Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP 4.1.3 és TÁMOP 4.1.1 kapcsolata - 2009. november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs felsőoktatási igazgatófelsőoktatási elemző Educatio Nonprofit Kft.

I. Hatékony és fenntartható intézményi pályakövetés komplex modelljének kidolgozása és szakmai támogatása II. Központi szolgáltatások kialakítása: -központi DPR adattár -országos kutatások -tájékoztatás, portál Központi DPR célja

Igényfelmérő „road-show” Hazai gyakorlatok Nemzetközi gyakorlatok (OECD országok) Nemzetközi és hazai szakirodalom Helyzetfeltárás Empirikus kutatások 2. Nagymintás: végzettek, motivációs Intézményi DPR modell kidolgozás DPR Kézikönyv TÁMOP (intézményi PÁLYÁZAT követelmény spec. •jó gyakorlatok •Esettanulmányok •DPR füzetek • Intézményi DPR szakmai támogatás Kiadványok Képzések Monitoring V XI IV XI V Kb. 30 EGYSÉGES MÓDSZERTAN ALAPJÁN KÉSZÜLŐ INTÉZMÉNYI DPR Empirikus kutatások 1. (fókuszcs., pilot- regionális)- I. DPR INTÉZMÉNYI MODELL Rendezvények

TÁMOP – szakmai támogatás 1.Kiadványok 2.Rendezvények 3.Képzések 4.Nyomon követés, tanácsadás, monitoring

1.Kiadványok „DPR füzet” – kiadványsorozat • DPR füzet I – hazai tapasztalatok, felmérések, nemzetközi gyakorlat (18 ország), kutatások – nov. • DPR füzet II – kapcsolódó kutatások (elemzések, jó gyakorlatok, esettanulmányok) – júl. • DPR füzet III - intézményi, célirányos kutatások – dec. • DPR füzet IV – országos kutatások – márc. • DPR füzet V – kompetencia – szept. DPR kézikönyv – intézményi modell, ajánlások – nov. DPR e-kézikönyv dec. (folyamatos frissítés) 2. Rendezvények DPR – Szakmai NAP (I-IV) • Szakmai Nap I. : Projekt indító: hazai gyakorlatok – nov. • Szakmai Nap II.: Kézikönyv és intézményi támogatás – nov. • Szakmai nap III.: DPR nemzetközi környezet, jó gyakorlatok máj. • Szakmai nap IV.: Hazai gyakorlatok, projektzárás, fenntarthatóság – okt. DPR Szakmai klub (I-IV.) • Alumni és közösségi portálok: jún. • Minőségfejlesztés, minőségbiztosítás okt. • Online kérdőívezés módszertana febr. • Adatvédelem, jogi keretek ápr. TÁMOP – szakmai támogatás I.

3. Képzések Továbbképzések: március-október (vidéki helyszínek) • DPR kommunikációs terv készítés • online kérdőívező szoftver "oktatás • Kutatási terv, kutatási jelentés készítés • Alumni és DPR E-learning tananyag összeállítása 4. Nyomon követés, tanácsadás, monitoring • Online road map (helpdesk, GYIK, tanácsadás) • Monitoring látogtások: DPR intézményi gyakorlat, felmérés, konzultációk, helyszíni egyeztetés, elemzés) TÁMOP – szakmai támogatás II.

TÁMOP PÁLYÁZATI „SORVEZETŐ”: DPR ONLINE ROADMAP

II. TÁMOP – Központi szolgáltatások 1.Kutatások: országos, pilot kutatások, szakértői mcs-k 2.Központi DPR adattár: államigazgatási adatbázisok integrációja, intézményi DPR jelentés (honlap, összehasonlítás≠rangsor) 3.DPR disszemináció, portál:

Tervezett képzések átlagos száma az egyes képzési területek hallgatói körében (N=7 837) Ld. még:

Diplomás portál: 1. Karriermagazin2. Pályaorientáció – Felvi hagyományait követve3. Alumni, pályakövetés – általános bemutatás4. A DPR projekt bemutatása (disszemináció) 5. Elhelyezkedést segítő szolgáltatások (szakok és szakmák összekötése, szakmakereső kompetenciák alapján) 6. Felvételire ösztönzés – Felvi kapcsolat7. DPR adattár szolgáltatásai

Mikor indul a diplomantul.hu? FeladatHatáridő A diplomantul.hu elindulása2010. január További szolgáltatások indulása a honlapon2010. április-október

DPR adattár

Államigazgatási adatok  Elsősorban az APEH és az ÁFSZ, ill. a FIR (forrás)adatbázisai felé „mozdultunk el”:  FIR: felsőoktatási adatok közvetlenül az fokt.-i intézményektől  APEH: munkavállalással, munkaadókkal, jövedelemmel kapcsolatos ANONIM, és ÖSSZESÍTETT statisztikai információk  ÁFSZ: információk a munkanélküliként nyilvántartott diplomások  Adatok „érvényessége”, a látókörön kívül maradók (szürke-, fekete gazdaság, külföld, nem reg. munkanélk.)  A hozzáférhető konkrét adatkörök kapcsán egyeztetések (a legnagyobb körültekintés)

Államigazg.-i adatok - adatintegráció

Intézményi pályakövetési adatok 1.  Két csoportja lesz a gyűjtendő intézményi adatoknak:  DPR felmérések elemi adatai: a hallgatói- és pályakövetési kutatások során, a kérdőív ORSZÁGOS BLOKKJÁBAN található kérdésekre adott válaszok (az intézmények kérdéseire adott válaszokat nem gyűjtjük!)  Általában a DPR kutatásokra vonatkozó összesítő alapadatok: a kutatás módszere, megkeresettek és válaszolók száma stb.  Adatgyűjtés: interfészspecifikáció alapján, az intézmények bevonásával  Intézményi szinten nem, csak tendenciák vizsgálatára, aggregáltan kerülnek elemzési célú felhasználásra!

Online felmérés folyamata

Országos DPR kutatások eredményei  Reprezentatív mintán, hallgatók körében lefolytatott hallgatói, (végzettek körében lefolytatandó) kutatás részletes(ebb) kérdőívvel  Intézmények számára elérhető eredmények saját elemzések készítéséhez: intézményi, képzési területi, regionális elemzések  Saját felmérések eredményeinek összehasonlítása országos átlagokkal, a képzési területen / régióban működő más felsőoktatási intézmények eredményeivel

Felhasználási célok – PORTÁL  Intézményi kutatásokra vonatkozó általános adatok közzététele (kutatásokra vonatkozó összesített információk)  Diplomantul.hu: képzésterületi és regionális elemzések megjelenítése  Pályakövetési, pályaorientációs szolgáltatások támogatása információkkal  Alumni célok támogatása

Elemzések, statisztikák  Ágazati elemzések és statisztikák a szakigazgatás, illetve általában a közigazgatás számára  Szakértői elemzések képzési területi és regionális szinten, munkaerő-piaci folyamatok áttekintése  Intézmények saját elemzései a rendelkezésre álló adatforrások adatai bevonásával  Közvetlen PR és marketing célú hasznosítás  Intézményi minőségpolitika, minőségmenedzsment

A V I R  Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer feladata: megalapozott mutatók a felsőoktatás működéséről, ezen belül pályakövetési szegmens  DPR információk fontosak, de csak korlátozottan használhatók fel (korlátozott reprezentativitás)  Megfelelő szakmai elvek mentén integráns elemei lehetnek egy mutatószámrendszernek, ennek mikéntje AVIR projekt keretében kerül kidolgozásra

Mit NEM teszünk az adatokkal  Nem „vesszük” el az intézményektől adataikat  Nem készítünk rangsorokat, de az adatok összehasonlítására lehetőséget kívánunk biztosítani  Nem használjuk jogtalanul adatintegrációs célokra az adatokat  Személyes adatokat, különösen védett adatokat nem adunk tovább jogtalanul harmadik személynek

Mit SZERETNÉNK TENNI az adatokkal  Intézmények rendelkezésére álló pályakövetési információk körének jelentős bővítése  Eddig elérhetetlen adatforrások kiaknázása, elérhetővé tétele az intézmények számára  Egyszerű, de mégis biztonságos adattárak létrehozása  Aggregálhatóság és korlátozott összehasonlíthatóság megteremtése  További („nyilvános”) szolgáltatások létesítése, pályaorientáció és pályakövetés megalapozása…

Köszönjük a figyelmüket! Kérdések, további információk: