Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen Az SAP bevezetésének kronológiája Összeállította: Dr. Vincze Szilvia
SAP kronológia Funkcionális bővítések; rendszer- finomítás Go Live és Support Implementáció Projekt előkészítés GO LIVE előkészítés Koncepcionális terv készítés Fázis kezdete Implementáció alatt Migráció előkészítése GO LIVE után
1. A projekt előkészítése Helyzetfelmérés Teamenként, a tervezési egységek szakembereivel történtek az egyeztetések Technikai háttér kiépítése Szerverek, kliens gépek üzembe helyezése; SAP rendszer installálása
2. Koncepcionális terv A koncepcionális terv a standard SAP R/3 4.7 rendszernek ISH Kft. által kínált költségvetés-specifikus felsőoktatási és kórházi modellje a működési jellemzők bemutatását célozta meg. A koncepcionális terv tartalmazta továbbá azon sajátosságokat, amelyek jellemzően a Debreceni Egyetem folyamataiból és igényeiből fakadóan igényként is megfogalmazódtak. Bemutatásra kerültek az egyes modulok (azok legfontosabb törzsadatai), az intézményi struktúra leképezése, a legfontosabb üzleti folyamatok, az interfészek és a migrációs feladatok.
3. Implementációs fázis Kulcsfelhasználók oktatása (kb. 70 fő); vizsgáztatása Funkcionális tesztelés Integrációs tesztelés
üzemre való előkészítése dokumentációk készítése 4. GO LIVE előkészítése 2005. novembere A rendszer éles üzemre való előkészítése 1.) Migráció előkészítése 2.) Fejlesztések, nyitott kérdések 3.) Végfelhasználók oktatása Az SAP használatához kapcsolódó dokumentációk készítése 1.) SAP szótár készítése 2.) A gazdasági adminisztrációs folyamatok SAP konform leírása 3.) Végfelhasználói kézikönyv 4.) SLA kézikönyv készítése 5.) Új szabályzatok készítése
Folyamatleírások Példa
SLA Szolgáltatási Szint Szerződés A DE gazdasági ügyviteli rendszerre vonatkozó komplex számítástechnikai rendszerét tartalmazó dokumentáció. - Standard működési feltételek (pl. szerverek, kliensek); - Kapcsolódási pontok, folyamatok, modellek (pl. HelpDesk üzemeltetés, SAP rendszerfelügylet licence menedzsment); Szolgáltatás kontroll (teljesítések igazolása, számlakezelés, hibás szolgáltatás mérése stb.)
5. GO LIVE és SUPPORT 2006. január 16.
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!