DPR kommunikáció alapelvei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Projekt általános bemutatása
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
TÁMOP /A
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Közönségkapcsolatok (PR)
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
„TEtt – program az áldozatokért és tettesekért”
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az eseményszervezés formái, eszközei
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!

KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Országos Munkaerő-piaci Szolgáltató És Szakmai Támogató Hálózat.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Megyei tervezői workshop módszertana Varga Péter december 4.
2/18/2018 Marketingterv Név.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
Kérdések a második zh-hoz
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

DPR kommunikáció alapelvei dr. Kuráth Gabriella marketingvezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15.

DPR kommunikáció Tájékoztatási feladat: eredményes kommunikáció az érintett célközönség csoportok felé, a különböző szereplők fontosságának átgondolása, a hangsúlyok újradefiniálása.

Kommunikációs feladatok Minél szélesebb kör számára nyújt hasznos információt a pályakövetési adatbázis, annál inkább biztosítható, hogy az érintett csoportok előnyként értékeljék, hogy csatlakoznak a rendszerhez.

Kommunikációs típusok I. A kutatásokat (a kérdőív kiküldést) megelőző kommunikáció Hallgatók Végzett hallgatók

Kommunikációs típusok II. Eredményeket bemutató kommunikáció Belső nyilvánosság: az intézményi szereplők meghatározott körének biztosítja az adatok elérését, megismerését. Cél: FEJLESZTÉS Teljes nyilvánosság: minden érdeklődő számára elérhetővé tenni a kommunikációs csatornákon az információkat. Cél: NYILVÁNOSSÁG, MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓS CÉL

DPR kommunikáció Kiindulópontok: Intézményen belüli együttműködés, központ és kar együttműködése Szervezeti kérdések Pénzügyi háttér Tervszerű munka – folyamat (gyakorlat-orientáció)

DPR kommunikáció A DPR kommunikáció kialakítása sokrétű feladat. A cél az összhang, a harmónia, az egymásra épülés elérése, az intézményi célokat, specialitásokat figyelembe vevő kommunikáció. Tervezés - marketingszemléletű gondolkodásmód.

A kommunikációs tervet befolyásoló tényezők A felsőoktatási környezet, az ágazati szervezetek céljai, elvárásai, a munkaerőpiac változásai, az intézményi specifikumok, a DPR eredményei, a célcsoportok sajátosságai, a jellemzők alakulása, az intézményi stratégiák, a menedzsment elvárásai, a pénzügyi háttér, valamint a kommunikációt koordináló szervezetek szakmai háttere.

Kommunikációs terv szakaszok Rövid leírás Vezetői összefoglaló A terv rövid összefoglalója Helyzetértékelés Külső és belső környezet elemzése, piaci előrejelzés Cél A terv céljainak összefoglaló bemutatatása, konkrét kommunikációs célok összefoglaló bemutatása Intézményen belüli együttműködés Többkarú intézmények esetében a központi és kari együttműködés definiálása Célközönség A célközönség meghatározása, főbb jellemzők, információs igények Arculati standardok Intézményi DPR alapstandardok, stílus meghatározása Üzenet A célokkal összhangban a DPR eredmények alapján a konkrét üzenet megfogalmazása Médiamix Főbb kommunikációs csatornák, belső és külső eszközök meghatározása, rövid leírása Feladatterv, időterv, költségterv készítése Részletes feladatleírás, időzítés, költségvetés készítése Hatékonyságmérés A kommunikáció hatékonyság mérésére szolgáló módszerek, mutatók leírása, időzítése Ellenőrzés, visszacsatolás, módosítás Beszámolók készítése az eredményekről, vezetői prezentációk A megvalósítás feltételei Szervezeti (kari és központi együttműködés), szakmai szempontok

Kiemelt kommunikációs területek Célcsoportok Kommunikációs csatornák, eszközök

Főbb célcsoportok Közvetlen Közvetett Intézményi munkatársak (oktatók, adminisztratív munkatársak, stb.) Hallgatói csoportok Munkaerő-piaci szereplők Oktatási ágazat szereplői és háttérszervezetek Egyéb szakmai és érdekképviseleti szervezetek, hatóságok Társintézmények Társadalomkutatók Sajtóképviselők Társadalom, lakosság

Kommunikációs eszközök Az eszközkombináció alkalmazása függ: a kommunikációs céltól, a célközönségtől, a pénzügyi feltételektől, a szervezeti sajátosságoktól, valamint a kapcsolatrendszertől is.

Főbb kommunikációs eszközök Kategória Belső Külső Főbb eszközök Összefoglaló, kutatási tanulmány Belső hírlevél Levelezőlisták, hírek Intranet – tartalommenedzsment Bel- és kültéri reklámeszközök, hirdetések Intézményi újság, televízió, rádió megjelenések Vezetői fórumokon prezentációk, beszámolók Szakmai workshop-ok, szakmai nap, konferencia Tréningek frontoffice kollégáknak Nyomtatott és online tájékoztató füzet, igényes kiadvány Online és nyomtatott hírlevél Online és nyomtatott névre szóló levél Intézményi portál DPR portál Online és offline hirdetések, pr megjelenések Sajtóanyagok, sajtóesemények Hallgatói események További érintett partnerek számára találkozók, események Reklámtárgyak

Kiemelt témák, előadások Sajtókommunikáció lehetőségei (tudományos sajtó, tömegmédiumok) Intézményi DPR honlap Online és nyomtatott kiadványok tervezése, arculat Speciális események dolgozóknak, hallgatóknak, szakmai kör számára Alternatív marketing eszközök alkalmazása elsősorban a hallgatói csoportok felé

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! További információ: kurath.gabriella@pte.hu