DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda
HEFOP 3.2.1 Digitális tananyagfejlesztés APERTUS KÖZALAPÍTVÁNY 17 szakmacsoportban 2 kiemelt szakmacsoport EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. Kiegészítő tananyagfejlesztés „Jó gyakorlatok” Szimulációk
HEFOP 3.2.1 E-LEARNING KERETRENDSZEREK Tartalom menedzsment rendszer SULINET DIGITÁLIS TUDÁSBÁZIS Képzés menedzsment rendszer EDUCATIO – LMS RENDSZER
KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER MENEDZSMENT RENDSZER EDUCATIO-LMS https://lms.sulinet.hu export/import TARTALOM MENEDZSMENT RENDSZER SDT Sulinet Digitális Tudásbázis http://sdt.sulinet.hu export/import Felhasználók OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl. www.sulinet.hu A már meglévő és az új eszközök integrált rendszere „Régi elem” „Új elemek” – SDT LMS Kapcsolat a rendszerelemek között – interface Felhasználó – adott cél ismeretében VÁLASZTHAT
EDUCATIO – LMS RENDSZER Szerzői környezet Tanárok Tartalom-menedzsment rendszer Felhasználók LMS OKTATÁSI PORTÁL Képzés-menedzsment rendszer Új elemek – 2. Educatio – LMS Educatio-LMS és Ügyfélszolgálat Képzés menedzsment rendszer, Tartalom menedzsment rendszer, Szerzői környezet (CMS-hez) A szerzői környezet felhasználói – tananyagszerző tanárok Felhasználók – Oktatási portálon keresztül Ügyfélszolgálat Forrás: UNITIS Rendszerház Rt.
SULINET DIGITÁLIS TUDÁSBÁZIS SDT Akkreditált továbbképzés: 2006. május 12-13-14. Eger (30 óra)
ÚJRAFELHASZNÁLHATÓ TANANYAGELEMEK Karthágót a föníciai Türosz város telepesei alapították, a leírások szerint Kr. e. 814-ben. (A régészeti anyag alapján is elfogadják a 9. századot.) Lakói sémi eredetű punok, akik elsősorban a földközi - tengeri kereskedelemből éltek. Az utak, raktárhelyek biztosítására hoztak létre településeket egészen Szicíliáig, amelyek lassan önálló városokká fejlődtek. Terjeszkedésük révén Észak-Afrikában a rabszolgamunkára alapozott ültetvényes gazdálkodást is bevezették. Államformájuk arisztokratikus köztársaság volt. A vezetésben két csoport érdekei jeletek meg (hol ütköztek egymással), a kereskedelmet kézbentartó és ezért a tengeri uralmat fenntartani és erősíteni kívánó gazdag kereskedőké és a szárazföldi terjeszkedést igenlő nagy földbirtokosoké. Róma és Karthagó versengése az első pun háborúval nem ért véget: Karthágó hamar kiheverte a megaláztatást. Hispánia területének elfoglalásával ásványkincsekhez jutott , majd amikor a 25 éves Hannibál, Róma kérlelhetetlen ellensége elnyerte a fővezéri címet, felkészültek egy újabb háborúra. A második pun háború Kr. e. 218-201 között zajlott. A történelem egyik legkiválóbb hadvezérének tartott Hannibál Itáliában kívánta térdre kényszeríteni Rómát. (A rómaiak szintén idegen földön, Hispaniában és Afrikában kívánták megvívni a döntő csatákat.) KIJÁRAT: sdt.sulinet.hu !!!!! Történelem: Pun háborúk
Elemek és egységek Tananyagelemek Tananyagegységek Alap tulajdonságokkal rendelkeznek A tananyag bináris tartalmát képviselik Önmagukban zártak, értelmesek Tananyagegységek Pedagógiai, módszertani tulajdonságok A tananyag szerkezetét, felépítését képviselik Elemekre és egységekre hivatkoznak
Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma Elemek Lap Foglalkozás Téma Új elemek – 1. SDT Tananyagelemek 2. nyilak 3. tananyagelemekből – lapok 4. nyilak és korábban létrehozott összetett struktúrák 5. összetett struktúrák – belső logikai kapcsolatok - bejárások Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma
Támogatás a tanárnak és a tanulónak KIJÁRAT - Indukció
SDT szolgáltatásai pedagógusoknak A digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően A foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk Fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz Tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak Különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása A digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése SDT szolgáltatásai pedagógusoknak A tanárok számára nyújtott szolgáltatások megfelelően rugalmas eszközrendszert adnak a pedagógusok kezébe annak érdekében, hogy az SDT tananyagjait akár változtatás nélkül, de adott esetben átdolgozás (akár tartalmi akár szervezési szempontból történő módosítás) után használják fel az oktatási folyamatban. A diákok az SDT tananyagokat akár önálló is feldolgozhatják.
SDT Tananyag szerkesztő SDT Workflow Client SDT formátumú tananyagfejlesztés támogatása Jellemzők: online/offline alklamazhatóság nagy erőforrásigény
SDT Tananyag szerkesztő A tananyagszerkesztés technikai lépései 1. OKTATÁSI CÉL ÉS ESZKÖZ MEGHATÁROZÁSA 4. GRÁFSZERKESZTÉS 2. SZERKEZET KIALAKÍTÁSA (tananyagelemek, egységek) 5.. TARTALOM FEJLESZTÉS 3. META-ADATOK SZERKESZTÉSE 6. TESZT SZERKESZTÉS
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! http://sdt.sulinet.hu KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda agcsala@sulinet.hu