Bankok és fogyasztóvédelem
a bank „veszélyes üzem”, ezért az egyik legszigorúbban szabályozott és felügyelt intézmény laikus fogyasztó információs aszimmetria ennek oldása érdekében szükséges a pénzügyi kultúra növelése, a fogyasztói tudatosság erősítése 2
legyen kimerítő tájékoztatás, de hosszú se legyen, legyen gyors az ügyintézés, de egyúttal körültekintő is, külön-külön tegye meg az ügyfél az egyes nyilatkozatokat, de ne kelljen túl sok papírt aláírni stb. 3
pénzügyi válság bankellenes hangulat a törlesztő részletek emelkedése miatt, pedig az árfolyamgyengülést nem a bankok okozták exportorientált gazdaságban a gyenge nemzeti valuta kívánatos 4
az egyoldalú szerződésmódosítás jogának korlátozása, az alkalmazandó árfolyam meghatározása, a devizahitelezés tiltással felérő korlátozása kilakoltatási moratórium 5
Magatartási Kódex Hitelkiváltási Kódex Bankszámlaváltási ajánlás JÖN: alapszámla, számlatermékek összehasonlíthatósága 6
prudenciális felügyelet és fogyasztóvédelem egy kézben pénzügyi vitarendezés közérdekű igényérvényesítés 7
beszámoló az OGY Fogyasztóvédelmi Bizottságának a vörösiszap áldozatainak banki megsegítéséről fogyasztóvédelmi kapcsolattartók fóruma 8
9 Köszönöm a figyelmet! Osváth Piroska