1 Zászlóshajó komplex programok és felsőoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kátai Gábor felsőoktatási témavezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Autóipar Magyarországon – 2007.
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Baranya Megyei Önkormányzat
A BME főfolyamatai Műegyetem 2014 Fórum Fortuna Zoltán
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Az NFT II. struktúrája, intézményei, a felsőoktatás lehetőségei
Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési Főosztály
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Oktatási Minisztérium bemutatkozása december.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR K+F PÁLYÁZATI RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS DÉKÁN Nemzetközi.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSÉI TERV (NSRK 2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK NÉHÁNY VITAPONTJA Dr. Faragó László MTA RKK 44. Közgazdász vándorgyűlés, Nyíregyháza.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Regionális Kutatások Központja A magyar Leader program végrehajtásának fontosabb tanulságai és a nemzetközi együttműködés lehetőségei Dr. Finta István.
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Innovatív Magyarország
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Új Magyarország Fejlesztési Terv, TÁMOP-TIOP, akciótervek
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
A CEPO projekt bemutatása a Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem, Baromfiklinika kutatási stratégiájának összefüggésében Michael Hess.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Foglakoztatás-politikai workshop Budapest, augusztus 23.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
A NEMZETI STRATÉGIAI REFERENCIAKERET (2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK TAPASZTALATAI Dr. Faragó László MTA RKK Sopron március 1.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Kutatás-Fejlesztés-Innováció versenypályázati tükör
A magyarországi K+F politika
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

1 Zászlóshajó komplex programok és felsőoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kátai Gábor felsőoktatási témavezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Operatív Programok Iránytó Hatósága

2 •Operatív Program – szektoriális logika •Zászlóshajó komplex programok – vertikális logika •A végső kedvezményezett vertikális – azaz egész Miért van ez a megközelítés?

3 •Az UMFT OP-k egyes elemeit •Egyéb elemeket (hazai költségvetés, jogszabály, egymástól való függések, stb.) •Együttműködést és bizalmat (tárca, IH-k, KSZ-ek, közvetítők, felhasználók) Mit tartalmaz ez a megközelítés?

4 •Országos Fejlesztési Tervre, Új Magyarország Fejlesztési Tervre utal vissza •A Zászlóshajókat a kormány fogadja el, befolyásolják az akcióterveket és az ütemezést •Nem minden művelet (konstrukció, pályázat) szolgál Zászlóshajót •Van olyan művelet, mely több Zászlóshajót szolgál Zászlóshajók helye a tervezésben

5 Az ÚMFT felépítése Nemzeti Stratégiai Referenciakeret (ÚMFT) TÁMOPTIOPGOPKÖZOPKEOPÁROPEKOPDAOPÉAOPÉMOPKDOPNYDOPDDOPKMOPVOP DAOPDDOPÉAOPÉMOPKDOPKMOPNYDOPKEOPÁROPVOPKÖZOPEKOPTÁMOPTIOPGOP Akciótervek Pályázati felhívás 1 Pályázati felhívás 2 Pályázati felhívás 3 Pályázati felhívás n Zászlóshajó 1Zászlóshajó 2Zászlóshajó 3Zászlóshajó n Zászlóshajó 1Zászlóshajó 2Zászlóshajó 3Zászlóshajó n

6 •A hét tudáspólus Cél: „Európából szabad szemmel látható városok” Nagy hozzáadott értékű tevékenységek Gazdaság és innováció, Kutatás-fejlesztés •Magyar Géniusz Cél: a kreativitás, kutatás támogatása Tehetségsegítés Kutatók támogatása Zászlóshajók és felsőoktatás

7  Az UMFT definiálja a –„Pólus városokat” – determinál horizontális gazdaságfejlesztési elemeket (pl.: oktatás) –Egyes kitörési pontokat (bio, nano, öko, stb.) – vállalkozásfejlesztés  Gazdaság – K+F – oktatás – adminisztráció együttműködése  Hálózatfejlesztés klaszterek támogatása Exportvezérelt ágak, innováció, K+F ösztönzése A hét tudáspólus – Pólus Program

8 Fókusz: •Tehetségsegítés •Kutatók támogatása Célcsoportok: •Diákok, Hallgatók (magyar, külföldi), Oktatók- kutatók (magyar, külföldi), Kutatók (magyar, külföldi), Mentorok, Nők (hallgatók, oktatók, kutatók), Civil szervezetek Magyar Géniusz

9 1. Eötvös Loránd Tudásbefektetési Program 2. Arany János kollégiumi program 3. Nemzeti Kiválóságok Kollégiuma (NKK) 4. Szakkollégiumok programja 5. NKK programjai 6. Tehetségsegítés közoktatás 7. Tehetségsegítés felsőoktatás és karrier irodák 8. Tehetségsegítés – (nemformális, iskolán kívüli) 9. Nők a tudományban 10. Nemzetközi kutatóközpont – nemzetközi ösztöndíjai Magyar Géniusz elemei

10 Magyar Géniusz illeszkedési mátrix

11 Köszönöm figyelmüket! Kátai Gábor felsőoktatási témavezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás-fejlesztési Programok Irányító Hatósága 1066 Budapest, Mozsár utca Zászlóshajók és felsőoktatás