Adattárház alapú vezetői információs rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A november 18-i workshop napirendje
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A központi oktatási információs rendszerek most és a jövőben november 26. Kerekes Gábor Educatio Nonprofit Kft.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft február 2.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
A vezetői információs rendszerek támogatása az intézményi és ágazati stratégia kialakításához Sándorné Dr. Kriszt Éva rektor Magyar Rektori.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Educatio Nonprofit Kft.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Gazdaságinformatika és vezetői információs rendszer
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Controlling a gyakorlatban
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
VIR intézményi követelmények Kádár-Csoboth Péter ÚMFT Programfejlesztési Iroda.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Intézményi adatmodell Interfész leírás december 8. Fejérvári Bence informatikai folyamatmenedzser.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
Működéskorszerűsítés a felsőoktatásban Dr. Gábor András Debrecen, 2006
Vezetői Információs Rendszer
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Adattárház alapú vezetői információs rendszer Gábor András – BCE, Információrendszerek tanszék, tanszékvezető Hodász Attila – BDX Kft, ügyvezető igazgató

Stakeholder-ek Felsőoktatási intézmény-rendszer Munka világa „Akadémia” Minisztérium

Működéskorszerűsítés a felsőoktatásban Teljesítmény menedzsment (mérés) Innovativ technológia (e-learning, etc.) Erőforrás vs. feladat finanszírozás Szervezeti innováció (outsourcing, shared services, etc.) Humán erőforrás menedzsment stratégia Erőforrás Menedzsment (ERP) Termék-portfolió menedzsment Munka világa és a felsőoktatás kapcsolata

Adaptált modellek, lokalizáció HEFOP BPR áttekintés Innovációk Fehér könyv BSC Riportok OM Adattárház alapú VIR OM ARIS Normativ modell (egy) OLAP FOI VIR & egyéb stratégiai alkalmazás HEFOP BPR Adaptált modellek, lokalizáció FOI ARIS FOI Produktiv rendszerek (SAP, ETR, Neptun, stb.)

Gazdálkodás Oktatási adminisztráció Kutatás- fejlesztés Létesítmény Veszprém Miskolc Eger Szombathely Szolnok Debrecen Corvinus Gazdálkodás Stratégiai tervezés Oktatási adminisztráció Folyamat-modell (egységes adatbázis) Fő- folyamatok Adattárház Kutatás- fejlesztés Kompetencia Központ Szeged Támogató folyamatok Educatio Kht Pécs Létesítmény gazdálkodás Debrecen

Előzmények Szemléletváltás Minőségkultúra Folyamatmendzsment Gazdálkodási kényszer Verseny és kooperáció Források megszerzése Fenntarthatóság

Felsőoktatási reform Mi van a „big bang” után? Szerkezeti váltás, Lineáris képzés Négy fokozat + életfogytiglani tanulás Hatékonysági szempontok Kellenek-e nyertesek/vesztesek? Mi a nyerés kritériuma?

Kiemelt feladatok Irányítási rendszer korszerűsítése Stratégia követése (VIR) Diplomás pályakövető rendszer Valorizáció Kreditallokáció, egységes KKK (EQF) Minőségbiztosítás

Új és újszerű eszközök a vezetésben Marketing Forrásgyűjtés Minőségmenedzsment Osztott szolgáltatások, kiszervezések (shared services, outsourcing) Kontrolling Portfolió menedzsment Technológia-menedzsment

Központi és intézményi irányítás autonómiája és együttműködése Utasítások helyett ajánlások, információellátás Irányítási rendszer korszerűsítése (központi, intézményi) Bologna Portál Diplomás pályakövetés – kiegyensúlyozott központi – intézményi kapcsolatok Minőségkultúra váltás – ajánlások Kreditmonitoring, kreditallokáció (EQF), Valorizáció Kompetencia Központ Folyamatmenedzsment Informatikai követelmény-specifikáció Stratégia követése, döntéselőkészítés – adattárház, VIR

Az információ áramlás komplex rendszere Educatio OKM FIR Központi OKM adattár Tanulm. adatok Központi VIR (riportok) Mobilitás adatok Egyéb egyedi adatok Mutatók Gazdalk. adatok Egyéb adatok Egyéb Központi Stratégiai Mutatók FOI Tanulmányi rendszerek FOI STAGE FOI VIR (riportok) Gazdálkodási rendszerek FOI egyedi adattár Tanulm. adatok Mutatók K+F progr. mgt Gazd adatok FOI Stratégiai Mutatók Facility Management Egyéb Adat- bevitel

Felhasználás/felhasználók Portal Kötelező jelentések, adatszolgáltatás KSH, OEP, PM... Felsővezetők Dékánok, intézményvezetők, tanulmányi, gazdasági vezetők Jelentések, kimutatások készítéséért felelős szakértők Elemzők Felvételizők, pályakezdők, társadalom Adattár alapadatok témakörönként egyedi adatkörök Mutató- számok Stratégiai célok, mutatószámok definíciói Stratégiai mutatószám rendszer Riport templét definíciók Rendszeres vezetői riportok Aggregált adatok Kockák: dimenziók, értékek Ad-hoc lekérdezés Elemzés, adatbányászat Tájékoztatás WEB-en

Portal

Stratégiai mutatószámrendszer

Rendszeres vezetői riportok

Ad-hoc lekérdezés, elemzés

Mit biztosít az OKM az intézményeknek Educatio OKM Támogatás HelpDesk Oktatás Technológia Központi adattárból Saját intézményről az adattárban gyűjtött részletes adatok Mutatószámok más intézményekről is Benchmarkok FOI Központi Program Felsőoktatási intézmény számára kialakított adattárház adatmodell Felsővezetői stratégiai mutatószámrendszer minta Vezetői információs rendszer beszámolók, jelentések

Adatok megbízhatóságát – adatminőség Mit vár az OKM az intézményektől Educatio OKM Adat Tanulmányi (hallgatók, oktatók, képzések) Gazdálkodási Egyéb (kutatások, projektek, kapacitások, stb) Adatok megbízhatóságát – adatminőség FOI Saját (VIR) rendszerek kialakítását Intézményi stratégia mérését NFT II egyedi pályázatok benyújtását VIR-re