Beruházás a 21. századi oktatásba. 2003. február 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
„A jövő Tiszaburája, Tiszabura jövője”. Észak-alföldi Operatív Program Nevelési Intézmények Fejlesztése ÉAOP-4.1.1/A_ Előzmény: A fejlesztendő.
„Fiatalok helyben tartása!”
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Önkormányzatok finanszírozása
Referenciaházak / Nálam szigetelnek Brassnyó László műszaki tanácsadó február.
Borostyán Természetvédő Óvoda bővítés, felújítás Ideiglenes helyszín biztosításának lehetőségei a munkálatok ideje alatt.
P A N E L P Á L Y Á Z A T 2008 – 2009 Csider László főosztályvezető Önkormányzati Minisztérium Lakásügyi Főosztály Budapest, február 2.
A keszthelyi kistérség településeinek épületenergetikai fejlesztései A „REBE” Régiók együttműködése a bioenergetikai tudástranszfer és az energiahatékonyság.
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
A szegedi Móra Ferenc Múzeum látogatóbarát fejlesztése A projekt az Európai Unió és a Magyar Kormány támogatásával valósul meg projektmenedzsment.
Füles-falszárító patronok a vizes falak ellen
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
Megújuló energiák felhasználásának helye és lehetősége a nemzeti vagyon kezelése során Marjay Gyula ingó- és ingatlanvagyonért felelős főigazgató.
Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
1 Dánszentmiklós. 2 3 Útikalauz Tartalom - Menü Súgó - Útikalauz Előző dia Következő dia Első dia Utolsó dia Előzőleg megtekintett dia.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
Akadálymentesítés.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Nevelési intézmények fejlesztése
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Közösségi tér kialakítása Bábolnán Horváth Ádám pályázati referens.
Integrált közösségi szolgáltató terek
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Csiha András: Egy energiaaudit tanulságai 170 önkormányzati intézmény (iskola, középiskola, szakközépiskola, kollégium, óvoda…) épületeinek energetikai.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Közmeghallgatás december 2. Költségvetési beszámoló.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Zöldfelület-gazdálkodás március 4. Zöldfelület-gazdálkodás körébe tartozó feladatok: Zöldfelület-gazdálkodás hatósági feladatok Igazgatási feladatok.
A projekt az Európai Unió támogatásával, a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. ELŐZMÉNY KMOP /B_2 kódszámú.
Cím. Komlóska Község Önkormányzat nevében tisztelettel köszönti Önöket Köteles László Polgármester! Sajtótájékoztatónk témája: Közel 70 millió forint.
Környezet- és egészségvédelem a mindennapjainkban
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Önkormányzati fejlesztések Sárospatakon Közoktatási infrastruktúra fejlesztése (II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola főépületének bővítése,
Türje Község Önkormányzata az Új Magyarország Fejlesztési Terv Nyugat-dunántúli Operatív Program keretén belül a „Türje Községben az egészségügyi alapellátás.
Energetikai korszerűsítés a Szőnyi Benjámin Református Általános Iskolában és a Szathmáry Kollégiumban KEOP /E/ Nyitórendezvény.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Esély a szülőknek, lehetőség a gyermekeknek. Városligeti Fasori Bölcsőde Projekt célja: a megnövekedett gyermek létszám - 25 új férőhely - a gyerekek.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
Kerényi Erika Management technikák fő területei 1. Vezetési módszerek 2. Stratégiai tervezés 3. Szakmai és üzleti terv 4. Változásmanagement.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
TOP vas megyei aktualitásai
12 ezer milliárd forintos keret
Rektori épület felújítása I. ütem
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szeretettel köszöntjük
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Iskola egészségtana.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Zárórendezvény.
Előadás másolata:

Beruházás a 21. századi oktatásba február 12.

2 Egy magyar iskola a 137-ből, ahol nincs angol WC

3 A Beruházás a 21. századi oktatásba program prioritásai  A közoktatási intézmények teljes műszaki felújítása  Fűtés és világítási rendszer korszerűsítése  Akadálymentesítés  „Információs technológia az általános iskolában”  Tornaterem, tornaszoba, tornaudvar, tanuszoda felújítása, bővítése

4 A Beruházás a 21. századi oktatásba program prioritásai A már folyó 6,5 milliárd forintos felújítási programot ezért az Európa Tervben 5 milliárd forintos hitelprogram egészíti ki.

5

6

7 •A tetőről hullik a cserép •A homlokzatról, kéményről hullik a vakolat •Az udvar kőzúzalékkal van felszórva •Az udvaron a beton töredezett •A közlekedésre szolgáló járda töredezett •Az udvari kapu hiányzik •A sportudvar felülete gödrös •Az épület süllyed, az átázott falak ráznak •A fal salétromos •A tanteremben a PVC szakadozott •A nyílászárók 70%-a elkorhadt •A lépcsők csúszósak, töredezett •A tornatermi padozat mozog •A tornaterem üvegfala kilazult •Udvari árnyékszék

8

9

10

11

12

13

14

15 A megfelelő iskola feltételei  Jó műszaki állapot (sem felújításra, sem tatarozásra nem szorul)  van udvara,  a természetes és mesterséges megvilágítás egyaránt jó,  az ablakok kialakítása megfelelő (légcsere biztosított)  az asztalok vagy padok állapota megfelelő  vízöblítéses WC biztosított  a WC-k száma a tanulók létszámának megfelelő  a mellékhelyiségek tisztasági meszelése az utóbbi 2 évben megtörtént. Az 5350 iskola 11%-a (573) felel meg ezeknek a követelményeknek.

16 A kormány elkötelezett a modern oktatás feltételeinek megteremtésében. Az iskolák felújításával a korszerű közoktatás infrastrukturális feltételeit akarjuk megteremteni.

17 A program keretében az Oktatási Minisztérium a Magyar Fejlesztési Bankkal közösen pályázatot ír ki az iskolák felújítására, korszerűsítésére hosszú lejáratú, méltányos hitel biztosításával.

18 A program prioritásai I. A közoktatási intézmények teljes műszaki felújítása Pályázat nyújtható be:  Teljes körű rekonstrukcióra (tető, szigetelési, burkolási, bővítési és átalakítási munkálatok),  „Zöld mezős” beruházásokra.

19 II. Fűtés és világítási rendszer korszerűsítése Pályázat nyújtható be:  Épületgépészeti (fűtés, víz, csatorna) és  Elektromos és világítási rendszerek korszerűsítésére.

20 III. Akadálymentesítés Műszakilag, építészetileg lehetővé kell tenni a mozgássérültek akadálymentes közlekedését az épület megközelítésekor és az épületben.

21 IV. „Információs technológia az általános iskolában” Előkészítés alatt áll a PHARE program pályáztatása, amelynél az önrész előteremtéséhez nyújt hitelfedezetet az MFB.

22 V. Tornaterem, tornaszoba, tornaudvar és tanuszoda felújítása, bővítése Pályázat nyújtható be:  tornatermek  tornaszobák  vizesblokkok  játékszobák  tanuszoda felújítására, bővítésére, mobiliákra, eszközökkel történő felszerelésére.

23 A pályáztatás A pályázatokat március elejétől, célonként elkülönítetten kell benyújtani. A pályázatok elkészítéséhez a Miniszterelnöki Hivatal Területfejlesztési Államtitkársága a kistérségeken keresztül nyújt segítséget.

24 A pályázatok elbírálásához az Oktatási Minisztérium szakértőkből álló bizottságot hoz létre. A bizottság előminősítés keretében tesz javaslatot a Bank részére a támogatandó pályázatokra.

25 A pályázat során előnyben részesülnek :  Területfejlesztési szempontból hátrányos helyzetű iskolák  Nemzeti, etnikai, kisebbségi vagy más okokból hátrányos helyzetű gyermekek nevelését ellátó intézmények  Integrált oktatást folytató iskolák  Térségi vagy más nagyobb területi egységet ellátó közoktatási intézmények.