatának terjesztése Németh Margit | Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében

Magyarország helyzete nemzetközi viszonylatban 2008-as TALIS felmérés (23 OECD államban, 90 ezer pedagógus - kérdőíves vizsgálat) • Milyen tényezők hátráltatják a tanulási és tanítási tevékenységet? – Kiemelkedő: Mo. /(T.átl.) • Tanórai rendzavarás~71% (~59%) • Lelki bántalmazás~47% (~34%) • Fizikai bántalmazás~35% (~16%) • Trágár/vulgáris beszéd ~77% (~37%) • Rongálás~54% (~26%) – Kisebb mértékű: • Iskolai alkohol és drogfogyasztás 7% (~10%) – Hasonló: • Hiányzások 46% (~45%) – Nem jellemző: • Fegyveres támadások Németh Margit | Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében

Másodlagos prevenció (reaktív) Elsődleges prevenció (proaktív) Helyzetelemzés Harmadlagos prevenció (kuratív) - Kérdőívek - Tréningek, - Környezet- tanulmányok - Fókuszcsoportok, tanfolyamok - Egyéb fórumok - Mélyinterjúk - Esetmegbeszélők - Szupervízió - Coaching - Együttműködés különböző szektorok között - Kooperáció a rend- szer elemei között - Közösség- építés - Készségfej- lesztő tréningek - Módszerspecifikus képzések - Kortársképzés - Kooperatív tanulás - Mentorálás - Pályaorientáció - Krízisintervenció - Kortárssegítés - Tanácsadás - Áldozatsegítés -Resztoratív konfliktuskezelés - Asszertivitás tréning - Intézményfejlesztés - Pszichológiai - Pszichiátriai - Orvosi - Szociális Támogató beavatkozások Németh Margit | Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében

Kiemelt projektek Németh Margit | Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében 1.Pedagógus tréningek, képzések – Készségfejlesztés, alternatív konfliktus kezelés, resztoratív gyakorlatok, stb. 2.Civil szervezetek – Erőszakmentességet támogató programok Ne bánts világ! Jogismeret

Kiemelt projektek Németh Margit | Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében 3.Színházi nevelés – Színházlátogatás, osztálytermi színház, amatőr színpad, drámapedagógia 4.Módszertani segédanyagok – DVD-k, módszertani füzetek, kiadványok 5.Kortárssegítő képzések

Kiemelt projektek Németh Margit | Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Komplex Intézményfejlesztés Mentálhigiénés csoportok Osztálytermi színház Környezet -fejlesztés Vezetői tréning Multiplikátor képzés Kortárs- segítők képzése Resztoratív facilitátor képzés

Köszönöm szépen a figyelmet.