Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, 2009. szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Winkler Gyula EP képviselő
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
„Alkalmazási útmutatók szerepe és jelentősége az EasyWay projektben – kapcsolat az ITS Direktíva specifikációival” július 11. ITS Hungary Egyesület.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
műszaki osztályvezető
A CONNECT és az Autópálya
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint eredményeinek bemutatása.
Az EasyWay „Alkalmazási Útmutatók” jelentősége, szerepe, elfogadásuk folyamata március 8. KKK – ITS Hungary Egyesület workshop Dr.- habil. Lindenbach.
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
ITS Budapesten.
Dr.- habil. Lindenbach Ágnes
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Dr.-habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető egyetemi tanár
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
Az intelligens közlekedési rendszerek/szolgáltatások rendszerfelépítése, felhasználói igények HITS – Hungarian ITS Framework Architecture Hladon Andrea.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
1 A nemzeti ITS rendszer-felépítési terv a magyar úthálózatra, valamint a nemzeti rendszerfelépítések harmonizációja HITS – Hungarian ITS Framework Architecture.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
CreArt – Network of Cities for Artistic Creation Kultúra 2007–2013 Program.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Energiahatékonysággal a vállalkozások költségcsökkentéséért Nagy Judit Külkapcsolati munkatárs Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Intelligens közlekedési rendszerek
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai jelentősége és európai háttere

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 MIP I: TEMPO projektek •Célkitűzés: az ITS rendszerek harmonizált alkalmazása a TERN hálózaton, ill. az „információs társadalom” megvalósítása a közúti közlekedés területén. •TEMPO projektek: CENTRICO, VIKING, CORVETTE, STREETWISE, SERTI, ARTS. •A projektek témakörei: o forgalmi menedzsment és forgalom-szabályozás, o utazási információs szolgáltatások, o rendkívüli események/veszély- helyzetek kezelése, o elektronikus útdíjgyűjtés, o forgalomirányító központok, o „horizontális feladatok”.

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 CONNECT (Co-ordination and Stimulation of innovative ITS activities in Central and Eastern European Countries) •2004-től 3 évre tervezett 7. euroregionális projekt. •Résztvevő országok: Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia, Szlovénia, illetve Ausztria, Németország és Olaszország (valamint nemzetközi szervezetként az ERTICO). •Cél: határon átnyúló forgalom minőségének javítása az ITS alkalmazások harmonizált, összehangolt fejlesztésével. Koordinált forgalmi menedzsment és magas színvonalú utazási információk biztosítása a kiemelt európai korridorokon.

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Hazai részvétel a CONNECT projektben I. fázis: Tanulmányok/megvalósíthatósági tanulmányok szerepeltek túlsúllyal - összesen 11 tanulmány készült a GKM, az ÁAK zrt., a MK, az IHM, a MR összefogásával. Kiemelt jelentőségű munkák: • forgalmi monitoring az M7 autópálya szakaszaira, • forgalmi menedzsment rendszer felépítése az M7 autópályára, • forgalomirányító központ migrációjának elkezdése, • rádiós információs rendszerek felépítésének megkezdése, • ún. rendszerfelépítés módszeres kialakításának megkezdése (egyes működő és a jövőben létesítendő rendszereket keretbe foglalandó).

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Új partnerek bevonásával (UKIG, FKF zrt.) a megvalósíthatósági tanulmányok mellett a pilot-projektek, megvalósítások kerültek előtérbe – 14 projekt készült el. Kiemelt jelentőségű munkák: •az M7 autópálya forgalomszabályozó- és információs rendszer kiépítése, •az autópálya forgalomirányító központ és a fővárosi forgalomirányító központ együttműködés fejlesztése, •az utazási információs rendszerek fejlesztése, •együttműködés megkezdése osztrák és szlovák partnerekkel a határon átnyúló forgalmi menedzsment területén, •DATEX alapú adatcsere felépítése. Hazai részvétel a CONNECT projektben II. fázis:

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 A stratégiai jellegű tanulmányok mellett a pilot-projektek és a megvalósítások kerülnek előtérbe, 15 projekt tervezett. Kiemelt jelentőségű feladatok: •az autópálya-hálózat forgalomszabályozási- és információs rendszerek további kiépítése, •az autópálya forgalomirányító központjának fejlesztése, •az autópálya és a budapesti forgalomirányító központ közötti együttműködés továbbépítése, •a közlekedési/utazási információs rendszerek további kiépítése (RDS-TMC, multimodális információs rendszerek). Hazai részvétel a CONNECT projektben III. fázis:

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 A CONNECT projekt pénzügyi adatai •I. fázis: ,- euró ( EU támogatás: ,- euró). otanulmány: ,- euró •II. fázis: ,- euró (EU támogatás: ,- euró). otanulmány/pilot-projekt: ,- euró omegvalósítás: ,- euró •III. fázis: ,- euró (EU támogatás: ,- euró). otanulmány/pilot-projekt: ,- euró omegvalósítás: ,- euró EU támogatás: tanulmány 50 %, megvalósítás: 10 %

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Mit tanultunk az euró- regionális projektekből? •A MIP I. idején (2001 – 2007) nagyon sok tapasztalat gyűlt össze a forgalmi információs rendszerek, valamint a forgalmi menedzsment területén. •Fő hangsúly a jövőben az EU területén a megvalósításokon és a szolgáltatásokon van. •Lényeges előrelépés szükséges a határon átnyúló üzemeltetésben az úthálózatok üzemeltetői között. •A megvalósított projekteknek költség- hatékonyaknak kell lenniük.

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 A Connect projektben való részvétel haszna •The projects choosen for realisation based on real developments /deployment needs on the motorway network, taking into consideration the special requirements. •The elaboration of studies/realisation of projects based on regional co-operation, using cross- border ITS solutions makes possible the operation of interoperable systems/services

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 A Connect projektben való részvétel haszna •The EU financial support makes possible the realisation of needed developments / deployments, ensuring a higher „level of service” on the Hungarian motorway network. •The regional / European co-operation contribute to the awareness of ITS systems/services and makes possible to know the European „best practices” for the Hungarian experts.

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Az EasyWay projektben való részvétel célja •To continue the work begun in the field of ITS applications on the road network. •The priorities choosen should contribute to an effective, safe environment and user friendly network operation.

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 MIP II: EASYWAY •Az európai együttműködés az ITS rendszerek és szolgáltatások területén az EU Bizottság közötti új költségvetési periódusában is folyta- tódik. Szakmai indok: •„Fehér Könyv” évi felülvizsgálata alapján az ITS rendszerek a jövőben kiemelt prioritásként szerepelnek. •A jelenleg készülő „ITS Action Plan” célkitűzései azonosak az EASYWAY célkitűzésivel.

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 EASYWAY projekt célkitűzései Fokozott együttműködés a harmonizált, határon átnyúló forgalmi menedzsment és az információs szolgáltatások területén az alábbi célokkal: •torlódások csökkentése 25 %-kal a szolgáltatási színvonal emelése érdekében; •közlekedésbiztonság növelése 25 %-kal, hozzájárulva a kitűzött 50 %-os halálos áldozati szám csökkentéséhez; •CO 2 kibocsátás csökkentése 10 %-kal, céldátum: 2020.

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 EASYWAY projekt munkaprogramja I. Európai megvalósítások (DA: Deployment Activities): DA 1:Európai dimenziójú közlekedési információs szolgáltatások Valósidejű szolgáltatások Előrejelző szolgáltatások DA 2: Forgalmi menedzsment szolgáltatások Forgalmi menedzsment szolgáltatások határon átnyúló kooperációval Dinamikus forgalmi és hálózati menedzsment Véletlen esemény észlelése és kezelése

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 EASYWAY projekt munkaprogramja II. Európai megvalósítások (DA: Deployment Activities): DA 3: Teherszállítás és logisztikai szolgáltatások Információs és teherforgalmi menedzsment szolgáltatások Intermodális áruszállítás DA 4:Hatékony info-kommunikációs technológia infrastruktúra Monitoring infrastruktúra fejlesztése Forgalomirányító központok fejlesztése Információcsere megteremtése

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 EASYWAY projekt munkaprogramja Európai tanulmányok: •Európai méretű hálózati forgalmi menedzsment és ko- modalitás. •Közlekedési információk európai léptékű folytonossága és ko-modalitás. •Változtatható jelzéstartalmú közúti jelzőtáblák harmonizációja. •DATEX II rendszerek. •Teherszállítás és logisztika. •Egyéb ITS alkalmazások ( eCall, jármű-infrastruktúra interfészek, Galileo alkalmazások a közlekedésben, közlekedésbiztonság).

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Az EasyWay projekt költségvetése •Az EU támogatás mértéke a teljes projektre 7 évre 300 millió euró, a 2007 – 2009 közötti időszakra 100 millió euró. •A CONNECT országokra összesen 14%, azaz összesen 15,4 millió euró támogatás jut között. •Az egyes partner- országokra egyenként - így hazánkra - is az EU támogatás mértéke euró •A tervezett hazai költségvetés keretszámai: 2008 – 2009 év: össz-költség: (EU forrás: 20%)

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Köszönöm figyelmüket! Dr. Lányi Péter