Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – 11.10 V. előadó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Advertisements

Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
1.A gazdaság és az infrastruktúra fejlesztése, a foglalkoztatottság növelése 1.1 Mezőgazdasági és élelmiszeripari tevékenység fejlesztése •Biotermékek.
Bozzay Andrásné főosztályvezető
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Falukép-védelmi program a Pogány-havas kistérségben Csíkszereda, november
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
Bevezetés az idegenforgalomba
A turizmus rendszer környezete
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Idegenforgalmi statisztika
JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYE TURISZTIKAI ELEMZÉSE Előadás Idegenforgalmi és szálloda szak II. Budapest, 2005.október 10. ŐRY PÉTER:
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
Szálláshelyi vendéglátás
TDM Szakmai Nap november 21.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
A turizmus gazdasági hatásai
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
A nemzeti számlák rendszere
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Turizmusstatisztika a KSH-ban Központi Statisztikai Hivatal
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
A vendégek befogadásáról és gyámolításáról „A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén… Mert.
A régió és ezen belül a kistérség munkaerő-piaci helyzete, hiányszakmák a régióban, a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdései.
Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Kormányszóvivői tájékoztató A fogyasztók biztonságáért Középtávú fogyasztóvédelmi politika Csizmár Gábor államtitkár Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
Foglalkoztatás-politika
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
A KERÉKPÁROS A KERÉKPÁROSTURIZMUSLEHETŐSÉGEI és Balatonkenese rekreációs térséggé válása Balatoni kerékpáros turisztikai fejlesztések jó gyakorlatának.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Turisztikai klaszter Háromszéken (Székelyföldön) Szabó Tibor, elnök Háromszéki Panziók Egyesülete Sepsiszentgyörgy, december 10.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
KÜLÖNJÁRATI SZEKCIÓ Dr. Erdei Bálint Moderátor:
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Előadás másolata:

Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó

Dr. Juhász László2 Szállodavezetés I. Szállodai vezetés környezetének elemeinek hatásai külső környezet (gazdasági – jogi – szociális – technikai – politikai - ökológiai) turizmusban résztvevő szervezetek belső környezet (intézmények – vállalkozások - szakmai szövetségek) A turizmus alanyai hazai turizmus (stratégia – prioritások) rendszer szintek (régiók – kiemelt üdülő körzetek)

Dr. Juhász László3 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek civil szervezetek vállalkozások Makroszinten turista Szállodaiparban vendég Utaztatásban utas Turizmusra jellemző Alapszolgáltatást nyújtó Turizmushoz kapcsolódó szolgáltatást nyújtó Turizmus intézményei Motiváció Trendek Mutatószámok Vendégismeret Szegmensek Szokások Szálláshelyszolgáltatás helye a turizmusban Szállás Vendéglátás Közlekedés Kulturális szolgáltatások Uazásszervezés

Dr. Juhász László4 Turizmus intézményei Állami szervezetek - települések VállalkozásokCivil szervezetek Országgyűlés Idedegenforgalmi Bizottsága Magyar Turisztikai Hivatal Magyar Turizmus Rt Minisztériumok KSH Országos Idedegenforgalmi Bizottság Országos Idedegenforgalmi Szervezetek Regionális Idedegenforgalmi Szervezetek Megyei Turisztikai Hivatalok Regionális Fejlesztési Tanácsok Regionális Idedegenforgalmi Tanácsok Önkormányzati Turisztikai Hivatalok Tourinform Irodák Regionális Marketing Szállodaláncok Országos Turisztikai Vállalkozások Regionális Turisztikai Vállalkozások Önálló Szállodák Vállalkozások Kistérségi Települési Idegenforgalmi Szervezetek

Dr. Juhász László5 Állami szervezetek Országgyűlés Idedegenforgalmi Bizottsága Magyar Turisztikai Hivatal Magyar Turizmus Rt Stratégia - fejlesztés Közgazdaság - igazgatás Nemzetközi kapcsolatok Megyei Turisztikai Hivatalok Regionális Fejlesztési Tanácsok Regionális Idegenforgalmi Tanácsok Tourinform Irodák Regionális Marketing pályázatok fejlesztés kordinálás fejlesztés marketing Turizmus állami szervezetei és feladatai jogi szabályozás célelőirámyzat Miniszteri tanácsadás állásfoglalások szakmai egyeztetések Kongresszusi Központ 5 ezer fő Discount légitársaságok marketing Balaton promóció erősítés Műemlékfürdő felújítási Nemzeti marketing +

Dr. Juhász László6 Turizmus civil szervezetei SzállásVendéglátás Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség magyar szakács szövetség Magyar vendélátók szövetsége regionális Magyar Szálloda Szövetség Ifjúsági szállásadók szövetsége Falusi turizmus Kastély szállodák Wellness Szállodák szövetsége Kempingek szövetsége regionális szövetségek Utazási irodák Magyar Utazási irodák Szövetsége MUISZ Kongresszus szervezők szövetsége Regionális utazási irodák szövetsége Repülőjegyet értékesítő irodák szövetsége IRIME Magyar Idegenvezetők szövetsége MISZ érdekvédelem érdekegyeztetés közös képviselet Egyéb MATUR Magyar autókölcsönzök szövetsége Magyar Idegenforgalmi és területfejlesztési egyesület

Dr. Juhász László7 Turisztikai kiadás az utazás előtt, alatt illetve után felmerülő, de az ahhoz közvetlenül kapcsolódó kiadások Turizmus kiadásai Idegenforgalomra jellemző termékek és szolgáltatások azok, amelyek termelési és fogyasztási szintje lényegesen csökkenne látogatók hiányában, illetve feltételei az idegenforgalom létrejöttének. Idegenforgalomhoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások azok, amelyeket a látogatók ugyan jelentős mennyiségben fogyasztanak, de – mert a lakossági fogyasztás is jelentős – nem kerültek rá a turizmusra jellemző termékek listájára. Az Európai Unió turizmusért felelõs szervezeti egysége, a Vállalkozáspolitikai és Ipari Fõigazgatóság (DG ENTR), az Eurostat, a Turizmus Világszervezet (UN WTO) a turizmus szatellit számla (TSzSz) a turizmus gazdasági szerepvállalása hiteles bemutatásának eszközét.

Dr. Juhász László8 Európai Unió Statisztikai Hivatala „Európai végrehajtási kézikönyv a turizmus szatellit számlákhoz” European Implementation Manual on Tourism Satellite Accounts (TSA) a turizmus rövid és hosszú távú jövedelmezõsége egyértelmûen és tömören összevethetõ más ágazatok hasonló mutatóival A turizmus gazdasági szerepe, a bruttó nemzeti termékre gyakorolt hatásának kimunkálása, az idegenforgalomnak a fizetési mérlegben betöltött szerepe, a turisztika nemzeti és hazai fogyasztásban játszott szerepe, A TSzSz egy komplex kereslet-kínálati mérlegrendszer, Turizmus szatelit számla

Dr. Juhász László9 Turisztikai statisztika külföldiek és belföldiek fogyasztása A turizmusra jellemző termékek és szolgáltatások (A) ( = 557) 1. Szálláshely-szolgáltatás Második otthon 3. Vendéglátás 55.30– Vasúti személyszállítás Közúti személyszállítás Belvízi személyszállítás Légi személyszállítás 8. Személyszállítást kisegítő tevékenység 9. Járművek (minden) kölcsönzése 11. Kulturális szolgáltatás szabadidős és sport tevékenység 10. Utazásszervezés Árrések Termékek Szolgáltatások A turizmushoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások (B) 1. Élelmiszer, ital 2. Dohánytermékek 3. Ruházati termékek 4. Jármű- és üzemanyag-kereskedelem 5. Kiskereskedelem 6. Pénzügyi és biztosítási tevékenység 7. Egyéb szolgáltatás A + B

Dr. Juhász László10 Szálloda Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül A turizmus intézményei Szálláshely Hagyományos (szálloda, panzió) Egyéb (kemping, falusi) Sajátos (üdülő, kórház, laktanya) Vendéglátás Kereskedelmi – munkahelyi Étterem (klasszikus, pizzéria, pub) Bár (presszó, kávézó, éjszakai) Borozó (kocsma, italmérés, ivó) Közlekedés Földön, Vízen, Levegőben Kölcsönzés Kulturális szolgáltatás Kultúra (szinház, rendezvény) Sport és szabadidő szervezés Egyéb (előadó művészet) Turizmusra jelemző termékek és szolgáltatások Utazásszervezés Szervező, ügynök, idegenvezetés Turistainformáció települések állami szervezetek civil szervezetek vállalkozások Turizmusra jellemző alapszolgáltatást nyújtó vállalkozások

Dr. Juhász László11 Szállodai gazdálkodás és vezetés Utazási iroda szervező közvetítő Vendéglátó hely Kereskedelmi szállás hely és 85 e szoba 159 milliárd szálloda 836 és 49 e szoba zárt kereskedelmi étterem Bár borozó milliárd 67 milliárd 114 milliárd 98 milliárd társas egyéni társas egyéni Magyarország vállalkozás Magán szálláshely és 107 e szoba Kereskedelmi szálláshely szolgáltatás és vendéglátás

Dr. Juhász László12 Szálloda Belső környezeti elemek és hatásaik Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül A turizmus intézményei települések állami szervezetek civil szervezetek vállalkozások Turizmushoz kapcsolódó szolgáltatást nyújtó vállalkozások Kiskereskedelem élelmiszer, ital, dohányterméket, ruházati termékek, jármű, üzemanyag Pénzügyi, biztosítási, egyéb szolgáltatások reklám, tanácsadás, biztositok, Pénzügyi szervezetek Turizmusra jellemző alapszolgáltatást nyújtó vállalkozások

Dr. Juhász László13 Szállodai gadálkodás és vezetés Külföldiek turisztikai célú fogyasztása „A” turizmusra jellemző

Dr. Juhász László14 Köszönöm ! Kérdés ? 2007 Szállodavezetés I