Az objektív Felelősség aktuális kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.
Advertisements

Dél-dakotai Mezőgazdasági Minisztérium

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Dixon Próbadb.Valószínűségi szint (p%) n10%5%1%7.3?4321 7? ,890,940,99pH7,07,27,3 4 0,68 0,770,89n=4 r 10 = (7,3-7,3)/(7,3-7,0) = 0 r 10 =(x 1 -x.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Copyright 2008 © National Police HQ General Directorate for Public Security AZ ELMÚLT IDŐSZAK LEGJELENTŐSEBB JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSAI A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG.
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
TK TK TK TK TK TK 1. Üzemép. 1. Műsz. ber. 2. Anyagok 2. Beftlen. t. „T1” Ny. Ny. Ny. Ny. Ny. Ny ESZKÖZÖK NYITÁSA:
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Gazdasági események A)B) Menny db Érték Ft/db Érték eFt Menny kg Érték Ft/kg Érték eFt Nyitás felhasználás beszerzés beszerzés 5. 2.
A tételek eljuttatása az iskolákba
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
100-as szög méreteinek gyakorisága (n = 100) db mm.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Változások a szabálysértési jogban
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Eredménykimutatás 8. feladat (479. o.)
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Cégalapítás/3. feladat ©Lukács Könyvelés az előtársaságban
Budapesti Corvinus Egyetem
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
Kalkuláció 13. feladat TK 69. oldal.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Standardizálás Példák.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Adathozzáférési, illetve adatszolgáltatási, valamint díjmentességi igény felmérése az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ illetve az Országos.
7. Házi feladat megoldása
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Szektorok közötti együttműködések
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
Jogalkotás-jogkövetés, ahogy az ügyvéd látja
Óberling József r. ezredes
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Kvantitatív módszerek
Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Ahogy az OEP "pénzeli" Dr. Gresz Miklós OEP Szeged, november 13.
A magyarországi K+F politika
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
Speciális szóródás: Koncentráció
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Az objektív Felelősség aktuális kérdései Óberling József r. ezredes ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője

AZ OBJEKTÍV FELELŐSSÉG JOGSZABÁLYI ALAPJAI A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről szóló 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet

69/2009. (IV. 2.) Korm. rendelet a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről szóló 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet módosításáról A bírságot kiszabó határozat méltányosságból történő módosításának, visszavonásának nincs helye. A beszedett bírság összegét a bírságot kiszabó határozat jogerőre emelkedésétől számított 30 napon belül az Országos Rendőr- főkapitányság célelszámolási számlájára kell befizetni. A beszedett bírságokból származó, az jogszabályban meghatározott levonások után fennmaradó bevételt az ORFK a Rendőrség közlekedésrendészeti feladatainak ellátására, valamint e feladatok ellátásához szükséges eszközállomány fejlesztésére, továbbá a Rendőrségnek a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegésekkel kapcsolatos eljárása során ténylegesen felmerült, igazolt költségeinek fedezésére fordítja. 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 14. § z/1. „Korlátozott sebességű övezet”

km/h km/h-tól km/h-ig összege megengedett legnagyobb sebesség mérési alsó sebességhatár helyszíni bírság alkalmazható közigazgatási bírság a mért sebesség alapján km/h km/h-tól km/h-ig összege 20 24 38 39 (29) 48 30 000 Ft 49 58 45 000 Ft 59 68 60 000 Ft 69 78 90 000 Ft 79 88 130 000 Ft 89 98 200 000 Ft 99   300 000 Ft 30 34 49 (42) 108 109 40 44 59 (55) 118 119 50 54 69 (68) 128 129 Eltérés a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet R. 1. mellékletétől

km/h km/h-tól km/h-ig összege 99 megengedett legnagyobb sebesség mérési alsó sebességhatár helyszíni bírság alkalmazható közigazgatási bírság a mért sebesség alapján km/h km/h-tól km/h-ig összege 60 64 78 79 (75) 93 30 000 Ft 94 108 45 000 Ft 109 123 60 000 Ft 124 139 90 000 Ft 140 154 130 000 Ft 155 169 200 000 Ft 170   300 000 Ft 70 74 88 89 (87) 103 104 118 119 133 134 149 150 164 165 180 181 80 84 98 99 113 114 128 129 144 145 159 160 175 176 190 191 90 109 (112) 185 186 200 201 Eltérés a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet R. 1. mellékletétől

km/h km/h-tól km/h-ig összege megengedett legnagyobb sebesség mérési alsó sebességhatár helyszíni bírság alkalmazható közigazgatási bírság a mért sebesség alapján km/h km/h-tól km/h-ig összege 100 104 118 119 (124) 133 30 000 Ft 134 149 45 000 Ft 150 164 60 000 Ft 165 180 90 000 Ft 181 195 130 000 Ft 196 211 200 000 Ft 212   300 000 Ft 110 114 134 (125) 226 227 120 124 144 145 (137) 159 160 175 176 190 191 206 207 221 222 236 237 130 154 155 (148) 169 170 185 186 200 201 216 217 231 232 247 248 Eltérés a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet R. 1. mellékletétől

OBJEKTÍV FELELŐSSÉG STATISZTIKA SZABÁLYSZEGÉSENKÉNT Rögzítés: 2008.05.02-2009.05.18 Készült: 2009.05.19. 08:30 Rövid országos összesítés Ssz. Szervezet db Bírság összege Befizetett összeg 1. 21000 II. fokon eljáró közigazgatási szervezet 16 239 811 870 000 214 400 000 2. 2100011 BRFK 47 192 1 761 840 000 857 870 000 3. 2100012 PMRFK 55 136 2 216 730 000 1 226 750 000 4. 2100021 Baranya 17 314 625 975 000 336 800 000 5. 2100022 Somogy 13 301 494 455 000 337 220 000 6. 2100023 Tolna 4 891 171 920 000 114 730 000 7. 2100031 Borsod-Abaúj-Zemplén 20 821 834 445 000 402 010 000 8. 2100032 Heves 13 431 533 450 000 299 040 000 9. 2100033 Nógrád 14 685 564 960 000 284 100 000 10. 2100041 Csongrád 18 199 686 615 000 428 410 000 11. 2100042 Bács-kiskun 22 635 874 880 000 537 610 000 12. 2100043 Békés 7 152 269 050 000 135 730 000 13. 2100051 Fejér 34 475 1 352 845 000 914 410 000 14. 2100052 Komárom-Esztergom 22 995 858 235 000 590 640 000 15. 2100053 Veszprém 26 204 1 050 120 000 668 320 000 16. 2100061 Szabolcs-Szatmár-Bereg 14 582 562 055 000 321 120 000 17. 2100062 Hajdú-Bihar 20 927 842 615 000 500 890 000 18. 2100063 Jász-Nagykun-Szolnok 6 935 278 110 000 184 590 000 19. 2100071 Vas 5 612 204 065 000 144 200 000 20. 2100072 Győr-Moson-Sopron 18 987 700 870 000 433 390 000 21. 2100073 Zala 8 865 328 980 000 218 270 000 22. Összesen 410 578 16 024 085 000 9 150 500 000

ÖSSZEFOGLALÓ STATISZTIKA Jogsértés Db Bírság összege Befizetett összeg 1. Sebességtúllépés 360 695 14 025 675 000 8 289 470 000 2. Vasúti átjáró 34 4 000 000 1 600 000 3. Fényjelző készülék 5 246 515 450 000 195 950 000 4. Megállás, várakozás 39 337 1 180 000 000 559 030 000 5. Autópálya leálló sáv 337 49 700 000 12 000 000 6. Behajtás, kötelező haladási irány 4 758 237 410 000 89 600 000 7. Védett természeti terület 171 11 850 000 2 850 000 8. Összesen 410 578 16 024 085 000 9 150 500 000

Részletes statisztika 1. Sebességtúllépés : KRESZ 14. § (1) bekezdés d) pont 95 252 4 106 680 000 2 308 250 000 2. Sebességtúllépés : KRESZ 26. § (1) bekezdés a) pont 222 378 8 125 990 000 4 881 660 000 3. Sebességtúllépés : KRESZ 26. § (1) bekezdés a/1) pont 327 11 995 000 8 820 000 4. Sebességtúllépés : KRESZ 26. § (1) bekezdés b) pont 30 189 1 175 145 000 721 500 000 5. Sebességtúllépés : KRESZ 26. § (1) bekezdés d) pont 72 3 610 000 2 660 000 6. Sebességtúllépés : KRESZ 26. § (2) bekezdés 1 716 67 480 000 39 000 000 7. Sebességtúllépés : KRESZ 39. § (1) bekezdés 10 565 515 965 000 319 300 000 8. Sebességtúllépés : KRESZ 39/A. § (2) bekezdés 196 18 810 000 8 280 000 9. Sebességtúllépés 360 695 14 025 675 000 8 289 470 000 10. Vasúti átjáró : KRESZ 39. § (3) bekezdés c) pont 29 2 900 000 1 600 000 11. Vasúti átjáró : KRESZ 39. § (3) bekezdés e) pont 2 200 000 12. Vasúti átjáró : KRESZ 39. § (5) bekezdés a) pont 1 300 000 13. Vasúti átjáró : KRESZ 39. § (5) bekezdés b) 600 000 14. Vasúti átjáró 34 4 000 000 15. Fényjelző készülék : KRESZ 9. § (4) bekezdés c) pont 175 8 750 000 3 650 000 16. Fényjelző készülék : KRESZ 9. § (4) bekezdés d) pont 5 071 506 700 000 192 300 000 17. Fényjelző készülék 5 246 515 450 000 195 950 000 18. Megállás, várakozás : KRESZ 15. § (1) bekezdés a) pont 27 655 829 600 000 402 670 000 19. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés a) pont 44 1 290 000 20. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés c) pont 71 2 130 000 1 080 000 21. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés d) pont 6 152 184 530 000 79 020 000 22. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés e) pont 2 674 80 220 000 38 850 000 23. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés f) pont 14 420 000 330 000 24. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés g) pont 10 90 000 25. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés h) pont 981 29 430 000 11 940 000 26. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés i) pont 730 21 900 000 11 760 000 27. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés j) pont 21 630 000 30 000 28. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés l) pont 148 4 440 000 2 550 000 29. Megállás, várakozás : KRESZ 40. § (5) bekezdés m) pont 62 1 860 000 840 000 30. Megállás, várakozás : KRESZ 41. § (2) bekezdés a) pont 60 000 31. Megállás, várakozás : KRESZ 41. § (2) bekezdés c) pont 474 14 220 000 6 180 000 32. Megállás, várakozás : KRESZ 41. § (2) bekezdés d) pont 299 8 970 000 3 060 000 33. Megállás, várakozás 39 337 1 180 000 000 559 030 000

34. Autópálya leálló sáv : KRESZ 36. § (1) bekezdés és 37. § (2) bekezdés 320 48 000 000 11 400 000 35. Autópálya leálló sáv : KRESZ 37. § (4) bekezdés 17 1 700 000 600 000 36. Autópálya leálló sáv 337 49 700 000 12 000 000 37. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 13. § (1) bekezdés g) pont 275 13 750 000 3 500 000 38. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 13. § (1) bekezdés g/1 pont 20 1 000 000 300 000 39. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 13. § (1) bekezdés i) pont 3 150 000 50 000 40. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 13. § (1) bekezdés i/1) pont 1 41. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 14. § (1) bekezdés n) pont 3 263 162 680 000 60 100 000 42. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 14. § (1) bekezdés z) pont 698 34 880 000 12 950 000 43. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 13. § (1) bekezdés a) pont 478 23 900 000 12 050 000 44. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 13. § (1) bekezdés c) pont 45. Behajtás, kötelező haladási irány : KRESZ 14. § (1) bekezdés b) pont 19 950 000 46. Behajtás, kötelező haladási irány 4 758 237 410 000 89 600 000 47. Védett természeti terület : KRESZ 38. § (1) bekezdés j) pont 170 11 550 000 2 850 000 48. 49. Védett természeti terület 171 11 850 000 50. Összesen 410 578 16 024 085 000 9 150 500 000

ADÓK MÓDJÁRA BEHAJTANDÓ KÖZTARTOZÁS a) magánszemély esetében a belföldi lakóhely vagy szokásos tartózkodási hely, ennek hiányában szokásos fellelhetőségi helye szerint illetékes önkormányzati adóhatóság, b) jogi személy és egyéb szervezet esetében az illetékes állami adóhatóság Szervezet Határozat készült db Bírság összege Befizetett db Befizetett összeg Befizetési arány 60 napon túl nem fizet db 60 napon túl nem fizet összeg II. fok 16 236 811 750 000 4 654 214 340 000 28.6% 5 181 272 130 000 BRFK 99 601 3 868 565 000 55 501 2 084 590 000 55.7% 22 448 942 450 000 Baranya 33 083 1 204 520 000 21 919 788 780 000 66.2% 5 096 196 700 000 Borsod 42 905 1 695 430 000 25 940 985 150 000 60.4% 10 217 429 930 000 Csongrád 46 816 1 786 565 000 29 780 1 101 820 000 63.6% 8 786 347 810 000 Fejér 83 197 3 242 555 000 57 581 2 173 120 000 69.2% 19 329 820 740 000 Szabolcs 40 679 1 616 325 000 26 068 1 006 600 000 64.1% 7 464 322 950 000 Vas 32 999 1 218 130 000 22 011 796 010 000 66.7% 5 391 213 320 000 ÖSSZESEN 395 516 15 443 840 000 243 454 9 150 410 000 61.5% 83 912 3 546 030 000 2009. évi CII tv. 21§ (4) Az önkormányzati költségvetési elszámolási számlára vagy annak alszámlájára érkezett szabálysértési pénz- és helyszíni bírságból származó bevétel 100%-a, valamint a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet alapján a közlekedési szabályszegések után kiszabott közigazgatási bírságból származó bevétel 25%-a - függetlenül a jogerős kiszabást végző szervtől - az önkormányzatot illeti meg. A szabálysértési pénz- és helyszíni bírság, valamint e közigazgatási bírság végrehajtását kérő szerv költségminimum megelőlegezésére nem köteles.

2010 január 01-től bevezetésre kerülő új elemek 69/2009. (IV. 2.) Korm. rendelet a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről szóló 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet módosításáról 2010 január 01-től bevezetésre kerülő új elemek A Kormány a bírságolással kapcsolatos első fokú eljárás lefolytatására országos illetékességgel a Budapesti Rendőr-főkapitányság VI. kerületi rendőrkapitányát; másodfokú eljárás lefolytatására országos illetékességgel a budapesti rendőrfőkapitányt jelölte ki. A bírságolással kapcsolatos eljárás során az ügyfél részére az eljárás irataiba való betekintés lehetőségét - belföldi jogsegély keretében - az ügyfél lakó- vagy tartózkodási helye, ennek hiányában szálláshelye, illetve székhelye, telephelye, fióktelepe szerint illetékes rendőrkapitányságon is biztosítani kell. (Csak a 2010 január 01-je után elkövetett szabályszegések miatt indult eljárásokra vonatkozik.)

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET