Intézményi innováció Szociális és karitatív tevékenység a Máltai Szeretet Szolgálat kapcsolatrendszerén keresztül, és velük együttműködésben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Hull a pelyhes fehér hó…”
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Gondozási Központ Zalaegerszeg
„Református – szeretem.” Tiszaparti Római Katolikus Általános
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Adácsi Szent Jakab Katolikus Általános Iskola és Sportiskola
E-PORTFÓLIÓ.
Mindszenty József Általános Iskola, Gimnázium és KOLLÉGIUM Iskolai közösségi szolgálatai.
Zöldszemlélet minden napra avagy a Térségi Hulladék- Gazdálkodási Kft
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
DEBRECEN VÁROS SZOCIÁLIS
CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A karácsony Készítette: ….
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Édességek szőlőből.. Decemberben már megismerkedtünk különböző karácsonyi szőlős süteményekkel, melyekből anyukánkkal és nagymamánkkal otthon el is készíttettünk.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
K épes s ég F ejlesz t ő j átszó H áz és C salá D i N ap K özi M iku L ás P rogra M ja.
Tanévnyitó szeptember 1.. Iskolánk szeptember 1-jén 8 órakor tartotta ünnepélyes tanévnyitóját, mely zászlóbevonulással kezdődött.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Baross Gábor Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Karácsony 2014 Judit Balint’s Handicrafts. Karácsonyra készülve Már küszöbön van az idei karácsonyi szezon. Közeledik az a hónap, mely állíthatom sok.
A beiskolázás előkészítése
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Adventi forgatag Balassa Bálint Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskola december 19.
A tavalyi évben a nemzetközi játék keretei között diákjaink kedvenc meséinek kiválasztását, angol nyelvre történő fordítását és továbbítását kérték tőlünk,
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Mikulás Készítette: Zsanett 5.e. Szent M iklós Szent Miklós egy valódi személy volt, Kr.u. 271 környékén született, és 342. december 6-án hunyt el Myra-ban,
Az Evangélikus Egyház szerepe szociális kérdésekben, jó gyakorlatok és egyházi programok.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Rozmisné Árpádföldi Zsuzsanna
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Készítette: Kormos Klaudia
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
főosztályvezető-helyettes
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Játék, szórakozás, egészség
Regionális konferencia
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Mikulás Készítette: Tomi Roland.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Intézményi innováció Szociális és karitatív tevékenység a Máltai Szeretet Szolgálat kapcsolatrendszerén keresztül, és velük együttműködésben.

Miért ezt választottuk? •A szociális kompetencia fejlesztésének fontossága •A tevékenységi területek jól illeszkednek iskolánk profiljába •Tanulóink és pedagógusaink is szívesen vennének részt az MMSZ különféle megmozdulásain.

Amit tenni tudunk: •Bekapcsolódás már meglévő akciókba •Új tevékenységekkel színesíteni az MMSZ munkáját:  cipődoboz akció (Mikulásra édesség csomagok összeállítása)  ebédfőzés és széthordás karácsonykor és húsvétkor  betlehemes-játék az idősek otthonában és a hajléktalan szállón  takaróvarrás a rászorulók részére

A feladatok sora… •R•Ruhaválogatás •T•Tartós élelmiszer gyűjtése, élelmiszercsomagok készítése, szétosztása •„•„Cipődoboz akció” •T•Takaróvarrás ki nem osztott ruhákból •E•Ebédfőzés •J•Játékgyűjtés •M•Műsoradás hajléktalan szállón •B•Beteglátogatás idősek otthonában

Ebédf ő zés •„•„Megüljük” ünnepeinket •B•Bekapcsolódás az előkészületekbe otthon •H•Hozzávalók megvásárlása •A•Az együttfőzés öröme •A•Az ebédek házhozszállítása

Takaróvarrás •A•A fel nem használható ruhák összegyűjtése •M•Méretre szabás •T•Takaró összeállítása •V•Varrás •A•Az árvízkárosultakhoz való eljuttatás

Ruhaválogatás •Évente két alkalommal •A ruhák idény és méret szerinti válogatása •Börzén való részvétel

Tartós élelmiszercsomagok •A•Az akció tervezése a tantestülettel • Szülők bevonása •G•Gyűjtés •C•Csomagok összeállítása •A•Az élelmiszer szétosztása

Cip ő doboz „akció” •M•Mikulás közeledte •B•Beszélgetés a gyerekekkel •A•A dobozok megtöltése •A•Az ajándékok célhoz érnek • Visszajelzések

Játékgy ű jtés •Ünnepre készülődünk •Az ajándékozás és a megajándékozottság öröme •Játékgyűjtés •Az ajándékok kiosztása

Összegzés •Pozitív szemléletváltás •Kik gazdagodtak lelkileg a tevékenység által?  Gyerekek  Pedagógusok  Bekapcsolódó felnőttek  Megajándékozottak