Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tökéletes verseny Közgazdaságtan 10. hét.
Advertisements

Eladásösztönzés (Sales promotion)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Jogi és menedzsment ismeretek 6.
A piac Szakiskola.
Vállalati Gazdaságtan
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árképzés a vendéglátásban
Az ár Felépítése, képzése.
Árpolitika a turizmusban
9. ÁRPOLITIKA ár: A termék és szolgáltatás pénzben kifejezett ellenértéke. Az a pénzmennyiség, amelyért megvehetjük vagy eladhatjuk az adott terméket vagy.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Árpolitika, értékesítési politika, kommunikációs politika
Magyar vásárlók ártudatossága
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Vállalattal kapcsolatos fogalmak
MARKETING.
A vállalkozások környezete
1 Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 5. előadás A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Marketing BA 2. Az árpolitika alapjai
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Marketing mix.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
Kereslet-rugalmassági számítások
Termék & Márka Kopcsay László.
ÁRBEVÉTEL ÉS PROFIT, FEDEZETI PONT ÉS ÜZEMSZÜNETI PONT
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
A termelés költségei.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Ár, árstratégiai döntések
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
VENDÉGLÁTÓ ÁRKÉPZÉS KALKULÁCIÓ.
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
Az árképzés pszichológiája
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
ÁRPOLITIKA.
A piac és a piacgazdaság
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika Kereslet törvénye Árrugalmasság Termékéletgörbe Fedezeti pont

Az árpolitika Az ár fogalma A termék pénzben kifejezett ellenértéke, az a pénzmennyiség, amennyiért az adott árú megvehető, eladható. Az ár funkciói Fedezze a költségeket Tükrözze a piaci viszonyokat Fejezze ki a társadalmi preferenciákat Orientálja a vásárlókat

Az árpolitika Az árkialakítás tényezői: 1. A piaci erőviszonyok Piaci szituáció Viszonteladói ár meghatározója Fogyasztói ár meghatározója Domináns termelő termelő Domináns kereskedő kereskedő Kiegyenlített erőviszonyok alku

Az árpolitika 2. Vevők ármagatartása Árrugalmasság Vevő preferenciái Árimázs Az adott üzletet a vevők mennyire tartják az árak szempontjából kedvező vásárlási helynek

Az árpolitika Az árérzékenységet befolyásoló tényezők: A termék egyedisége Helyettesítő termékek Költekezés mértéke Költségmegoszlás Ár-minőség hatása Raktározási hatás

Az árpolitika 3. A versenytársak jellemző magatartása 4. Szállítók magatartása Fizetési feltételek Kedvezmények Többletszolgáltatások Szállítás módja Csomagolás módja

Árstratégia Fogalma: Árképzés módja, hosszú távra kijelölt vállalati ármagatartás Az ár stratégiai szerepe - tükrözi a vállalat stratégiáját - imázs – erősítés - utalás a termék minőségére,értékére - utalás a termékéletgörbén elfoglalt helyre - bevétel- megtérülés

Árképzés 1. költségelvű árképzés Ár = önköltség + haszon Ár = beszerzési ár + árrés

Fedezeti pont TR Ft Fedezeti pont TC VC FC Q Kritikus mennyiség

Fedezeti pont Fp = Állandó költség Eladási ár – Átlagos változó költség

Árképzés 2. Kereslethez igazodó p S D Az ár csökken Az ár növekszik Q

Árképzés 3. Versenytársakhoz igazodó árképzés - új termék - oligopólium - gyenge piaci pozíció - árérzékeny termékek esetén

Árstratégia - életgörbe BEVEZETÉS Módszer Lefölözés Behatolás Gyors Magas ár Magas promóció Nincs versenytárs Alacsony ár Árérzékeny vevő Éles verseny Lassú Alacsony promóció Magas profit

Árstratégia - életgörbe Növekedés és érés Lefölözés Behatolás Árcsökkentés Ha a magas áron már csökkent a kereslet Áremelés Ha már ismert a termék Védekező jellegű árcsökkentés Konkurenciával szembeni védekezés Kihívó áremelés Alacsony árrugalmasságú termék Támadó jellegű árcsökkentés Versenytárs támadása Árfelhajtás Versenytörvény tiltja

Árstratégia - életgörbe Hanyatlás – kivonulás Árcsökkentés fedezetig szakasz megnyújtása kivonás

Ár – minőség stratégiák Megnevezés Magas ár Közepes ár Alacsony ár Jó termékminőség Felár Nagyon kedvező ajánlat Hihetetlenül kedvező ajánlat str Átlagos termékminőség Túlértékelő Átlagos stratégia Kedvező str Rossz termékminőség Átvágós Hamis spórolás stratégia Takarékos str

Ártaktika Mindennapi árdöntések, végső ár megállapítás Az ár taktika szerepe: Kereslet befolyásolása Igazodás a versenytársakhoz Támogatja az első vásárlást Válságkezelés

Ártaktika 1. Árdifferenciálás Ugyanazt a terméket eltérő áron Idő szerint Elhelyezkedés szerint Földrajzi Szegmentumonként Kivitelezés szerint (mennyiség) Saját márka

Ártaktika 3. Promóciós árképzés - termék megismertetése, értékesítés növelése Eszközei: Árleszállítás Lélektani ártaktika Presztizsár -Törzsvásárlói kártya 9 esre végződő - Bevásárlókártya 5 ösre végződő - Árgarancia Kedvezmény túlárazás után - Kuponok Hitelre történő vásárlás - Új vevő árengedménye Csereakció - Árucsomagog Kilóra történő árusítás

Ártaktika 2. Árengedmények Éppen észlelhető különbség JND Árengedmény fajtái Skontó Rabatt Funkcionális engedmény Szezonális

A eladási ár felépítése Az árak fajtái: Önköltségi ár Termelői ár Nagykereskedelmi ár Kiskereskedelmi ár

Árlépcső a klasszikus elosztási csatornában Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Önköltségi ár + termelő haszna TERMELŐI ÁR - árengedmény + felár Termelő nettó eladási ár = Nagyker. N. besz. Ár + ÁFA + Nagyker árrés Termelő bruttó ea ár Nagyker. N. ea ár = Kisker. N besz.ár + ÁFA Kisker árrés Nagyker br ea ár Kisker n ea ár + ÁFA Fogyasztói ár

Az árak jogi szabályozás 1. A termékek, szolgáltatások árformájára vonatkozó előírások 2. Az eladási árakba beépülő preferenciák és diszpreferenciák Fogyasztói árkiegészítés Fogyasztói adó Árakba beépülő jövedéki adó ÁFA Fogyasztói törvény Árak feltüntetésének szabályai Tisztességes piaci magatartás tilalma A tisztességtelen verseny tilalma A fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának tilalma A gazdasági versenyt korlátozó megállapodás tilalma A gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalma