Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián 2009.  Az e-business fogalmát először 1997-ben az IBM definiálta. Eszerint ez nem más, mint  „ sokszínű üzleti.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Logisztika alapvetések.
Global Distribution System
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 4. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
 Minden olyan valós logisztikai tevékenységhez kapcsolódó információáramlás, › amely a logisztikai vállalkozások, azok szerveződései, a logisztikai.
E – Logisztika 1. szeminárium
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián ÁVF 2009.
A posztfordista termelési rendszer
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Logisztika 6.előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
E-üzlet, e-logisztika Előadó: Badinszky Péter
Az elektronikus üzletmenet
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Számítógéppel integrált gyártás (CIM)
Az értékesítési rendszer
Termelésmenedzsment Production Management
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Munkavédelem és controlling
Europapier Hungária A logisztika szerepe a versenyképességben Laskai István - Kócsó Tamás
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Vállalati modellek 2007.
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
Készletgazdálkodás és logisztika
Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Vállalkozásmenedzsment I.
IV.-V.-VI.. Vállalati vezetője felkéri elemezze, hogyan hat az e- technológia a logisztikai folyamat szerkezetére? Elemezze ezúttal a terméktípusokat!
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
11. tétel.
9. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
Ellátási lánc menedzsment
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián 2009

 Az e-business fogalmát először 1997-ben az IBM definiálta. Eszerint ez nem más, mint  „ sokszínű üzleti értékek nyújtásának biztonságos, rugalmas és integrált megközelítése  az alapvető üzleti folyamatokat futtató rendszerek és eljárások kombinálásával,  kihasználva az Internetes technológiák nyújtotta egyszerűséget és elérhetőséget”

 „1953-ban az American Airlines elnöke, C. R. Smith, és az IBM egyik munkatársa, egy bizonyos R. Blair Smith egymás mellett utazott egy Los Angeles-New York repülőjáraton. Beszélgetésük során szóba került egy olyan adatfeldolgozó rendszer kiépítésének lehetősége, melynek segítségével a légitársaságok és jegyirodák, elektronikusan azonnal helyet tudtak volna foglalni a repülőjáratokra, illetve amely az ezzel kapcsolatos adatokat, információkat azonnal az értékesítési pontokon dolgozó munkatársak rendelkezésére képes bocsátani. A beszélgetés után, a rendszer megvalósítására sem kellett 40 évet várni...  1959-ben az American Airlines és az IBM bejelentette közös szándékát egy ilyen elektronikus technológia kifejlesztésére, amelynek a Semi- Automatic Business Research Environment (SABRE) nevet adták ban került először használatba a rendszer, a New York államban lévő Briarcliff Manor-ban. A teljes hálózat 1964-re lett végleg kiépítve, s mondhatni, a maga nemében egyedülálló volt, hisz csak az USA kormányának saját információs rendszere volt nagyobb a SABRE-nél. (A gépek naponta hívást6tranzakciót tudtak feldolgozni.)

Anyagi folyamatok iránya Információáramlás fő iránya B. (Beszállí tók) T. (Termelő ) N. (Nagyker, nagyfogy asztók) K. (Kiskeres kedők, kisfo- gyasztók ) V. („Vevők” végfogya sztók) H. (Hulladék újra hasznosít ók) Sz. Szállítá s R. Raktározá s Sz. Szállítá s R. Raktározá s Sz. Szállítá s R. Raktározá s Sz. Szállítá s R. Raktározá s Sz. Szállítá s R. Raktározá s Fizikai áru, anyag Tulajdonjog Promóció Terméket kísérő információk VIRTUÁLIS TERMÉK (információ) Logisztikai funkciókat aktivizáló információk - Elektronikus megrendelés - Elektronikus igényfelmérés - Elektronikusan aggregált kereslet - Azonnali visszacsatolási információ B. (Beszállít ók) T. (Termelő ) N. (Nagyker, nagyfogy asztók) V. („Vevők ” végfogy asztók) H. ( Hulladék újra hasznosít ók) Sz. Szállít ás R. Kiberközvetí tők Sz. Szállít ás R. Kiberközvetí tők Sz. Szállít ás R. Kiberközvetí tők Sz. Szállít ás R. Kiberközvetí tők Kihatás után

 a vállalat sokkal több információt tesz hozzáférhetővé a vállalaton belül és azon kívül egyaránt, (DMS, document management system)  szervezeti hatékonyság teljes körű növelésére, és racionalizálására van szükség,  szállító és a vevő közötti lépések száma csökken,  PULL rendszer és „rendelésre gyártás” vállalati oldalának kiépítéséhez a készletek és folyamatok „szinkronizálására” van szükség,  egyre kisebb széria nagyságra van szükség (a logisztika teljes mértékben ehhez kell, hogy igazodjon),  moduláris termékdefiniálás, és moduláris elemekre épülő termelés- szervezés kiépítése, mely lehetővé teszi az „egyediesítést”,  iparági standardok felértékelődése (a moduláris tervezés, a Just in Time rendszerek és a testreszabás következtében),  a hagyományos logisztikai feladatok outsourcing-ja következtében a belső tevékenységek valóban egyszerűbbé válnak, azonban az e-logisztika és annak informatikai rendszere jelentősen, átalakul, összetettebbé válik.  Ehhez az irányító és kommunikációs rendszerek hatékony összekapcsolására van szükség.

 E-logisztika minden olyan valós logisztikai tevékenységhez kapcsolódó információáramlás, amely a logisztikai vállalkozások, azok szerveződései (logisztikai központok, ipari parkok), a logisztikai szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások között zajlik.

 Az e-logisztika azoknak az anyagoknak, termékeknek, szolgáltatásoknak és információknak az áramlását megvalósító és irányító összefoglaló funkcióit foglalja magában, melyek hatékonyan veszik igénybe az internet és az elektronikus hálózatok adta lehetőségeket.

Pénzintézet e-bank 4 th PL Informatikai szolgáltató 4 th PL Szállító értékesítő 1 st PL Logisztikai szolgáltató 3 rd PL Vevő fogyasztó 2 nd PL e-Hitelesítő 4 th PL A logisztika központi szerepe lehetővé teszi a fizikai és az informatikai összhang megteremtését. Az alábbi modellben a szállító (értékesítő) és vevő a különböző kapcsolatokban felcserélhető, illetve behelyettesíthető az értéklánc egyes szereplőivel (kiskereskedő, nagykereskedő, nagyfogyasztó, végfogyasztó). A pénzintézet informatikai szolgáltatása mellett, igen fontos szerepe van a hitelesítőnek, akik lehetővé teszik az elektronikus üzletkötés résztvevőinek jogvédett szerződéses kapcsolatának kialakítását.

 Az elektronikus eszközök alkalmazásának hatására csökken az összes beszerzési költség, amely az első esetben elsősorban az elektronikus módszereknek, például a fordított aukciónak, vagy az információs aszimmetria csökkenéséből eredő vevői alkupozíció növekedésének köszönhető, míg a második esetben inkább a rendszeres automatizált kapcsolatból fakadó újrarendelési költség csökkenése miatt. Az elektronikus beszerzés további előnyei, közé tartozik, hogy lehetővé teszi a non- stop 24 órás beszerzést, gyakran automatizált módon. Az ellátási lánc hatékonysága, rugalmassága, a biztonsági készletek csökkenése, a rendelési tételnagyságok csökkenése, és a mindezeket lehetővé tévő informatikai eszközök alkalmazása abban is segíthet, hogy az ellátási lánc mentén gyakran kialakuló ostorcsapási effektus káros hatásait csökkentsük, vagy megszüntessük.  A disztribúciós csatorna mentén kialakuló információáramlás csatorna menti tudástranszfert (információ???)hoz létre. A tudástranszfer olyan információkból áll, amelyek meghatározzák a csatorna működését, cselekvést, vagyis logisztikai funkciókat aktivizálnak. A tudástranszfer legfontosabb információ típusai a következők (lásd még: 7. ábra):  elektronikus megrendelés információi,  elektronikus igényfelmérés,  elektronikusan aggregált kereslet,  azonnali visszacsatolási információ.  A disztribúciós csatorna átalakulásának szembetűnő jelensége a csatorna integráció folyamata. Az új típusú csatorna integráció során a tulajdonosi integrációt egyre inkább felváltja az információs integráció. Anélkül, hogy a tulajdonosi viszonyok változnának az egyes csatorna tagok megosztják egymás között irányítási rendszereiket.

 A logisztikai szolgáltatók tevékenysége során egyre gyakrabban merül fel az az igény, hogy az elektronikus azonosító és nyilvántartó rendszerük kiterjesztésével folyamatossá tegyék a szállítmányok, vagy raktári tételek helyzetének és pontos kísérő információinak nyilvántartását.  a logisztikai feladatok és az on-line irányítási rendszerek integrálása,  egyedi konfigurációk kezelése (méret, mennyiség, egyéb jellemzők),  kezelési, rendelési tételek egyre kisebbek, de a kiszolgálási idő csökken,  a hagyományos logisztikai feladatok, komissiózás, szállítás stb. egyre inkább a hagyományos műszakidőn kívülre szerveződnek (éjszakai, illetve non-stop üzem),  a raktári és a termelési funkció gyakran keveredik, hasonlóan egyes logisztikai funkciókhoz, mint például a szállítás egyben mozgatva tárolás is,  a szállítás, komissiózás és tárolás automata azonosító és nyomkövető rendszerekkel egészül ki (GPS, GSM).

 B2C logisztika kihivasai  Az aru vevőhoz valo eljutasanak utolso meterei, kilometerei logisztikailag a legnehezebb feladat!  • „Ott es akkor” elv  • A logisztika gazdagitott termek, vevők megtartasa  • City logisztika  • Kozuti kozlekedes problemai  • Koltsegek vs arres  Hagyomanyos kereskedelemi modszerekkel csak igen nehezkesen  kezelhetők!

 „droping point”, lakasba epitett dokkolo  allomasok  Sajat kezbe a logisztikat  Specialis csomaglogisztikai szolgaltatok  Az Amazon.com szoros strategiai partnersege a Fedex-el

 ocman/task,doc_download/gid,422/Itemid, /  df  php?cikk_id=46  e- logisztika&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9 s   ev/elogisztika.ppt