DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ókori Róma 2. A köztársaság kora (Kr.e. 753 – 510)
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
IKT-alapú pedagógiai módszertan
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Az ókori Róma 1. Itália földrajza A királyság kora (Kr.e. 753 – 510)
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
A Pun-Római háborúk.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Az ókori Róma 2. A köztársaság kora (Kr.e. 753 – 510)
A pun háborúk Itália meghódítása után a punok érzik fenyegetve magukat
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A pun háborúk Ortutay Hanna prezentációja (9.C)
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda

HEFOP 3.2.1 Digitális tananyagfejlesztés APERTUS KÖZALAPÍTVÁNY 17 szakmacsoportban 2 kiemelt szakmacsoport EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. Kiegészítő tananyagfejlesztés „Jó gyakorlatok” Szimulációk

HEFOP 3.2.1 E-LEARNING KERETRENDSZEREK Tartalom menedzsment rendszer SULINET DIGITÁLIS TUDÁSBÁZIS Képzés menedzsment rendszer EDUCATIO – LMS RENDSZER

KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER MENEDZSMENT RENDSZER EDUCATIO-LMS https://lms.sulinet.hu export/import TARTALOM MENEDZSMENT RENDSZER SDT Sulinet Digitális Tudásbázis http://sdt.sulinet.hu export/import Felhasználók OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl. www.sulinet.hu A már meglévő és az új eszközök integrált rendszere „Régi elem” „Új elemek” – SDT LMS Kapcsolat a rendszerelemek között – interface Felhasználó – adott cél ismeretében VÁLASZTHAT

EDUCATIO – LMS RENDSZER Szerzői környezet Tanárok Tartalom-menedzsment rendszer Felhasználók LMS OKTATÁSI PORTÁL Képzés-menedzsment rendszer Új elemek – 2. Educatio – LMS Educatio-LMS és Ügyfélszolgálat Képzés menedzsment rendszer, Tartalom menedzsment rendszer, Szerzői környezet (CMS-hez) A szerzői környezet felhasználói – tananyagszerző tanárok Felhasználók – Oktatási portálon keresztül Ügyfélszolgálat Forrás: UNITIS Rendszerház Rt.

SULINET DIGITÁLIS TUDÁSBÁZIS SDT Akkreditált továbbképzés: 2006. május 12-13-14. Eger (30 óra)

ÚJRAFELHASZNÁLHATÓ TANANYAGELEMEK Karthágót a föníciai Türosz város telepesei alapították, a leírások szerint Kr. e. 814-ben. (A régészeti anyag alapján is elfogadják a 9. századot.) Lakói sémi eredetű punok, akik elsősorban a földközi - tengeri kereskedelemből éltek. Az utak, raktárhelyek biztosítására hoztak létre településeket egészen Szicíliáig, amelyek lassan önálló városokká fejlődtek. Terjeszkedésük révén Észak-Afrikában a rabszolgamunkára alapozott ültetvényes gazdálkodást is bevezették. Államformájuk arisztokratikus köztársaság volt. A vezetésben két csoport érdekei jeletek meg (hol ütköztek egymással), a kereskedelmet kézbentartó és ezért a tengeri uralmat fenntartani és erősíteni kívánó gazdag kereskedőké és a szárazföldi terjeszkedést igenlő nagy földbirtokosoké. Róma és Karthagó versengése az első pun háborúval nem ért véget: Karthágó hamar kiheverte a megaláztatást. Hispánia területének elfoglalásával ásványkincsekhez jutott , majd amikor a 25 éves Hannibál, Róma kérlelhetetlen ellensége elnyerte a fővezéri címet, felkészültek egy újabb háborúra. A második pun háború Kr. e. 218-201 között zajlott. A történelem egyik legkiválóbb hadvezérének tartott Hannibál Itáliában kívánta térdre kényszeríteni Rómát. (A rómaiak szintén idegen földön, Hispaniában és Afrikában kívánták megvívni a döntő csatákat.) KIJÁRAT: sdt.sulinet.hu !!!!! Történelem: Pun háborúk

Elemek és egységek Tananyagelemek Tananyagegységek Alap tulajdonságokkal rendelkeznek A tananyag bináris tartalmát képviselik Önmagukban zártak, értelmesek Tananyagegységek Pedagógiai, módszertani tulajdonságok A tananyag szerkezetét, felépítését képviselik Elemekre és egységekre hivatkoznak

Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma Elemek Lap Foglalkozás Téma Új elemek – 1. SDT Tananyagelemek 2. nyilak 3. tananyagelemekből – lapok 4. nyilak és korábban létrehozott összetett struktúrák 5. összetett struktúrák – belső logikai kapcsolatok - bejárások Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

Támogatás a tanárnak és a tanulónak KIJÁRAT - Indukció

SDT szolgáltatásai pedagógusoknak A digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően A foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk Fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz Tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak Különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása A digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése SDT szolgáltatásai pedagógusoknak A tanárok számára nyújtott szolgáltatások megfelelően rugalmas eszközrendszert adnak a pedagógusok kezébe annak érdekében, hogy az SDT tananyagjait akár változtatás nélkül, de adott esetben átdolgozás (akár tartalmi akár szervezési szempontból történő módosítás) után használják fel az oktatási folyamatban. A diákok az SDT tananyagokat akár önálló is feldolgozhatják.

SDT Tananyag szerkesztő SDT Workflow Client SDT formátumú tananyagfejlesztés támogatása Jellemzők: online/offline alklamazhatóság nagy erőforrásigény

SDT Tananyag szerkesztő A tananyagszerkesztés technikai lépései 1. OKTATÁSI CÉL ÉS ESZKÖZ MEGHATÁROZÁSA 4. GRÁFSZERKESZTÉS 2. SZERKEZET KIALAKÍTÁSA (tananyagelemek, egységek) 5.. TARTALOM FEJLESZTÉS 3. META-ADATOK SZERKESZTÉSE 6. TESZT SZERKESZTÉS

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! http://sdt.sulinet.hu KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda agcsala@sulinet.hu