Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Advertisements

Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
műszaki osztályvezető
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Tobit Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Bt. Budapest A határon átnyúló, közös ipari park lehetséges működési modellje, kialakítása, gazdasági lehetőségei Tóth.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
A területi politika koncepcionális eszközei Dr. Aubert Antal tanszékvezető, egyetemi docens.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Alsó-Tisza Menti PritavitCa Akciócsoport Előadó: Forgó Henrik polgármester polgármester.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Magyarország észak és dél között – régiós fejlesztések március 29. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Záhony térség: stratégiai pont a kelet- nyugati kereskedelemben november 11. Dr. Veres János kormánybiztos MINISZTERELNÖKI HIVATAL.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség - Innovációs tevékenységekhez felhasználható forrás lehetőségek augusztus 26. – dr. Nyiry Attila.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Fókuszban a nemzetköziesedés. Fejlesztési cél: PTE NEMZETKÖZIESEDÉSÉNEK ELŐSEGÍTÉSE Nemzetközi beiskolázási marketing tevékenység erősítése Új nemzetközi.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Debrecen, Magyarország
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
A Pécsváradi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 26. Baranya Megyei Önkormányzat.
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
2017. július 5..
Előadás másolata:

Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott

A közvetlenül érintett térség

A közvetlenül érintett térség és az új nyomvonal

A.Az elkészült előzetes megvalósíthatósági tanulmányra alapozva, a komplex fejlesztési program fő elemeire részletes végrehajtási terv készíttetése oIpari és logisztikai területek létrehozása oA gazdaságot és logisztikát segítő infrastruktúra fejlesztése oElérhetőség javítása oA térség belső infrastruktúrája oA gazdasági és logisztikai tevékenységet segítő közép- és felsőfokú képzés és az átképzés fejlesztése oA térségben működő kis- és közép vállalkozások támogatása oKomplex marketing és gazdaság, valamint közlekedés-diplomáciai program

B. A térség területrendezési felkészítése a befektetések fogadására – I. • A közvetlenül érintett 13 település közös – a fejlesztések területrendezési alapját biztosító – térszerkezeti tervének elkészítése a meglévő szerkezeti és szabályozási tervek alapján –Feladata a területi adottságok lehetőségek feltárására, az egységes infrastruktúra rendszer alapjainak meghatározása, a potenciális fejlesztési területek tulajdonviszonyainak tisztázása, ezzel kínálati piac megteremtésére a befektetők részére –Becsült költsége: 10 millió forint

B. A térség területrendezési felkészítése a befektetések fogadására – II. oA 13 település meglévő (befejezés alatt álló) nyers digitális alaptérképének tervezési alaptérképpé történő feldolgozása –Ez alapozza meg az európai színvonalnak megfelelő, geodéziai szempontból egyértelmű területi szabályozást –Becsült költsége: 30 millió forint oA 13 település szabályozási terveinek módosítása az új közös térszerkezeti terv alapján digitális rendszerben, interaktív feldolgozásban –Ez lehetővé teszi a korszerű – az ügyfelek számára is elérhető interaktív kommunikációt az egyes területek felhasználhatóságáról, építési feltételeiről. –Becsült költsége: 18 millió forint

1. Első ütemben megvalósítandó ipari logisztikai területek kialakítása •Intermodális közforgalmú ipari logisztikai terület kialakítása (Fényeslitke-Komoró térségében) –Becsült költsége: 6 milliárd forint •Nagy raktározási, csomagolási, összeszerelő befektetések, keleti áruk, európai újraelosztó centrumai letelepedésének elősegítése •Intermodális logisztikai kapacitás fejlesztése –2 milliárd forint •Pénzintézeti alapon működő közraktárak létrehozása

2. A gazdaságot és logisztikát segítő (távlati hálózatba illeszkedő) infrastruktúra fejlesztése •A 100-as vasúti fővonal Debrecen- Nyíregyháza-Záhony közötti szakaszának emelt sebességre történő fejlesztésének előkészítése –Becsült költsége: 2 milliárd forint •Az M300 (Vásárosnamény-Záhony) gyorsforgalmi út és Tisza híd megkezdett tervezési előkészítésének folytatása –Becsült költsége: 1 milliárd forint •A szükséges vasúti infrastruktúra fejlesztése (100-as fővonalon kívül), elsősorban a térség belső széles és normál nyomtávú hálózatának ütemes felújítása –Becsült költsége: 15 milliárd forint •A térség belső közúti infrastruktúrájának az ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztése –Becsült költsége: 4 milliárd forint

3. A térségben működő kis- és középvállalkozások támogatása •Intermodális logisztikai kapacitás fejlesztése Becsült költsége: 2 milliárd forint •A betelepülő tőkeerős cégek térségi, beszállítói kapcsolatának elősegítése •A kapcsolódó logisztikai klaszter és informatika fejlesztése •Gazdasági tanácsadó szolgáltató tevékenység fejlesztése Fentiek becsült költsége: 100 millió forint

4. Az ipari-logisztikai és gazdasági életet segítő közép- és felsőfokú képzés fejlesztése, a felmérhető gazdasági tevékenységek igényeihez igazodva •Felsőfokú szak és továbbképzés fejlesztése, a nyíregyházi felsőfokú képzés infrastrukturális és szellemi fejlesztése esetleg kisvárdai kihelyezett tagozattal •Középfokú szakképzés fejlesztése a kisvárdai és záhonyi középfokú intézményekre alapozva •Átképzési programok –Becsült költség: 500 millió forint

5. Komplex nemzetközi marketing, valamint gazdasági és közlekedés-diplomácia program •A gazdasági és közlekedési diplomácia eszközeivel a Távol-kelet, Oroszország, Ukrajna – Dél- és Délnyugat- Európa közötti áruforgalom lehetséges terelése az EU V. (Trieszt-Ljubljana-Budapest-Záhony/Csap-Kijev) közlekedési korridorra •A fentieket elősegítő marketing program, konferenciák, kiállítások •Kezdeményezés az érintett vasúttársaságok célra orientált, a versenyképesség kölcsönös érdeken alapuló növelése érdekében történő együttműködésére –Becsült költség: 700 millió forint