KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Beiskolázás és pályaválasztás a Szent László ÁMK-ban.
Advertisements

Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
. A évi általános felsőoktatási felvételi eljárás Stéger Csilla Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Educatio Kiállítás – január 20.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
Az iskolai szociálismunka
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP /A
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYITÓRENDEZVÉNY TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül”- hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Széchenyi István Egyetem, Győr
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Pályaorientáció
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Szülői értekezlet A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBA TÖRTÉNŐ JELENTKEZÉS RENDJE ÉS A FELVÉTELI ELJÁRÁS GYAKORLATI TUDNIVALÓI.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Pályaorientációs munka az OFIK-ban. Országos Felsőoktatási Információs Központ Információs tanácsadás: Választás segítése: karriertervezési információk.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Regionális konferencia
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Előadás másolata:

KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER PÁLYAORIENTÁCIÓ

Cél: A tanulók pályaválasztásának segítése. Összetevői: az egyéni adottságok, képességek megismerésén alapuló önismeret fejlesztése a legfontosabb pályák, foglalkozási ágak tartalmának, követelményeinek és a hozzájuk vezető utaknak, lehetőségeknek megismerése (tevékenységek és tapasztalatok szükségesek hozzá) a lehetőségek és a valóság, a vágyak és a realitások összehangolása

Végzett tevékenységeink 7-8-9. évfolyam Előzetes irányultságmérés megbeszéléssel (osztályfőnök kérésére osztályfőnöki óra keretében) 10. évfolyam Szakképzési lehetőségek az érettségi után (osztályfőnöki óra keretében) Felvételi tájoló, egyéb tájékozódás (felvi.hu) lehetőségei Fakultációválasztás szempontjai (osztályfőnöki óra keretében) Szülők tájékoztatása a fakultációválasztásról Személyes tanácsadás (igény szerint) a témavezető munkatársak segítségével

Végzett tevékenységeink 11. évfolyam Osztályfőnöki és/vagy társadalomismeret órák keretében: Tájékoztatás az érettségi utáni szakképzési lehetőségekről Felsőoktatással kapcsolatos tudnivalók, felvételi pontszámítás Részletes képességteszt, személyiségteszt (egyéni igény szerint) „Összeszedem magam” projekt A munka világának dokumentumai Munkavállalói stratégiák Olyan munkát szeretnék (motivációs teszt) Vállalkozói ismeretek

Végzett tevékenységeink 11. évfolyam Pályaorientációs kirándulás (természettudományi munkaközösség) Felsőoktatási tájékoztatók szervezése célcsoportoknak Nyílt napok látogatása (egyéni) Felsőfokú felvételi és szakképzési tájékoztatás egyéni igény szerint

Végzett tevékenységeink 12. évfolyam Életterv készítése (Mályi program része lehet) Pályaválasztási Kiállítás és nyílt napok egyéni megtekintése, tájékozódás Tájékoztatás a diakóniai évről Felsőoktatási tájékoztatók szervezése célcsoportoknak Segítségnyújtás a felsőoktatási jelentkezéshez, felvételi körüli teendőkhöz Részképesség teszt – Kompetenciatükör elkészítése Felsőfokú felvételi és szakképzési tájékoztatás egyéni igény szerint folyamatosan

Kapcsolódási területek más tevékenységeinkkel Szociális és életvitel: Szeretetszolgálat IKSZ diakóniai év Tanulmányi terület: szakórai tevékenység fakultációválasztás tantárgyi versenyek társadalomismeret (később Életvitel és gyakorlat?)

Kapcsolódási területek más tevékenységeinkkel Tehetséggondozás: felmérések Mentor program (tehetséggondozás) TUDOK Osztályfőnöki tevékenységek: osztálykirándulások osztályfőnöki órák témái Mályi program (önismeret, életterv készítése) SZMK Szülők bevonása a pályaismeret bővítésébe

MINDEN JOBBÍTÓ ÖTLETET SZERETETTEL FOGADUNK! Köszönöm a figyelmet! Takács Judit